Beste Erasmiaan. Zou je op willen houden discussies dood te slaan met dit soort drogredenen? Het "hoe kan dit op zo'n forum nog een discussie zijn" is lekker makkelijk... maar tegelijk nogal zelfingenomen want je gaat er vanuit dat wat het gros hier gelooft en wat je zelf ook gelooft goed is, en voor iedere kritische gedachte daarover hier op dit forum geen plaats zou mogen zijn. Het "ach het zal wel je achtergrond zijn" klinkt ook nogal kleinerend.Erasmiaan schreef:Hoe kan dit nu op een reformatorisch forum nog een discussie zijn? Een persoonlijke toepassing, een bekering, is heel wat anders als een constatering dat God ook jou wilde redden, en daar dus uit volgt dat het evangelie ook toegepast wordt op jouw leven. Maar goed, hier zal ook wel de achtergrond van Marnix een rol spelen...Maar als Rekcor schrijft: "In de bijbel lees ik dat God zijn Zoon geeft en laat sterven voor de zonden van de wereld, zie ik daarin dat Hij ook mij wil redden", is dat toch een goede redenering? Als je daardoor constateert dat God ook jou wilde redden en het evangelie dus wordt toegepast op jou leven, dan is dat toch precies wat er in Johannes 3:16 staat?
Volgens mij hebben we beiden dezelfde bron voor ons geloof: De bijbel. Ik zou je willen vragen om dus niet aan te komen met wat hier op het forum normaal zou moeten zijn en wat niet, maar gewoon met wat de bijbel zegt. Wat de bijbel mij hierover zegt had ik in de vorige post samengevat.
Vertel mij eens, wat is er mis als iemand vanuit de bijbel, waarin hij/zij leest dat God mensen wil redden, ontdekt dat God hem/haar ook wil redden, en daarom dankbaar gelooft in God als Vader en in Jezus Christus als zijn verlosser?
Als die constatering dat God ook jou wil redden leidt tot geloof (zoals ik in vorige post nav Rekcor's post beschreef) is dat toch het de toeeigening van het heil, die persoonlijke bekering?