Seksueel misbruik

DDD

Re: Seksueel misbruik

Bericht door DDD »

Andere mensen hoeven niet te bepalen hoe ver jouw verwerking is. Misschien is dat in dit leven niet meer mogelijk.

Maar alle bitterheid en gramschap moet wel van ons geweerd zijn, met alle boosheid. Het is heel moeilijk om dat goed te onderscheiden van terechte boosheid en verontwaardiging. Dat lijkt me ook geen taak voor omstanders.
NorahLinde

Bericht door NorahLinde »

DDD schreef: 10 jul 2025, 19:36 Andere mensen hoeven niet te bepalen hoe ver jouw verwerking is. Misschien is dat in dit leven niet meer mogelijk.

Maar alle bitterheid en gramschap moet wel van ons geweerd zijn, met alle boosheid. Het is heel moeilijk om dat goed te onderscheiden van terechte boosheid en verontwaardiging. Dat lijkt me ook geen taak voor omstanders.
Eens, maar de praktijk wijst uit dat andere mensen dat dus 9 van de 10 keer wél denken te kunnen bepalen. En, heel eerlijk, ik vraag me af hoeveel mensen die zeggen dat dat niet zo zou moeten zijn er toch akelig veel moeite mee krijgen als het dichtbij komt.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik hoor van nabij hoe eea in zijn werk gaat bij een zedenzaak met een aantal jonge kinderen. Ik ben toch wel geschrokken hoe dat gaat en hoe de zedenpolitie eea aanpakt.
De werkdruk zal wel veel te hoog zijn helaas.
Als gast hier

Bericht door Als gast hier »

Bourdon16 schreef: 10 jul 2025, 20:38 Ik hoor van nabij hoe eea in zijn werk gaat bij een zedenzaak met een aantal jonge kinderen. Ik ben toch wel geschrokken hoe dat gaat en hoe de zedenpolitie eea aanpakt.
De werkdruk zal wel veel te hoog zijn helaas.
Die zorg deel ik met je! Het is heftig hoe het eraan toegaat (of juist niet omdat er veel stil ligt en ook veel zaken een aardig tijdsbestek hebben). Je vraagt je af wat dit juist voor extra verdriet bij de slachtoffers moet geven en hoe me daar dan weer mee omgaat.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik lees in het ND dat organist Andre N. langer blijft vastzitten.

Ik had ergens tegen beter weten in de hoop dat het nog enigzins zou meevallen met wat hij uitgespookt had maar helaas.

"Ook denkt de rechter dat er een risico is op herhaling als N. in vrijheid zou worden gesteld. Dat baseert ze op de lange duur en de intensiteit van de seksuele contacten. "

Zie:

https://www.nd.nl/geloof/reformatorisch ... dium=email
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Vanmiddag was dat zelfs op het journaal.
Als gast hier

Delftenaar schreef: 16 jul 2025, 20:07 Vanmiddag was dat zelfs op het journaal.
NOS?
Bobber

Bericht door Bobber »

Komkommertijd.
Als gast hier

Bobber schreef: 16 jul 2025, 21:20 Komkommertijd.
Gewoon triest dat het zo breed uitgemeten moet worden!
Konijntje

Bericht door Konijntje »

Bourdon16 schreef: 16 jul 2025, 17:44 Ik lees in het ND dat organist Andre N. langer blijft vastzitten.

Ik had ergens tegen beter weten in de hoop dat het nog enigzins zou meevallen met wat hij uitgespookt had maar helaas.

"Ook denkt de rechter dat er een risico is op herhaling als N. in vrijheid zou worden gesteld. Dat baseert ze op de lange duur en de intensiteit van de seksuele contacten. "

Zie:

Het was nog maar een pro-formazitting. Afwachten maar wat de rechter uiteindelijk gaat oordelen en waarin hij schuldig wordt bevonden. Vooralsnog zijn de voortekenen hem niet gunstig gestemd. Zeker gezien het feit dat er 4 aangiften zijn gedaan door verschillende personen en het over meerdere jaren gaat.

Ik vind het bijzonder dat deze rechtszitting voor publiek en media toegankelijk is. In ons land gelden strenge regels m.b.t. de privacy van personen (AVG). Hoewel hij als Andre N. wordt weergegeven, staan er foto's en persoonsgegevens van hem in alle artikelen.

Verder blijft het mij verbazen dat hij een interview aan het RD en Terdege heeft gegeven, daarin aangeeft celibatair te leven, maar wist dat dit niet het geval was. Dan had hij beter kunnen zwijgen. Het wordt nu tegen hem gebruikt.

Al met al voor alle partijen een uiterst trieste zaak.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Eens.
Wat de AVG betreft (daar weet ik een beetje van af) wordt er in zulke gevallen een beroep gedaan op de journalistieke exceptie: de nieuwswaarde weegt dan zwaarder dan de privacy; bij bekende personen gebeurt dit sneller.

Inderdaad bizar om zo'n interview te geven met het accent op celibatair leven, terwijl hij kennelijk verschillende relaties met minderjarigen heeft.
helma

Bericht door helma »

Veel mensen die anderen seksueel misbruiken hebben een bijzonder selectief geheugen en een onrealistische kijk op zichzelf.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind het toch wel ergerlijk dat je dan zegt dat je bewust kiest om celibatair te leven, inderdaad.

Dat is een grote opgave, maar het kan wel degelijk.

Verder snap ik de media-aandacht wel, maar hij heeft vooral ons gebed en voor de bekenden ook het meeleven nodig.
HHR

Bericht door HHR »

Het is vooral heel triest voor zowel slachtoffers als dader.
Want ook de dader zal veel eenzaamheid hebben gekend.
En verder mogen we dankbaar zijn als we voor uitbrekende zonden bewaard worden.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
merel

Bericht door merel »

Konijntje schreef: 16 jul 2025, 21:48
Bourdon16 schreef: 16 jul 2025, 17:44 Ik lees in het ND dat organist Andre N. langer blijft vastzitten.

Zie:

Het was nog maar een pro-formazitting. Afwachten maar wat de rechter uiteindelijk gaat oordelen en waarin hij schuldig wordt bevonden. Vooralsnog zijn de voortekenen hem niet gunstig gestemd. Zeker gezien het feit dat er 4 aangiften zijn gedaan door verschillende personen en het over meerdere jaren gaat.

Ik vind het bijzonder dat deze rechtszitting voor publiek en media toegankelijk is. In ons land gelden strenge regels m.b.t. de privacy van personen (AVG). Hoewel hij als Andre N. wordt weergegeven, staan er foto's en persoonsgegevens van hem in alle artikelen.

Verder blijft het mij verbazen dat hij een interview aan het RD en Terdege heeft gegeven, daarin aangeeft celibatair te leven, maar wist dat dit niet het geval was. Dan had hij beter kunnen zwijgen. Het wordt nu tegen hem gebruikt.

Al met al voor alle partijen een uiterst trieste zaak.
Ik begrijp in deze de roep om privacy absoluut niet. Rechtspraak is openbaar en zelfs verankerd in wetgeving. Slechts in uitzonderlijke gevallen vindt een zitting achter gesloten deuren plaats. Als hij zelf niet continu met zijn snufferd in de media had gestaan had er geen haan naar gekraaid.
Plaats reactie