In Scherpenisse, Ede, dordt, lethbridge toch niet.
Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ds Brugge is qua prediking en stijl ontdaan van de specifieke tradities die nog steeds gelding doen binnen de meeste OGG's (en zeker van de OGG in Geldermalsen), maar in bepaalde theologische zaken is hij 'zwaarder' dan een aantal OGG predikanten. Maar het conflict ligt niet in de overweging of deze dominee, vanuit menselijk oogpunt, 'licht' of 'zwaar' is of dat hij gelegerd is in het twee -of tienstammenrijk.mark1985 schreef: ↑Gisteren, 22:49 Laten we voorop stellen dat ds. Brugge geen zware predikant is., maar dat zeg ik natuurlijk als OGG Geldermalsen.
De informatie die we weten van dichtbij - uit kerkblad en via contacten natuurlijk die daar naar de kerk gaan:
* H.A. niet bediend sinds maanden, maar dat was hier ook al bekend
* belijdenis catechisanten zijn van de belijdenis catechisatie afgegaan in die periode
* er zouden er 14 belijdenis doen stonden namen in kerkblad, maar uiteindelijk maar 12 gedaan
* de gemeenteleden hebben vandaag de informatie vanuit de digitale krant gelezen en waren niet ingelicht
* verdere betrouwbare informatie is er niet, maar het zit niet pluis
Gezien jouw forumnaam behoor je aan de linkerflank van het kerkverband. Kom je uit Doetinchem toevallig?
Als er voor de komst van de domimee al heibel was in de kerkenraad snap ik ook niet helemaal de keuze van de kerkenraad om een dominee te beroepen die net is losgemaakt van een gemeente waar ook heibel was.
Datzelfde snap ik ook niet als het aan de prediking zou liggen (hetzij te zwaar of te licht) Ook de ligging van een predikant weet je voordat je een beroep op hem uitbrengt lijkt mij
Datzelfde snap ik ook niet als het aan de prediking zou liggen (hetzij te zwaar of te licht) Ook de ligging van een predikant weet je voordat je een beroep op hem uitbrengt lijkt mij
Laatst gewijzigd door Rido91 op 10 jul 2025, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom is dit dom. ? Problemen in Dordrecht, Doetinchem en nu weer Tricht. Het wordt tijd dat die man is in de spiegel kijkt. Dit is geen toeval meer. En met MGG zal ik wel nooit vrienden worden.
Was jij erbij in Dordrecht en Doetinchem?? Een vruchtbare samenwerking is enkel mogelijk als beide partijen zich volledig in willen zetten... als 1 partij wil en de ander niet heb je meteen een mooie reden om een ds. Te laten losmaken he...
-
Omdat overal niet klopt en je vervolgens het probleem voor het gemak maar bij de predikant legt. Stel dat het wel zo zou zijn, dan is emeritaat geen oplossing.
Ik zit hier ook niet om vrienden te maken. Je inschatting klopt waarschijnlijk wel. Opzich is dat al een verbetering

Missschien tijd om dit te plaatsen, het is wel ouderwets maar toch wezenlijk denk ik:
Wat wil het negende gebod?
Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve,
niemand zijn woorden verdraaie,
geen achterklapper of lasteraar zij,
niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen;
maar allerlei liegen en bedriegen,
als eigen werken des duivels, vermijde,
tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil;
insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen
de waarheid liefhebbe,
oprechtelijk spreke en belijde;
ook mijns naasten eer en goed gerucht
naar mijn vermogen voorsta en bevordere.
de waarheid liefhebbe,
Ik zou toch graag nog is een borrel met je drinken hoor. Misschien ben je in het echt wel heel aardig. Of ik.MGG schreef: ↑Gisteren, 23:57Omdat overal niet klopt en je vervolgens het probleem voor het gemak maar bij de predikant legt. Stel dat het wel zo zou zijn, dan is emeritaat geen oplossing.
Ik zit hier ook niet om vrienden te maken. Je inschatting klopt waarschijnlijk wel. Opzich is dat al een verbetering![]()
!KDD schreef: ↑Vandaag, 00:02 Missschien tijd om dit te plaatsen, het is wel ouderwets maar toch wezenlijk denk ik:
de waarheid liefhebbe,