Klopt hoor, en dat soms met ophitsende volwassenen erbij die het nog lastiger maken voor jongeren.Job schreef: ↑24 jun 2025, 22:26Dat is zo, maar gevaarlijk is het wel, al die tegenstrijdige, openbare content. Je zult maar jong en beïnvloedbaar zijn en wat rondstruinen op YouTube. Wat was mijn jeugd nog relatief eenvoudig vergeleken met wat jongeren nu te verstouwen krijgen. Relatief eenvoudig. Want minder gevaarlijk was het niet. Het was erg aangenaam en makkelijk verpozen in de refobubbel.pierre27 schreef: ↑24 jun 2025, 20:54Je moet er gevoelig voor zijn om dit te willen beluisteren. Ik heb er compleet niks mee.-DIA- schreef: ↑24 jun 2025, 20:51Kan men predikanten zo een halve waarheid laten zeggen? Luisteren we wel in de context? Ik kan niet anders denken dat men de context vergeet, of nee, niet vergeet, maar liever wil vergeten, of niet verstaan.Job schreef: ↑24 jun 2025, 19:27 In dezelfde geest als de Werkendammers maar dan op een rustige toon, nog iemand die de leer van de Geref. Gemeenten op YouTube bestrijdt en daarbij preekfragmenten in zijn video's opneemt: https://youtube.com/@streetpreacher316?feature=shared
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Er zit eigenlijk maar weinig onderbouwing in. Er wordt erg gewaarschuwd, dat wel. Maar wat echt z’n bezwaren zijn, legt hij nauwelijks uit. Z’n grootste aanklacht is volgens mij dat de GG de uitverkiezing leert. Maar ja, dan moet hij Romeinen 9 nog maar eens lezen. Ik begrijp de bezwaren wel, in zoverre dat de leer van de uitverkiezing moeilijk is voor een trots mens. Maar voor een arme zondaar biedt het een opening.Gerardus2 schreef: ↑24 jun 2025, 20:52Ik heb wat fragmenten beluisterd, vind ze nogal onsamenhangend en ik herken de zienswijze van deze persoon in zijn algemeenheid niet.Job schreef: ↑24 jun 2025, 19:27 In dezelfde geest als de Werkendammers maar dan op een rustige toon, nog iemand die de leer van de Geref. Gemeenten op YouTube bestrijdt en daarbij preekfragmenten in zijn video's opneemt: https://youtube.com/@streetpreacher316?feature=shared
Opvallend dat deze meneer ook de SV gebruikt. Hij zit volgens mij op dezelfde lijn als de Werkendammers.
Werkt hij niet samen met Florens van der Spek? Onlangs evangeliseerden zij ook in Veenendaal.
Voor degenen die misschien mee willen luisteren, dit is mogelijk.
Ds. P.D. den Haan gaat vanavond verder met de bijbellezingen
De HEERE gedenkt aan Hagar
1. Hagar vlucht van Sarai
2. Hagar ontmoet de Engel
3. Hagar erkent de HEERE
http://meeluisteren.gergemrijssen.nl:8000/west
PS Staat in verkeerde topic.
Ds. P.D. den Haan gaat vanavond verder met de bijbellezingen
De HEERE gedenkt aan Hagar
1. Hagar vlucht van Sarai
2. Hagar ontmoet de Engel
3. Hagar erkent de HEERE
http://meeluisteren.gergemrijssen.nl:8000/west
PS Staat in verkeerde topic.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gg Rilland heeft voor het eerst helemaal geen beroep uitgebracht op een kandidaat. Zouden ze dat niet meer kunnen betalen? Zo snel daalt het ledenaantal toch niet
Of juist niet, want hij heeft vergeten de ledenvergadering te plannen.
Het ging over de rijkste en grootste vacante gemeenten in die thread. Broeder De Jong had in ieder geval behoorlijk 'wat groots' te kiezen. Niet gebeurd
Mijn buurman sprak laatst over voor hoeveel geld Feyenoord Igor Paixao zou verkopen en welke speler ze zelf zouden kopen. Ik haalde mijn schouders op, uit fatsoen gaf ik obligate reactie.
De wijze waarop binnen bepaalde kringen wordt gesproken over predikanten is exact hetzelfde als hoe voetbalfans spreken over nieuwe spelers en trainers. Is voetbal hiermee religie of religie voetbal? Of is het gewoon iets menselijks, obsessieve aandacht hebben voor iets?
Ja, helaas een goede constatering.Ambtenaar schreef: ↑28 jun 2025, 08:17Mijn buurman sprak laatst over voor hoeveel geld Feyenoord Igor Paixao zou verkopen en welke speler ze zelf zouden kopen. Ik haalde mijn schouders op, uit fatsoen gaf ik obligate reactie.
De wijze waarop binnen bepaalde kringen wordt gesproken over predikanten is exact hetzelfde als hoe voetbalfans spreken over nieuwe spelers en trainers. Is voetbal hiermee religie of religie voetbal? Of is het gewoon iets menselijks, obsessieve aandacht hebben voor iets?
Nee. Borsele is met meer dan 600 man niet klein en heeft al regelmatig eigen predikanten gehad
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
600 zielen is een mooi aantal voor een gemeente. Veel groter moet het ook niet worden met 1 predikantsplaats.