Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025
Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025
Wat is de inhoud van dat artikel?
Werkgever weigert het, omdat de moeder thuis hoort? Of andere inhoud?
- Maanenschijn
Zoiets ja, en vader op het werk.merel schreef:Wat is de inhoud van dat artikel?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik ben geen werkgever en zal ook nooit een worden denk ik maar ik kan Vandebeek goed begrijpen.
En daarom wordt ouderschapsverlof vader zeker geweigerd. Dat is zeker niet nodig, want moeder is thuis.Maanenschijn schreef: ↑21 jun 2025, 23:12Zoiets ja, en vader op het werk.merel schreef:Wat is de inhoud van dat artikel?
- Maanenschijn
Jij hebt aan een half woord genoegmerel schreef:En daarom wordt ouderschapsverlof vader geweigerd. Niet nodig, want moeder is thuis.Maanenschijn schreef: ↑21 jun 2025, 23:12Zoiets ja, en vader op het werk.merel schreef:Wat is de inhoud van dat artikel?

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Niemand hoeft bij die man te gaan werken.
En ik vind het allemaal prima hoor maar 1 dag ouderschapsverlof om van 4 dagen er 3 te werken zodat er 2 gestudeerd kan worden en toch het weekend vrij? De vraag of dit oneigenlijk gebruik is, is het nadenken waard.
Idem voor de RMU jurist. Je kan ook gewoon 15 uur gaan werken i.p.v 23. Ik snap dat er recht op is en ik vind het allemaal best maar dat dit uit de linkse koker komt die vindt dat mannen dezelfde taken moeten doen als vrouwen en vica versa klopt gewoon toch?
En links of rechtsom moet het betaalt worden. Bij de RMU zit.het in de premie, bij de communicatie man in de belastingen.
En ik vind het allemaal prima hoor maar 1 dag ouderschapsverlof om van 4 dagen er 3 te werken zodat er 2 gestudeerd kan worden en toch het weekend vrij? De vraag of dit oneigenlijk gebruik is, is het nadenken waard.
Idem voor de RMU jurist. Je kan ook gewoon 15 uur gaan werken i.p.v 23. Ik snap dat er recht op is en ik vind het allemaal best maar dat dit uit de linkse koker komt die vindt dat mannen dezelfde taken moeten doen als vrouwen en vica versa klopt gewoon toch?
En links of rechtsom moet het betaalt worden. Bij de RMU zit.het in de premie, bij de communicatie man in de belastingen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 21 jun 2025, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gewoon met Bulgaren gaan werken. Dan kan gewoon vroom worden meegepraat.
We leven in een samenleving waar weinig verantwoordlijkheidsgevoel is en veel gevoel voor rechten. En dat is voor werkgevers heel lastig. En zo te zien met al die sociale bonussen schieten we weinig op in de samenleving.
-
Hij beseft dat weigeren niet kan, maar het wordt sterk ontmoedigd.merel schreef: ↑21 jun 2025, 23:18En daarom wordt ouderschapsverlof vader zeker geweigerd. Dat is zeker niet nodig, want moeder is thuis.Maanenschijn schreef: ↑21 jun 2025, 23:12Zoiets ja, en vader op het werk.merel schreef:Wat is de inhoud van dat artikel?
Ik heb het erg gewaardeerd dat mijn moeder altijd thuis bleef. Maar het is te bizar voor woorden dat een werkgever zijn visie aan het personeel opdringt.
De afdronk is dat de werkgever hier tegen is (kost geld) en de werknemer voor (levert geld op)
.
De rest was ruis
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 23 jun 2025, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kost de werknemer geld. Alleen het geboorteverlof is gratis. De werkgever heeft er geen kosten aan. Het UWV vergoedt.
Nogal onzorgvuldig geformuleert allemaal.
Salaris wordt 50 tot 70 procent doorbetaalt toch bij ouderschapsverlof?
Dat de werkgever niet voor de kosten opdraait wist ik niet overigens.
Het betekent dat de man iig niet alleen over kosten sprak.
-
Afhankelijk van of iemand die uren moet vervangen. Dat telt ook bij zwangerschapsverlof. Vaak maakt een werkgever extra kosten, omdat vervanging duurder is dan het loon van de persoon die vervangen wordt. Nog los van extra kosten zoals een busje die mogelijk een dag stilstaat.