Laat je niks wijs maken....Job schreef: ↑23 jun 2025, 22:55Zo werkt dat toch helemaal niet in een consistorie? Dat er een soort tactiek bedacht wordt: broeders, zorg dat K. niet op het lijstje komt? Want dan lopen we meer kans... Volgens mij wordt er gewoon gestemd en heeft de predikant meer stemmen gekregen. Daar kunnen zoveel redenen aan ten grondslag liggen.MGG schreef: ↑23 jun 2025, 21:49Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.
Als dat wél tevoren zo bekokstoofd wordt, eet ik hier de hele schoenenkast leeg.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Job denk aan je maag. Ik zou mijn gezondheid niet op het spel zetten voor al dat consistorie gekonkelfoes.Job schreef: ↑23 jun 2025, 22:55Zo werkt dat toch helemaal niet in een consistorie? Dat er een soort tactiek bedacht wordt: broeders, zorg dat K. niet op het lijstje komt? Want dan lopen we meer kans... Volgens mij wordt er gewoon gestemd en heeft de predikant meer stemmen gekregen. Daar kunnen zoveel redenen aan ten grondslag liggen.MGG schreef: ↑23 jun 2025, 21:49Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.
Als dat wél tevoren zo bekokstoofd wordt, eet ik hier de hele schoenenkast leeg.

-
Als je aanbood om het te filmen, dan had ik het bevestigd om later te melden dat het een grapje wasJob schreef: ↑23 jun 2025, 22:55Zo werkt dat toch helemaal niet in een consistorie? Dat er een soort tactiek bedacht wordt: broeders, zorg dat K. niet op het lijstje komt? Want dan lopen we meer kans... Volgens mij wordt er gewoon gestemd en heeft de predikant meer stemmen gekregen. Daar kunnen zoveel redenen aan ten grondslag liggen.MGG schreef: ↑23 jun 2025, 21:49Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.

Ik was wel van plan alleen linkerschoenen te eten, zou dat helpen? Die vallen wat lichter, schijnt.Terri schreef: ↑23 jun 2025, 23:11Job denk aan je maag. Ik zou mijn gezondheid niet op het spel zetten voor al dat consistorie gekonkelfoes.Job schreef: ↑23 jun 2025, 22:55Zo werkt dat toch helemaal niet in een consistorie? Dat er een soort tactiek bedacht wordt: broeders, zorg dat K. niet op het lijstje komt? Want dan lopen we meer kans... Volgens mij wordt er gewoon gestemd en heeft de predikant meer stemmen gekregen. Daar kunnen zoveel redenen aan ten grondslag liggen.MGG schreef: ↑23 jun 2025, 21:49Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.
Als dat wél tevoren zo bekokstoofd wordt, eet ik hier de hele schoenenkast leeg.![]()
Maar nee, alle gekheid op een stokkie: volgens mij fantaseer je erop los, MGG. Je zou even stellig kunnen beweren dat ze hun zinnen op ds. Van Manen hebben gezet. Zolang wij de geheimen van die consistorie niet kennen, acht ik de suggesties onaannemelijk.
Waarom werp je de suggestie dan op? Beroepingssensatietoeristen gaan er zo mee aan de haal.MGG schreef: ↑23 jun 2025, 23:05Klopt het gaat gewoon volgens anonieme stemming.Job schreef: ↑23 jun 2025, 22:55Zo werkt dat toch helemaal niet in een consistorie? Dat er een soort tactiek bedacht wordt: broeders, zorg dat K. niet op het lijstje komt? Want dan lopen we meer kans... Volgens mij wordt er gewoon gestemd en heeft de predikant meer stemmen gekregen. Daar kunnen zoveel redenen aan ten grondslag liggen.MGG schreef: ↑23 jun 2025, 21:49Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.
-
Ik dacht dat op basis van mijn bijdragen over de GG wel duidelijk was dat ik niet serieus was. Gezien de reacties was het een slechte parodie en moet ik mijn humor wat verbeteren.Job schreef: ↑23 jun 2025, 23:34Waarom werp je de suggestie dan op? Beroepingssensatietoeristen gaan er zo mee aan de haal.MGG schreef: ↑23 jun 2025, 23:05Klopt het gaat gewoon volgens anonieme stemming.Job schreef: ↑23 jun 2025, 22:55Zo werkt dat toch helemaal niet in een consistorie? Dat er een soort tactiek bedacht wordt: broeders, zorg dat K. niet op het lijstje komt? Want dan lopen we meer kans... Volgens mij wordt er gewoon gestemd en heeft de predikant meer stemmen gekregen. Daar kunnen zoveel redenen aan ten grondslag liggen.MGG schreef: ↑23 jun 2025, 21:49
Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.
Nou ik vind zijn bronnen niet perse negatief alleen ontbreekt vaak goede kennis van de gemeenten van de rechterzijde van de GG. Meer een soort vooringenomen kijk erop. Maar niet perse negatief.Job schreef: ↑23 jun 2025, 23:35Goede vraag. Ik vind HHR zijn GG-bronnen vaak nogal selectief-negatief. Ben benieuwd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik denk dat ik een heel objectieve beoordeling gaf.
En snap serieus niet dat die post ook weer negatief geduid wordt.
Overigens heb ik, mede door goede info, redelijk zicht op de flanken binnen de GG.
En ik snap best dat wat vroeger rechts was, inmiddels als midden en gematigd geduid wordt
Dus in die zin hebben jullie gelijk.
Overigens heb ik, mede door goede info, redelijk zicht op de flanken binnen de GG.
En ik snap best dat wat vroeger rechts was, inmiddels als midden en gematigd geduid wordt

Helaas krijgen sommige GG'ers spontaan allergie als verschillen worden benoemd. Geforceerde eenheid is niet hetzelfde als eenheid. En indelen in flanken is best toegestaan, zolang het respectvol en positief blijft. Ik heb beide kandidaten verschillende malen mogen horen en ben daar positief over. Verschillen zijn er wel. Kand. De Jong zou je in de uiterste rechterflank kunnen indelen. De beelduitzending moest in onze gemeente ook uit bij hem. Kand. Kroon is gewoon een gemiddelde GG-predikant, wellicht iets meer rechts van het midden als je van indelingen houdt. Naar beiden fijn kunnen luisteren!
Kand. De Jong wordt ook beroepen in gemeente waar beelduitzendingen zijn. Zouden de leden dit zich niet hebben gerealiseerd?Silo schreef: ↑24 jun 2025, 09:30 Helaas krijgen sommige GG'ers spontaan allergie als verschillen worden benoemd. Geforceerde eenheid is niet hetzelfde als eenheid. En indelen in flanken is best toegestaan, zolang het respectvol en positief blijft. Ik heb beide kandidaten verschillende malen mogen horen en ben daar positief over. Verschillen zijn er wel. Kand. De Jong zou je in de uiterste rechterflank kunnen indelen. De beelduitzending moest in onze gemeente ook uit bij hem. Kand. Kroon is gewoon een gemiddelde GG-predikant, wellicht iets meer rechts van het midden als je van indelingen houdt. Naar beiden fijn kunnen luisteren!
-
HHR schreef: ↑24 jun 2025, 09:17 Ik denk dat ik een heel objectieve beoordeling gaf.

Hier zie je dus de verwarring ontstaan.MGG schreef: ↑24 jun 2025, 09:51HHR schreef: ↑24 jun 2025, 09:17 Ik denk dat ik een heel objectieve beoordeling gaf.
Dus in die zin hebben jullie gelijk.klopt hoor. Inenten, verzekeren en de auto gebruiken staan volop ter discussie. Tegenwoordig worden zelfs preken van ds. Kersten gelezen. Steeds minder gemeente hebben beeld en ook meeluisteren wordt massaal afgeschaft. Wat vroeger de linkse flank was is nu rechts van het midden.
Links - rechts gaat niet over dit soort zaken allereerst. Maar meer over de theologische lijn. Het systematiseren van de bekeringsweg, visie op standen in het genadeleven, mate van benadrukken van het 'eigene der GG' en de prediking van het welgemeend onvoorwaardelijk aanbod van genade.
-
Wie bepaalt waar het wel en niet over gaat? Het is in iedergeval een stuk concreter, duidelijker en objectiever vast te stellen. De eventuele combinatie van verrechtsing in leer en verlinksing in levenswandel zou wel interessant zijn.HHR schreef: ↑24 jun 2025, 10:02Hier zie je dus de verwarring ontstaan.MGG schreef: ↑24 jun 2025, 09:51HHR schreef: ↑24 jun 2025, 09:17 Ik denk dat ik een heel objectieve beoordeling gaf.
Dus in die zin hebben jullie gelijk.klopt hoor. Inenten, verzekeren en de auto gebruiken staan volop ter discussie. Tegenwoordig worden zelfs preken van ds. Kersten gelezen. Steeds minder gemeente hebben beeld en ook meeluisteren wordt massaal afgeschaft. Wat vroeger de linkse flank was is nu rechts van het midden.
Links - rechts gaat niet over dit soort zaken allereerst. Maar meer over de theologische lijn. Het systematiseren van de bekeringsweg, visie op standen in het genadeleven, mate van benadrukken van het 'eigene der GG' en de prediking van het welgemeend onvoorwaardelijk aanbod van genade.