AI-tools
Re: AI-tools
Klopt wat jullie zeggen, maar het ging wel wat geleidelijker allemaal dan deze ontwikkeling. Maar er zit niets anders op, we dealen ermee en maken er het beste van. Op sociaal vlak wordt de wereld er in elk geval niet beter van, merk ik.
De eerste ontwikkelingen van kunstmatige intelligentie: 1950-1956
Nu kunstmatige intelligentie als concept was gedefinieerd en begon te worden gebruikt, gingen onderzoekers kijken wat ze konden bereiken met de computers die ze hadden.
1950: Alan Turing publiceert "Computer Machinery and Intelligence", dat door experts werd gebruikt om de intelligentie van computers te meten en de ogen van velen opende voor de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie.
1952: Arthur Samuel creëert een programma om dammen te spelen, wat het eerste programma werd dat zelfstandig een spel kon spelen.
1955: De term "kunstmatige intelligentie" wordt voor het eerst gebruikt door John McCarthy tijdens een workshop, wat het wereldwijde gebruik ervan op gang bracht.
Interessant, maar ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel.Zeeuw schreef: ↑30 mei 2025, 19:55
Nu kunstmatige intelligentie als concept was gedefinieerd en begon te worden gebruikt, gingen onderzoekers kijken wat ze konden bereiken met de computers die ze hadden.
1950: Alan Turing publiceert "Computer Machinery and Intelligence", dat door experts werd gebruikt om de intelligentie van computers te meten en de ogen van velen opende voor de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie.
1952: Arthur Samuel creëert een programma om dammen te spelen, wat het eerste programma werd dat zelfstandig een spel kon spelen.
1955: De term "kunstmatige intelligentie" wordt voor het eerst gebruikt door John McCarthy tijdens een workshop, wat het wereldwijde gebruik ervan op gang bracht.
Met het laatste wellicht wel. Het eerste ligt dus wat anders dan wat je aangeeft. A.I. veranderd bij de meesten van ons de komende 3-5 jaar geen wezenlijke zaken in het werkproces.Job schreef: ↑30 mei 2025, 20:10Interessant, maar ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel.Zeeuw schreef: ↑30 mei 2025, 19:55
Ik hoop het!Zeeuw schreef: ↑30 mei 2025, 20:32Met het laatste wellicht wel. Het eerste ligt dus wat anders dan wat je aangeeft. A.I. veranderd bij de meesten van ons de komende 3-5 jaar geen wezenlijke zaken in het werkproces.Job schreef: ↑30 mei 2025, 20:10Interessant, maar ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel.Zeeuw schreef: ↑30 mei 2025, 19:55
Hier nog een podcast die over AI gaat.Heidebloem schreef: ↑29 mei 2025, 19:51 Interessante podcast over AI en het Christelijk geloof.
https://open.spotify.com/episode/7HBjay ... qN5_picLdA
https://open.spotify.com/episode/3jhThN ... vUwIraDV9Q
Ik niet persé. Er gaat veel tijd verloren aan zaken die m.i. makkelijker, sneller en eenvoudiger kunnen.Job schreef: ↑30 mei 2025, 21:43Ik hoop het!Zeeuw schreef: ↑30 mei 2025, 20:32Met het laatste wellicht wel. Het eerste ligt dus wat anders dan wat je aangeeft. A.I. veranderd bij de meesten van ons de komende 3-5 jaar geen wezenlijke zaken in het werkproces.Job schreef: ↑30 mei 2025, 20:10Interessant, maar ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel.Zeeuw schreef: ↑30 mei 2025, 19:55
Mogelijk ben je ondernemer? Ik snap het verlangen naar efficiëntie. Maar ik zie ook het werk van goed geschoolde, bijna ambachtelijk opgeleide vormgevers in een paar jaar tijd overbodig worden bijvoorbeeld. Alles waar zij veel werk en tijd in staken in het verleden, gebeurt nu in een paar muisklikken. Ik begrijp dat het zo gaat, maar het gaat wel erg snel nu.Zeeuw schreef: ↑31 mei 2025, 19:29Ik niet persé. Er gaat veel tijd verloren aan zaken die m.i. makkelijker, sneller en eenvoudiger kunnen.
Ik ben deels ondernemer. En werk daarnaast in een sector waar personeel een groot probleem is. Ik hoop dat dit enig soelaas biedt.Job schreef: ↑31 mei 2025, 19:41Mogelijk ben je ondernemer? Ik snap het verlangen naar efficiëntie. Maar ik zie ook het werk van goed geschoolde, bijna ambachtelijk opgeleide vormgevers in een paar jaar tijd overbodig worden bijvoorbeeld. Alles waar zij veel werk en tijd in staken in het verleden, gebeurt nu in een paar muisklikken. Ik begrijp dat het zo gaat, maar het gaat wel erg snel nu.
Ik begrijp jouw gevoel. Die vormgevers zullen zich nu weer opnieuw moeten uitvinden. Maar dat komt ook wel goed.
Toch ken ik al mensen waar de werkstroom vermindert door AI. Degene die ik ken is ZZP-er en overweegt nu omscholing.
Jammer dat AI de quotes niet vanzelf goed zet, nu heb ik het gedaan. 

Jij gaat eraan voorbij dat het voor deze mensen waar het inkomen van opdroogt best een spannende situatie is.
Dank Herman

Ik denk dat wendbaarheid 1 van de belangrijkere kenmerken wordt qua werk naar de toekomst. Uiteraard is dat spannend, maar biedt wellicht ook weer kansen. Werk genoeg.merel schreef: ↑02 jun 2025, 10:54Jij gaat eraan voorbij dat het voor deze mensen waar het inkomen van opdroogt best een spannende situatie is.
Dank Herman![]()
Ik weet goed waarom ik geen ondernemer ben en hoogstwaarschijnlijk nooit zal worden. De zakelijkheid ontbeer ik ten enenmale.Zeeuw schreef: ↑02 jun 2025, 10:11Ik ben deels ondernemer. En werk daarnaast in een sector waar personeel een groot probleem is. Ik hoop dat dit enig soelaas biedt.Job schreef: ↑31 mei 2025, 19:41Mogelijk ben je ondernemer? Ik snap het verlangen naar efficiëntie. Maar ik zie ook het werk van goed geschoolde, bijna ambachtelijk opgeleide vormgevers in een paar jaar tijd overbodig worden bijvoorbeeld. Alles waar zij veel werk en tijd in staken in het verleden, gebeurt nu in een paar muisklikken. Ik begrijp dat het zo gaat, maar het gaat wel erg snel nu.
Ik begrijp jouw gevoel. Die vormgevers zullen zich nu weer opnieuw moeten uitvinden. Maar dat komt ook wel goed.