Pleiten op je doop
Re: Pleiten op je doop
Als er niets opgericht is en alleen (een soort van) vrijblijvend tot je gekomen is, zouden er ook geen consequenties kunnen zijn. Ik bedoel: dan zou verbondswraak ook niet gepast zijn.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
De prediking van het Evangelie is niet vrijblijvend, maar 'met bevel van geloof en bekering'. Je kunt het Evangelie ongehoorzaam zijn!
Het nieuwe verbond kan echter niet verbroken worden. Wie daar in is, gaat niet verloren in der eeuwigheid en niemand zal ze uit Christus' hand en de hand van Zijn Vader rukken.
Hier scheiden onze zienswijze.
Jij zie het verbond als een soort “is gelijk aan” verkiezing/wedergeboorte.
En ik meer als de weg waarlangs de HEERE Zijn verkiezing en de wedergeboorte realiseert.
Ik denk dat het bijbels en gereformeerd is om te zeggen dat de verkiezing stroomt door de bredere bedding van het verbond.
Denk aan o.a. aan Johannes 15 met de twee soorten ranken.
Jij zie het verbond als een soort “is gelijk aan” verkiezing/wedergeboorte.
En ik meer als de weg waarlangs de HEERE Zijn verkiezing en de wedergeboorte realiseert.
Ik denk dat het bijbels en gereformeerd is om te zeggen dat de verkiezing stroomt door de bredere bedding van het verbond.
Denk aan o.a. aan Johannes 15 met de twee soorten ranken.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Al scheiden hier onze zienswijzen, het is geen zaak die de kern van het geloof raakt, en daarom moet je elkaar daarin niet verketteren. Persoonlijk denk ik dat mijn visie Bijbelser is, maar ja, dat denk jij dus ook van jouw visie. 

Volgens mij heb ik jouw als persoon niet verketterd maar gevraagd waarom je hier blijft als jezelf niet kan vinden in de uitleg van de Bijbel zoals te vinden is in de drie formulieren van enigheid die de grondslag van dit forum zijn..