Hoe word ik reformatorisch?

Gesloten
Apologeet

Hoe word ik reformatorisch?

Bericht door Apologeet »

Ik sta nu geruime tijd geregistreerd op dit forum, ben niet vaak aanwezig maar desalniettemin vind ik het tijd worden om er toch eens werk van te maken. Ik ben niet kerkelijk laat staan reformatorisch opgevoed maar ik heb al een paar dingen ondernomen omdat te veranderen.

Stap 1: Ik heb de radio en televisie de deur uitgedaan.
Punt 2: Ik heb drie pakken gekocht, een donkerblauwe,een zwarte en een donkerbruine, compleet met bijpassende stropdassen en schoenen.
Punt 3.: Ik heb een Statenvertaling aangeschaft, GBS natuurlijk.
Punt 4. Ik ben lid van een kerk die de 3FVE onderschrijft.

Ik zit alleen nog met de volgende punten.
Hoe verbeter ik mijn taalkleed? Ik ben totaal niet thuis in de Reformatorische terminologie en woordenschat.
Wat moet ik aan mijn huis en inrichting veranderen? IKEA of donker eiken?

Ik sta open voor advies en suggesties.
Aanvullende tips en raadgevingen over onderwerpen die hier niet boven genoemd worden zijn ook welkom.
Geeske_1991

Re: Hoe word ik reformatorisch?

Bericht door Geeske_1991 »

MATT. 12: 43 En wanneer de onreine geest van den mens uitgegaan is, zo gaat hij door dorre plaatsen, zoekende rust, en vindt ze niet. 44 Dan zegt hij: Ik zal wederkeren in mijn huis, van waar ik uitgegaan ben; en komende, vindt hij het ledig, met bezemen gekeerd en versierd.

Pas toch op. God vraagt niet van je om je klederen te scheuren, maar juist je hart. Een verbroken en een verslagen hart, zal God niet verachten.
helma

Bericht door helma »

Ik denk niet dat dit een serieuze vraag is.

Terri

Bericht door Terri »

Apologeet schreef: 13 jun 2025, 18:01 Ik sta nu geruime tijd geregistreerd op dit forum, ben niet vaak aanwezig maar desalniettemin vind ik het tijd worden om er toch eens werk van te maken. Ik ben niet kerkelijk laat staan reformatorisch opgevoed maar ik heb al een paar dingen ondernomen omdat te veranderen.

Stap 1: Ik heb de radio en televisie de deur uitgedaan.
Punt 2: Ik heb drie pakken gekocht, een donkerblauwe,een zwarte en een donkerbruine, compleet met bijpassende stropdassen en schoenen.
Punt 3.: Ik heb een Statenvertaling aangeschaft, GBS natuurlijk.
Punt 4. Ik ben lid van een kerk die de 3FVE onderschrijft.

Ik zit alleen nog met de volgende punten.
Hoe verbeter ik mijn taalkleed? Ik ben totaal niet thuis in de Reformatorische terminologie en woordenschat.
Wat moet ik aan mijn huis en inrichting veranderen? IKEA of donker eiken?

Ik sta open voor advies en suggesties.
Aanvullende tips en raadgevingen over onderwerpen die hier niet boven genoemd worden zijn ook welkom.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat je dit serieus bedoelt en ons niet voor het lapje houdt.
Ik hoop dat je vraag is: "Wat moet ik doen om zalig te worden".
De rest is bijzaak.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Aan deze onzin doen we hier niet mee. Er zijn voldoende topics waar over reformatorische uitingen wordt gesproken. Neem de moeite en zoek even. En de vraag van Terri wordt in vele andere topics besproken.
Gesloten