Dit klopt niet @Zeeuw. Het avondmaal is juist ook bedoeld om gemeenschap te oefenen. Het avondmaalsformulier spreekt dat vrij breed over. Daarbenevens dat wij ook door dien Geest onder elkander, als lidmaten van één lichaam in waarachtige broederlijke liefde verbonden worden … enz.Zeeuw schreef: ↑07 jul 2025, 11:58Bij ons gaat, behalve de ambtsdragers, niemand in het zwart aan. Het heeft me even gekost eraan te wennen en sommige kledij kan me nog steeds niet bekoren, maar gelukkig gaat het op dat moment alleen tussen God en mij en hoef ik me er niet druk over te maken.Forummer schreef: ↑07 jul 2025, 11:20Door omstandigheden was ik een aantal jaar geleden regelmatig in de GG van @FlyingEagle en was verblijd dat tijdens de avondmaalsbediening er veel mensen maar ook veel jonge mensen mochten aangaan, en (mijns inziens) gelukkig de meesten niet in zwart. Ik heb er toen niet op gelet of ze sneakers droegenFlyingEagle schreef: ↑07 jul 2025, 10:48Ik vind wel dat je het nu wat relativeert. Ik las er o.a. ook in dat gekleurde kleding wordt afgekeurd. Heb jij dat ook zo gelezen?pierre27 schreef:
Je kunt je afvragen wie nou wie ergert, enfin ik kan ook de voorbeelden noemen van mensen die oplettend zijn in de kerk en sneakers dragen. Maar volgens mij was dat niet strekking van de bijdrage in de Saambinder.![]()
Daarom past het een avondmaalganger ook niet om door zijn/haar kleding aanstoot te geven.