Gezien de context waarin het bericht over het delen van preken is geplaatst lijkt het mij een negatieve intentie waarbij men niet zozeer wat wil aanvullen maar meer wil laten zien hoe fout de predikant het wel niet had. Ik realiseer me dat dit een interpretatie van mijn kant is. Maar in zulke gevallen zie ik er niet veel positiefs in.Ararat schreef: ↑Vandaag, 12:09Mag men wel preken over een andere tekst delen? Of mogen preken over dezelfde tekst na 1 week wel gedeeld worden? Na 2 weken misschien? Of een maand later?Henk J schreef: ↑Vandaag, 08:49 Ik vind dat anders wel redelijk gestoord. Volgens mij spreekt het Avondmaalsformulier ook over mensen die tweedracht en muiterij wensen aan te richten in kerkelijke regeringen. Door preken rond te sturen die ook nog over dezelfde tekst gaan ben je daar wel aardig mee bezig lijkt mij. Beter is het om de Heere te bidden of het ook weleens anders mag zijn op zondag en het aan te kaarten bij de kerkenraad. En kun je je echt niet meer vinden onder de prediking dan is het misschien goed om een andere gemeente op te zoeken.
Dit was uiteraard retorisch. Ik denk dat het belangrijker is dat ieder bij zichzelf te rade gaat wat de intentie is.
Dat kan natuurlijk ook anders zijn, ik lees ook weleens een catechismuspreek na van andere predikanten als er over een bepaalde zondag is gepreekt.