Carola Schouten heeft ook niet doorgepakt op landbouw. De huidige problematiek is veroorzaakt door voorgaande ministers die wel op de winkel pasten, maar geen moeilijke keuzes durfden te maken. De enige die wel wilde doorpakken was Adema, maar kreeg de tijd niet meer. De huidige minister Wiersma bakt er helemaal niets van. Haar opmerking dat ze eerst haar charmes in de strijd ging gooien om wat te bereiken was lachwekkend.parsifal schreef: ↑02 apr 2025, 08:07Nu heeft Wiersma wel een taak die niet goed is te doen. Carola Schouten werd als heel kundig gezien voor ze daar terecht kwam en bereikte ook weinig.Profesto schreef: ↑02 apr 2025, 07:30Wat hebben Mona Keizer en Femke Wiersma voor elkaar gekregen volgens jou? Ik zou hun werk niet als prima beoordelen.huisman schreef: ↑01 apr 2025, 17:21De NSC/VVD en zelfs de BBB bewindslieden doen hun werk prima. Je hoeft het niet eens te zijn met hun beleid maar hun werk is dik voldoende. Maar bij de PVV lopen een paar nietsnutten waarvan Faber toch wel de ergste is. Als het kabinet voor de zomer valt heeft ze 0,0 voor elkaar gekregen.
Van mij mag dit kabinet z.s.m. vallen.
Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Het idee is dat Wilders Faber niet wil laten gaan.huisman schreef: ↑02 apr 2025, 18:29Als Faber gewoon vervangen wordt vanwege incompetentie hoeft het kabinet toch niet te vallen? Faber zal geen enkele wet door de eerste kamer krijgen. Daarvoor heeft ze teveel vijanden gemaakt. Wegsturen is de enige verstandige optie.parsifal schreef: ↑02 apr 2025, 09:52Ik weet het niet. Het is een beetje absurd als hier een kabinet om valt, terwijl het doorging terwijl er wordt ingezet op noodwetten.
Aan de andere kant zal het goed zijn, met al grote veiligheidsvragen nu, dat er verkiezingen komen om te zien wie er mandaat heeft in deze tijd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Die zijn hart aan het werk om problemen van decennia op te lossen. Daar is zeker een volledige kabinetsperiode voor nodig. Beide dames kennen hun dossiers terdege en zijn bezig met het edele werk van wet en regelgeving. Gewoon prima bewindslieden.Profesto schreef: ↑02 apr 2025, 07:30Wat hebben Mona Keizer en Femke Wiersma voor elkaar gekregen volgens jou? Ik zou hun werk niet als prima beoordelen.huisman schreef: ↑01 apr 2025, 17:21De NSC/VVD en zelfs de BBB bewindslieden doen hun werk prima. Je hoeft het niet eens te zijn met hun beleid maar hun werk is dik voldoende. Maar bij de PVV lopen een paar nietsnutten waarvan Faber toch wel de ergste is. Als het kabinet voor de zomer valt heeft ze 0,0 voor elkaar gekregen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het was me het dagje wel gisteren.Ad Anker schreef: ↑02 apr 2025, 18:52 Ik vind het gedrag van dhr. Timmermans en Jetten echt lachwekkend. Ze staan daar opgewonden aan de interruptiemicrofoon. Mooi debat om te zien. Ook de nuchtere en zakelijke uitleg van zowel de MP als minister Faber. Wonderlijk hoeveel geduld zij heeft met Timmermans en Jetten c.s.
Wat een klasbak mw. Faber!
En wat moet het een afgang zijn voor de zelfbenoemde 10 talenten bezitters Timmermans en Jetten om tegen de, in hun ogen 0 talent bezitter Faber, geen deuk in een pakje boter te slaan.
Tijd om heel die lintjes carrousel (aanvrager(s) meestal familie met teveel tijd en teveel kennis van bureaucratie en invullen van formulieren die een pappa of mamma in het zonnetje willen zetten) eens goed onder de loep te houden.
Tijd dat de 5 dossiers waarover zoveel ruzie was openbaar komen. Wie heeft het voor wie aangevraagd en waarom. Wat was de verdienste?
En wat zijn mw. Bikker - en in haar kielzog ook dhr. Stoffer - door de mand gevallen. Van de anderen - incl. CDA voorman Bontebal - had ik niets anders verwacht.
- J.C. Philpot
Eens met de opmerkingen over dhr. Timmermans en Jetten. Ik kan nooit zo goed tegen dat over-verontwaardigde toneelspel.
Tegelijkertijd straalt de onhandigheid en de houding van Fabel wel af op het imago van hele kabinet. Dat vind ik jammer.
Keizer en Wiersema is wat mij betreft niets mis mee. En Schoof vind ik een prima premier.
Tegelijkertijd straalt de onhandigheid en de houding van Fabel wel af op het imago van hele kabinet. Dat vind ik jammer.
Keizer en Wiersema is wat mij betreft niets mis mee. En Schoof vind ik een prima premier.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
eens met Philpot's post.
En ik vind het echt onheus om politiek over de rug van vrijwilligers te bedrijven.
Lintjes vind ik een pracht van systeem, voor vele, zeer vele uren, onbezoldigde inzet voor de naaste, hoewel er een grotere onderscheiding belangrijker is.
En ik vind het echt onheus om politiek over de rug van vrijwilligers te bedrijven.
Lintjes vind ik een pracht van systeem, voor vele, zeer vele uren, onbezoldigde inzet voor de naaste, hoewel er een grotere onderscheiding belangrijker is.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Timmermans was inderdaad wel een aansteller. Verdonk heeft ook in vak K gezeten trouwens.J.C. Philpot schreef: ↑03 apr 2025, 09:27 Eens met de opmerkingen over dhr. Timmermans en Jetten. Ik kan nooit zo goed tegen dat over-verontwaardigde toneelspel.
Maar ik blijf het argument van Faber waarom ze geen lintje wil geven echt zorgwekkend vinden. We hebben nu gewoon wetgeving waarbij er vluchtelingen het land in mogen. Denk aan de Christen uit sommige Islamitische landen. Dat Wilders en Faber dat niet leuk vinden is een punt, maar ze hebben met de wet van nu te handelen. Als er dan vrijwilligers zijn die bijvoorbeeld taallessen geven is alleen aan te moedigen. Natuurlijk is het voor het nartief van PVV beter als vluchtelingen de taal niet leren en niet integreren, maar voor het land en de mensen zelf is het zeker wel beter.
Op het departement Landbouw wordt heel anders gedacht over Wiersma. Daar vinden ze haar niet zo prima.huisman schreef: ↑02 apr 2025, 21:42Die zijn hart aan het werk om problemen van decennia op te lossen. Daar is zeker een volledige kabinetsperiode voor nodig. Beide dames kennen hun dossiers terdege en zijn bezig met het edele werk van wet en regelgeving. Gewoon prima bewindslieden.Profesto schreef: ↑02 apr 2025, 07:30Wat hebben Mona Keizer en Femke Wiersma voor elkaar gekregen volgens jou? Ik zou hun werk niet als prima beoordelen.huisman schreef: ↑01 apr 2025, 17:21De NSC/VVD en zelfs de BBB bewindslieden doen hun werk prima. Je hoeft het niet eens te zijn met hun beleid maar hun werk is dik voldoende. Maar bij de PVV lopen een paar nietsnutten waarvan Faber toch wel de ergste is. Als het kabinet voor de zomer valt heeft ze 0,0 voor elkaar gekregen.
Bron? Toch niet PvdD, D66 of GL/PvdA. Ik hoor namelijk heel andere berichten. Ze vinden haar samen met de staatssecretaris Rummenie een verademing.merel schreef: ↑03 apr 2025, 09:47Op het departement Landbouw wordt heel anders gedacht over Wiersma. Daar vinden ze haar niet zo prima.huisman schreef: ↑02 apr 2025, 21:42Die zijn hart aan het werk om problemen van decennia op te lossen. Daar is zeker een volledige kabinetsperiode voor nodig. Beide dames kennen hun dossiers terdege en zijn bezig met het edele werk van wet en regelgeving. Gewoon prima bewindslieden.Profesto schreef: ↑02 apr 2025, 07:30Wat hebben Mona Keizer en Femke Wiersma voor elkaar gekregen volgens jou? Ik zou hun werk niet als prima beoordelen.huisman schreef: ↑01 apr 2025, 17:21
De NSC/VVD en zelfs de BBB bewindslieden doen hun werk prima. Je hoeft het niet eens te zijn met hun beleid maar hun werk is dik voldoende. Maar bij de PVV lopen een paar nietsnutten waarvan Faber toch wel de ergste is. Als het kabinet voor de zomer valt heeft ze 0,0 voor elkaar gekregen.
Kijk even naar de loopbaan van de laatste. Echt een vakman op dit vlak. https://www.rijksoverheid.nl/regering/b ... %C3%ABntie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wat ik zeg, het is een heel moeilijk departement, waar ook mensen die als kundig te boek stonden op het moment dat ze begonnen (daar hoort Wiersma niet bij, maar Schouten zeker wel) soms falen. En Adema heeft ook zaken laten versloffen en was verrast door wettelijke uitspraken, en ik denk dat iedereen dat zou zijn.merel schreef: ↑02 apr 2025, 19:39Carola Schouten heeft ook niet doorgepakt op landbouw. De huidige problematiek is veroorzaakt door voorgaande ministers die wel op de winkel pasten, maar geen moeilijke keuzes durfden te maken. De enige die wel wilde doorpakken was Adema, maar kreeg de tijd niet meer. De huidige minister Wiersma bakt er helemaal niets van. Haar opmerking dat ze eerst haar charmes in de strijd ging gooien om wat te bereiken was lachwekkend.parsifal schreef: ↑02 apr 2025, 08:07Nu heeft Wiersma wel een taak die niet goed is te doen. Carola Schouten werd als heel kundig gezien voor ze daar terecht kwam en bereikte ook weinig.Profesto schreef: ↑02 apr 2025, 07:30Wat hebben Mona Keizer en Femke Wiersma voor elkaar gekregen volgens jou? Ik zou hun werk niet als prima beoordelen.huisman schreef: ↑01 apr 2025, 17:21
De NSC/VVD en zelfs de BBB bewindslieden doen hun werk prima. Je hoeft het niet eens te zijn met hun beleid maar hun werk is dik voldoende. Maar bij de PVV lopen een paar nietsnutten waarvan Faber toch wel de ergste is. Als het kabinet voor de zomer valt heeft ze 0,0 voor elkaar gekregen.
Tijd voor een data analyse op alle verstrekte lintjes. Want ik geloof er helemaal niets van.Bertiel schreef: ↑03 apr 2025, 09:34 eens met Philpot's post.
De kerkbladen staan vol met "koninklijke onderscheidingen". omdat kindliefjes het zo bijzonder vinden dat pappa 20 jaar als diaken heeft gediend....
Om hierover te oordelen moeten de dossiers openbaar komen. Wat zijn de verdiensten geweest? Ik geloof namelijk niet dat dit enkel gaat over een vrijwilliger die taalles gaf aan statushouders. Dat is het linkse frame.
Tijd voor een goede data analyse op alle "lintjes". Laten we maar eens kijken hoe verdelingen zich verhouden tot sectoren, aantal medewerkers, politiek belang, etc. etc.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 03 apr 2025, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Een aantal termijnen kerkenraadslid is echt een forse tijdsinvestering. En vaak zijn het combinaties van vrijwilligerstaken.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!