Hoe werkt dit forum?

newton

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door newton »

Met welke browser ervaar je het probleem en welk besturingssysteem gebruik je?
refo

Bericht door refo »

Chrome en Windows 10
Robbie

Bericht door Robbie »

Helpt het als je via Opnieuw Opstarten de pc/laptop opnieuw opstart? Dat wil wel eens helpen tegen vreemde/onverklaarbare fouten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
refo

Bericht door refo »

Robbie schreef: 15 apr 2025, 17:36 Helpt het als je via Opnieuw Opstarten de pc/laptop opnieuw opstart? Dat wil wel eens helpen tegen vreemde/onverklaarbare fouten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Neen. Dat hielp niet.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Ik weet dat je je account niet op inactief kan laten zetten. Maar kunnen wel al mijn persoonlijke gegevens verwijderd worden? Op grond van artikel 17 AVG?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lilian1975 schreef: Vandaag, 10:48 Ik weet dat je je account niet op inactief kan laten zetten. Maar kunnen wel al mijn persoonlijke gegevens verwijderd worden? Op grond van artikel 17 AVG?
Doe maar. Alle persoonsgegevens kan je zelf wijzigen of verwijderen.
Lilian1975

Tiberius schreef: Vandaag, 10:56
Lilian1975 schreef: Vandaag, 10:48 Ik weet dat je je account niet op inactief kan laten zetten. Maar kunnen wel al mijn persoonlijke gegevens verwijderd worden? Op grond van artikel 17 AVG?
Dit staat in dat artikel:

De verwerkingsverantwoordelijke moet zonder onredelijke vertraging persoonsgegevens wissen op verzoek van de betrokkene.”

Dus het aanbieden van een mogelijkheid tot handmatige aanpassing door de gebruiker lijkt niet niet te voldoen aan de wettelijke verplichting tot gegevensverwijdering.

Ook is het voor mij niet duidelijk of als ik zelf gegevens wijzig... het bij jullie echt weg is. Dat lijkt niet zo te zijn altijd.

Jullie of een ander forum mag alleen.je gegevens bewaren als daar een geldige reden voor is (zoals fraudeonderzoek, wettelijke bewaarplicht).

Dus mijn vraag is. Bij wie kan ik een officieel verzoek indienen?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

We hebben precies 0 persoonsgegevens van je geregistreerd. Dus er valt ook niets te verwijderen.
Lilian1975

Herman schreef: Vandaag, 11:34 We hebben precies 0 persoonsgegevens van je geregistreerd. Dus er valt ook niets te verwijderen.
Jullie hebben sowieso ip adres. Dat valt onder persoonlijke gegevens volgen AVG
Het forum kan indien nodig contact met mij opnemen, aangezien zij over mijn contactgegevens beschikken. Dus hoe zit dat dan?
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef: 27 sep 2023, 21:20
Psalm schreef: 27 sep 2023, 21:16 Maar dubbele accounts zou toch wel iets aan gedaan kunnen door te kijken naar IP-adressen. Er zijn dus mensen die met meerdere accounts reageren op een onderwerp?
Nee dat gaat helaas niet meer. Alles komt via 1 ip-adres binnen vanwege privacybescherming.
Vandaar dat uit de naam of het mailadres de identiteit van de poster moet blijken.

Dit is wat in het verleden hierover gezegd is. Het forum lijkt AVG-proof: er worden geen persoonsgegevens geregisteerd en ook geen IP-adressen.
Lilian1975

refo schreef: Vandaag, 12:36
Tiberius schreef: 27 sep 2023, 21:20
Psalm schreef: 27 sep 2023, 21:16 Maar dubbele accounts zou toch wel iets aan gedaan kunnen door te kijken naar IP-adressen. Er zijn dus mensen die met meerdere accounts reageren op een onderwerp?
Nee dat gaat helaas niet meer. Alles komt via 1 ip-adres binnen vanwege privacybescherming.
Vandaar dat uit de naam of het mailadres de identiteit van de poster moet blijken.

Dit is wat in het verleden hierover gezegd is. Het forum lijkt AVG-proof: er worden geen persoonsgegevens geregisteerd en ook geen IP-adressen.
Dan nog is er volgens mij bij aanmelden en account aanmaken wel mijn persoonlijke emailadres bekend en mijn naam ingevuld. (Lang geleden) Uit mijn emailadres blijkt ook wie ik ben. Dus mijn vraag is, hoezo niks van mij opgeslagen?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

wat is het probleem dat ze het hebben?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Lilian1975

Bertiel schreef: Vandaag, 12:50 wat is het probleem dat ze het hebben?
Ze zijn het wettelijk verlicht te verwijderen als ik erom vraag. Aangezien inactief zetten niet kan. Dan deze stap.( met voor mij persoonlijke reden). Ik wil gewoon niet langer aan dit forum verbonden zijn.
Ik heb niks te verbergen verder. Maar dit is de reden.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

vooral blijven posten dan...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Tiberius schreef: Vandaag, 10:56
Nee, bij een verzoek moeten jullie dit oppakken. Niet de forumgebruiker zelf. Een username is vrijwel alle gevallen ook een persoonsgegeven. En postings kunnen ook persoonsgegevens bevatten, vooral indirect. Het beleid dat jullie alleen accounts op inactief zetten, maar verder niet verwijderen is anno '25 eigenlijk niet meer houdbaar.
Gesloten