Presidentsverkiezingen USA 2024

MGG

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 03 mar 2025, 21:04
MGG schreef: 03 mar 2025, 20:55
ZWP schreef: 03 mar 2025, 19:17 Mooi artikel van hoogleraar kinderlongziekten dr. Van der Ent in het RD over o.a. USAID waar we het hier ook over hebben gehad.

https://www.rd.nl/artikel/1097926-eigen ... er-de-arme
RD schreef: Door hun daar perspectief te bieden, kunnen mensen een bestaan opbouwen en hoeven ze de reis naar Europa niet te maken.
Het niveau was weer bedroevend laag. De allerarmste hebben geen geld voor de reis naar Europa. Nog los van dat het oorlogen etc niet oplost. Het wordt hoogtijd dat mensen deze onlogische claim degelijk onderbouwen.
Je pikt er nu een punt uit. Maar ben jij het dan eens met deze radicale bezuiniging op USAID? Doet het niet meer kwaad dan goed?
Ga eens in op de argumenten in dit stukje.
Omdat ik zo'n ouwe achterhaalde oneliner het belangrijkste (diepte)punt vind. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik het onverantwoord dat de bezuinigingen om zo'n korte termijn doorgevoerd worden.
ZWP

Bericht door ZWP »

MGG schreef: 03 mar 2025, 21:12
ZWP schreef: 03 mar 2025, 19:17 Mooi artikel van hoogleraar kinderlongziekten dr. Van der Ent in het RD over o.a. USAID waar we het hier ook over hebben gehad.

RD schreef: Door hun daar perspectief te bieden, kunnen mensen een bestaan opbouwen en hoeven ze de reis naar Europa niet te maken.
Het niveau was weer bedroevend laag. De allerarmste hebben geen geld voor de reis naar Europa. Nog los van dat het oorlogen etc niet oplost. Het wordt hoogtijd dat mensen deze onlogische claim degelijk onderbouwen.
Je pikt er nu een punt uit. Maar ben jij het dan eens met deze radicale bezuiniging op USAID? Doet het niet meer kwaad dan goed?
Omdat ik zo'n ouwe achterhaalde oneliner het belangrijkste (diepte)punt vind. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik het onverantwoord dat de bezuinigingen om zo'n korte termijn doorgevoerd worden.
Het belangrijkste dieptepunt zijn de duizenden doden door deze bezuiniging.

Ook op lange termijn wordt het er niet beter van. Los van het eigen belang van de VS wat Trump hier over het hoofd ziet.
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 03 mar 2025, 21:17
MGG schreef: 03 mar 2025, 21:12
Het belangrijkste dieptepunt zijn de duizenden doden door deze bezuiniging.

Ook op lange termijn wordt het er niet beter van. Los van het eigen belang van de VS wat Trump hier over het hoofd ziet.
Als het afgebouwd werd konden de landen zelf en particulieren en bedrijven het opvangen. Helaas is het nu abrupt.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wanneer we als kerken het beeld van Jezus willen uitdragen, dan wordt het nú tijd om onze rijkgevulde diaconale spaarpotten helemaal leeg te schudden.
Kijk, dat zijn de mooie quotes.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

- Vandaag een congresstoespraak door Trump met de mogelijkheid dat hij uit de NAVO gaat.
- Eerste handelsbelemmeringen USA-VS zijn opgeheven.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef: 04 mar 2025, 08:49 - Vandaag een congresstoespraak door Trump met de mogelijkheid dat hij uit de NAVO gaat.
Dat is me nogal wat.

Heb je een link waar hier meer over kunnen lezen?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef: 04 mar 2025, 09:08
Herman schreef: 04 mar 2025, 08:49 - Vandaag een congresstoespraak door Trump met de mogelijkheid dat hij uit de NAVO gaat.
Dat is me nogal wat.

Nee, was een appje van mijn broer (die overigens drukker is met vliegtuigen dan met politiek).
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ik wist niet dat Huisman je broer is
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bertiel schreef: 04 mar 2025, 09:14 Ik wist niet dat Huisman je broer is
Huisman kan niet meer aanspraak maken dan de term 'broeder'.
'
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Herman schreef: 04 mar 2025, 09:12
Dat is me nogal wat.

Nee, was een appje van mijn broer (die overigens drukker is met vliegtuigen dan met politiek).
"Sen. Mike Lee, R-Utah, has publicly backed such efforts in recent weeks and said it's "time to leave" the alliance after NATO countries held an emergency meeting with Ukraine in London without the U.S."
Foxnews: https://www.foxnews.com/politics/amerex ... gotiations
huisman

Bericht door huisman »

Herman schreef: 04 mar 2025, 09:12
Dat is me nogal wat.

Verstandige broer, broeder.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 03 mar 2025, 11:06 Het gaat niet om vechten maar om veiligheidsgaranties voor Oekraïne. Als er militairen uit het VK, Frankrijk en Duitsland in Oekraïne voldoende op de grond aanwezig zijn met nog een luchtcomponent dan is dat voor Poetin reden genoeg om een wapenstilstand niet te breken.
Europa kan die veiligheidsgaranties niet geven. Dat blijkt ook wel uit de bijeenkomst jl. zondag in Londen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef: 04 mar 2025, 12:07
huisman schreef: 03 mar 2025, 11:06 Het gaat niet om vechten maar om veiligheidsgaranties voor Oekraïne. Als er militairen uit het VK, Frankrijk en Duitsland in Oekraïne voldoende op de grond aanwezig zijn met nog een luchtcomponent dan is dat voor Poetin reden genoeg om een wapenstilstand niet te breken.
Europa kan die veiligheidsgaranties niet geven. Dat blijkt ook wel uit de bijeenkomst jl. zondag in Londen.
Europa heeft toch ook kernwapens?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: 04 mar 2025, 12:31 Europa heeft toch ook kernwapens?
Ja, maar niemand wil natuurlijk een risico op een kernoorlog. Het gaat hier om conventionele afschrikking. Overigens kunnen de Europese kernwapens voornamelijk vanaf onderzeeërs worden afgevuurd, zowel de Britse als Franse. De Fransen beschikken nog wel over een aantal raketten met een kernkop die vanaf vliegtuigen kunnen worden afgeschoten. De vraag is in hoeverre die bruikbaar zijn. De Britse Trident raketten zijn van Amerikaanse makelij, er zijn daarom ook restricties in het gebruik ervan.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hier heeft Trudeau wel een punt
https://bsky.app/profile/adamjschwarz.b ... kuantbfs2p

En in reactie noemt Trump Trudeau weer gouvneur. Dit is echt eng gedrag van een staatshoofd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie