Vraag (algemeen)

Job

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Job »

Tiberius schreef: 08 jul 2025, 14:17
Job schreef: 08 jul 2025, 13:50 "Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ga hiermee akkoord."
"Ik heb de privacyverklaring gelezen en ga daarmee akkoord."

Lieg je als je op ja klikt terwijl je de lijst met voorwaarden vrijwel nooit leest?
Wat denk je zelf?
Ja, voor mij voelt elke keer als een leugen. En ik klik per week heel wat keren zulke voorwaarden weg.
DDD

Bericht door DDD »

Dat vind ik ook een ingewikkelde vraag. Je liegt dan wel, maar je spreekt geen vals getuigenis tegen je naaste.

Ik vind een samenleving waarin dit soort vragen gesteld worden trouwens een symptoom van een samenleving die zich niet naar Gods geboden richt. Want anders zou niemand zoiets vragen. Je kunt immers ook vragen: ik heb kennis kunnen nemen van de algemene voorwaarden, en ga daarmee akkoord voor zover deze niet in strijd zijn met de relevante wet- en regelgeving. Dat zou al een stuk klantvriendelijker zijn.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Meestal hoef je alleen maar aan te geven dat je akkoord gaat. Er zijn bedrijven die hebben heel kort voorwaardenlijstje, dat je dus echt kunt lezen.
Maar als het een hele lap tekst is, stopt voor mij meestal de koop.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Heeft iemand ervaring met een (eventueel vervangende) aanbouw van het huis in het afgelopen jaar?
Architect en aannemerprijzen zijn nogal anders geworden de afgelopen 5 jaar en ik zou weleens willen weten wat nu een beetje de gemiddelde prijs is voor een m2 aanbouw, het verschilt nogal nl.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Orchidee schreef: 15 jul 2025, 15:18 Heeft iemand ervaring met een (eventueel vervangende) aanbouw van het huis in het afgelopen jaar?
Architect en aannemerprijzen zijn nogal anders geworden de afgelopen 5 jaar en ik zou weleens willen weten wat nu een beetje de gemiddelde prijs is voor een m2 aanbouw, het verschilt nogal nl.
Wij hebben een kleine € 2.400 betaald per m2 vorig jaar. Daarin zaten sloop van de vorige aanbouw, nieuw opbouwen (hout), elektra en een badkamer.
Als gast hier

Bericht door Als gast hier »

Wie kan Hebreeuws lezen en mij het verschil uitleggen tussen Pniel en Pnuel (Jakob worstelt met God)?
refo

Bericht door refo »

Als gast hier schreef: 16 jul 2025, 12:40 Wie kan Hebreeuws lezen en mij het verschil uitleggen tussen Pniel en Pnuel (Jakob worstelt met God)?
Er is geen verschil. In Gen 32:30 staat Peniël en in vers 31 Penuel. Het zijn dus 2 spellingen voor de naam van dezelfde plek.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Staat het Israël topic nog 8n moderatie?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Herman schreef:
Orchidee schreef: 15 jul 2025, 15:18 Heeft iemand ervaring met een (eventueel vervangende) aanbouw van het huis in het afgelopen jaar?
Wij hebben een kleine € 2.400 betaald per m2 vorig jaar. Daarin zaten sloop van de vorige aanbouw, nieuw opbouwen (hout), elektra en een badkamer.
Bedankt voor het delen!
Er is idd toch heel veel prijsverschil kwaliteit is wél belangrijk, goedkoop is vaak duurkoop al denken sommige aannemers en architecten teveel aan hun hun eigen portemonnee.

Zou een opbouw op diezelfde aanbouw net zo duur zijn of is dat een stuk goedkoper omdat daar géén fundering voor hoeft gemaakt te worden?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie