Curatorium vergadering NRC 2025

Plaats reactie
Refogast

Curatorium vergadering NRC 2025

Bericht door Refogast »

Op 4 juni hoopt de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Grand Rapids-Beckwith (VS) te vergaderen voor toelating van nieuwe studenten.
Voorafgaand zal er op 3 juni een bidstond worden gehouden. Ds. J. den Hoed hoopt dan voor te gaan.
Momenteel is er 1 student, namelijk G.F. Rozeboom.
De NRC zijn een zusterkerk van de Gereformeerde Gemeenten.
Herman
Moderator

Re: Curatorium vergadering NRC 2025

Bericht door Herman »

Niet erg relevant, om zo'n draadje hier te openen.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Dit kan toch gewoon besproken worden in het GG topic?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Kost het meer geld om het in eigen draadje te doen? Het GG draadje is al druk (en of-topic) genoeg...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Job

Bericht door Job »

Diverse opmerkingen hierboven lijken me een goede aanleiding om eens na te denken over in hoeverre de gemeenten overzee feitelijk (nog) bij de Gereformeerde Gemeenten horen. Soms lijkt het predikantentekort nog het enige dat bindt. Ik ben benieuwd of er gemeenten zijn die dezelfde overwegingen hebben als Carterton.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Carterton gaat niet perse "los" van de GG verder, zo begreep ik van iemand uit de classis Utrecht. Het wordt gewoon een nieuwe losse zusterkerk (met 1 gemeente) die een zeer nauwe band met de GG blijft hebben.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 03 jun 2025, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Job schreef: 03 jun 2025, 16:20 Diverse opmerkingen hierboven lijken me een goede aanleiding om eens na te denken over in hoeverre de gemeenten overzee feitelijk (nog) bij de Gereformeerde Gemeenten horen. Soms lijkt het predikantentekort nog het enige dat bindt. Ik ben benieuwd of er gemeenten zijn die dezelfde overwegingen hebben als Carterton.
In zoverre is het wat mij betreft zeker relevant, immers de predikanten kunnen over en weer worden beroepen.
Stel dat het curatorium van de NRC iemand toelaat tot de studie, dan zou in principe deze man, als hij tot de volle bediening mag komen beroepen kunnen worden in een vacante gemeente in Nederland?
Tegelijk denken we aan de eenheid die er gelukkig nog is met de gemeenten overzee. Dat mag onze opmerking ook wel hebben.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
J de Groot

Bericht door J de Groot »

Erskinees schreef: 03 jun 2025, 16:33 Carterton gaat niet los van de GG verder, zo begreep ik van iemand uit de classis Utrecht. Het wordt gewoon een nieuwe losse zusterkerk (met 1 gemeente) die een zeer nauwe band met de GG blijft hebben.
Oké. Maar wat gaan ze dan anders doen dan voorheen?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Erskinees schreef: 03 jun 2025, 16:33 Carterton gaat niet perse "los" van de GG verder, zo begreep ik van iemand uit de classis Utrecht. Het wordt gewoon een nieuwe losse zusterkerk (met 1 gemeente) die een zeer nauwe band met de GG blijft hebben.
Dat zou dan ook inhouden dat eventuele nieuwe predikanten uit Nieuw Zeeland moeten komen? Of... kan men soms toch nog predikanten uit Nederland of de VS beroepen?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zuidab

Bericht door Zuidab »

Elder W. de Wilde from Nobleford was accepted into the theological school
Plaats reactie