Je moet er iets van maken als iemand door regeltjes de 45 of 50 jaar niet vol mag maken.
Kerkelijke eenheid / Kanselruil
-
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
@Job, Die preekbeurt van ds. Pieters in Genemuiden word ik erg blij van. Wat mooi. En een dienst die als ik goed begreep is belegd door zowel HHK als PKN? Begreep ook dat ik dan ( hij preekte j.l. zondag afscheid) vorige week een van de laatste diensten in zijn eigen gemeente heb bijgewoond. Was er als belangstellende bij een huwelijksdienst. Vroeger, voor de scheuring, preekte hij ook wel in onze hervormde dorpskerk. Hij is wel ouder geworden, maar nog ontzettend fris van stijl en qua taalgebruik. Verouderde woorden hertaalt hij trefzeker al lezende. Ik vergat in die dienst even alle pijn van de scheuring. En als de moderatoren even wegkijken: Het fraaie orgel van Metzler ( een van m'n lievelingsorgelbouwers ) voegde voor mij ook nog iets toe. Ze kochten het van een kerk in Duitsland. Ze hebben daar in HHK Elspeet een goede smaak op orgelgebied.
Kan er in de HHK geen uitstel worden aangevraagd van het emeritaat zoals dat in de PKN wel kan?
-
Geen idee of er uitzondering mogelijk zijn. Ds. Reinders heeft moeite met deze regel en is vanuit de HHK overgegaan naar de VOGG. Hij stond toen nog geen 2 jaar in de HHK Katwijk. Nu zal hij wegens roeping vertrokken zijn, maar het moeten stoppen kan daarin zeker een rol spelen.Rido91 schreef: ↑01 mei 2025, 17:32Kan er in de HHK geen uitstel worden aangevraagd van het emeritaat zoals dat in de PKN wel kan?
- J.C. Philpot
Ds. W.J. op 't Hof heeft dezelfde moeite, en werkt daarom in de VHG te Driedorp.MGG schreef: ↑01 mei 2025, 17:44Geen idee of er uitzondering mogelijk zijn. Ds. Reinders heeft moeite met deze regel en is vanuit de HHK overgegaan naar de VOGG. Hij stond toen nog geen 2 jaar in de HHK Katwijk. Nu zal hij wegens roeping vertrokken zijn, maar het moeten stoppen kan daarin zeker een rol spelen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield