Presidentsverkiezingen USA 2024

gallio

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef: 01 mar 2025, 18:18
Wim Anker schreef: 01 mar 2025, 18:14
Posthoorn schreef: 01 mar 2025, 17:48 Nee hoor, Wim. Jij en Trump willen vrede en wij willen allemaal oorlog. Dom hè? :bobo
Geen argumenten meer?
Elke keer vraag ik: Hoe dan wel, gegeven de kaarten. (Let wel: Dit is wat Trump ook herhaalde malen stelde: You don't have the cards"). Het is een feit dat er zo wordt gedacht. Dus deal ermee.

Het antwoord is 0. Enkele schelden.

En ja, dat is wat anders dan zwijmelen over "echte mannen".
Ik zie helemaal geen schelden, om je moet je eigen opmerkingen bedoelen....

Hoe dan wel? Ik geloof nog altijd dat de economische druk opvoeren de beste kans is dat Putin of terug krabbelt of door een revolutie in Rusland uitgeschakeld wordt.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

gallio schreef: 01 mar 2025, 18:22
Posthoorn schreef: 01 mar 2025, 17:48 Nee hoor, Wim. Jij en Trump willen vrede en wij willen allemaal oorlog. Dom hè? :bobo
Geen argumenten meer?
Elke keer vraag ik: Hoe dan wel, gegeven de kaarten. (Let wel: Dit is wat Trump ook herhaalde malen stelde: You don't have the cards"). Het is een feit dat er zo wordt gedacht. Dus deal ermee.

Hoe dan wel? Ik geloof nog altijd dat de economische druk opvoeren de beste kans is dat Putin of terug krabbelt of door een revolutie in Rusland uitgeschakeld wordt.
Prima. De VS is out. Dus EU moet meer sancties instellen, meer geld en wapens naar Oekraine en doorvechten?

Telkens wordt toch gezegd dat dit geen optie is zonder de VS? Dus wat dan wel? @Huisman?
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: 01 mar 2025, 18:27

Geen argumenten meer?

Prima. De VS is out. Dus EU moet meer sancties instellen, meer geld en wapens naar Oekraine en doorvechten?

Telkens wordt toch gezegd dat dit geen optie is zonder de VS? Dus wat dan wel? @Huisman?

Had ik vanmiddag al beantwoord richting jou en DDD.
huisman schreef: 01 mar 2025, 13:38
DDD schreef: 01 mar 2025, 13:01 Wat mij betreft: maximale wapensteun aan Oekraïne. Er is kennelijk geen vrees dat Rusland Europa verder aanvalt, dus wat mij betreft, ook geen reden om nu wat achter te houden.

Zorgen dat heel Oekraïne weer Oekraïne is. En vervolgens duidelijk maken dat verdere oorlogen richting Moldavië, Letland, Finland op eenzelfde behandeling kunnen rekenen. En de grondstoffen van Oekraïne mede gebruiken voor een vrij en onafhankelijk Europa.
Dit lijkt mij ook onverstandig. Er moet z.s.m. een rechtvaardige wapenstilstand komen met veiligheidsgaranties voor Oekraïne van Europa en de VS. Letland en Finland hebben veiligheidsgaranties door hun lidmaatschap van de NAVO.

Ik ben voorstander om de honderden miljarden aan bevroren Russische tegoeden te gebruiken voor de wederopbouw van Oekraïne.

Dit is ook mijn antwoord richting @Wim Anker
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 01 mar 2025, 18:32
Wim Anker schreef: 01 mar 2025, 18:27

Had ik vanmiddag al beantwoord richting jou en DDD.
huisman schreef: 01 mar 2025, 13:38
DDD schreef: 01 mar 2025, 13:01 Wat mij betreft: maximale wapensteun aan Oekraïne. Er is kennelijk geen vrees dat Rusland Europa verder aanvalt, dus wat mij betreft, ook geen reden om nu wat achter te houden.

Zorgen dat heel Oekraïne weer Oekraïne is. En vervolgens duidelijk maken dat verdere oorlogen richting Moldavië, Letland, Finland op eenzelfde behandeling kunnen rekenen. En de grondstoffen van Oekraïne mede gebruiken voor een vrij en onafhankelijk Europa.
Dit lijkt mij ook onverstandig. Er moet z.s.m. een rechtvaardige wapenstilstand komen met veiligheidsgaranties voor Oekraïne van Europa en de VS. Letland en Finland hebben veiligheidsgaranties door hun lidmaatschap van de NAVO.

Ik ben voorstander om de honderden miljarden aan bevroren Russische tegoeden te gebruiken voor de wederopbouw van Oekraïne.

Dit is ook mijn antwoord richting @Wim Anker
Dat is geen antwoord. Dat is een uitgangspunt.Een vertrekpunt. Maar goed, is dit doel door Zelenski dichterbij gebracht gisteren?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef: 01 mar 2025, 18:12
Ad Anker schreef: 01 mar 2025, 18:02
Ik vind het heel treffend dat Wim, die hier een eigen mening heeft en vragen stelt hier zo wordt bejegend. Het zegt wel iets over gallio, Posthoorn c.s.
Ik vind het treffend en veelzeggend dat jij de bejegening van Wim aan de orde stelt. Het onderstaande schreef Wim gisteren. Toen kwam er geen reactie. Moet onderstaand de toon zijn op een christelijk forum? Zou moeiteloos meer voorbeelden kunnen laten zien.
Wim Anker schreef: 28 feb 2025, 20:59 De tijd is voorbij dat Zelensky een demente opa kon zakkenrollen.
Fijn huisman. Ik had het niet tegen jou dit keer. :)
Maar inderdaad, de opmerking van Wim is tamelijk over de schreef. Al is het vrij infantiel om zo te reageren. "Ik word ergens op aangesproken maar moet je eens kijken wat hij doet..." Dat heb ik al heel veel gehoord en gezien in mijn voormalige loopbaan als schoolmeester.
ZWP

Bericht door ZWP »

Ad Anker schreef: 01 mar 2025, 18:53
huisman schreef: 01 mar 2025, 18:12
Ad Anker schreef: 01 mar 2025, 18:02
Ik vind het heel treffend dat Wim, die hier een eigen mening heeft en vragen stelt hier zo wordt bejegend. Het zegt wel iets over gallio, Posthoorn c.s.
Ik vind het treffend en veelzeggend dat jij de bejegening van Wim aan de orde stelt. Het onderstaande schreef Wim gisteren. Toen kwam er geen reactie. Moet onderstaand de toon zijn op een christelijk forum? Zou moeiteloos meer voorbeelden kunnen laten zien.
Wim Anker schreef: 28 feb 2025, 20:59 De tijd is voorbij dat Zelensky een demente opa kon zakkenrollen.
Fijn huisman. Ik had het niet tegen jou dit keer. :)
Maar inderdaad, de opmerking van Wim is tamelijk over de schreef. Al is het vrij infantiel om zo te reageren. "Ik word ergens op aangesproken maar moet je eens kijken wat hij doet..." Dat heb ik al heel veel gehoord en gezien in mijn voormalige loopbaan als schoolmeester.
Volgens mij zijn hier familiebanden aan de orde. Dan zou ik wel wat voorzichtig zijn in deze discussie over de toon.
Er zijn al heel wat opmerkingen gemaakt over de toon van de muziek (van Wim). Jammer dat het zo moet; inhoudelijk blijven is leuker.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Hou toch op. Allerlei qualificaties doen hier de ronde. In een laatste variant werd de reactie van Trump met maffiaprakrijken vergeleken (@Parsifal). @DDD grossiert in beledigingen en bid niet om de vrede maar om de dood. Van Trump in de eerste vermelding van gebedspunten. Na aandringen doet hij dat ook voor Hamas kopstukken en Poetin.

En dat het doden in de Oekraïne maar doorgaat en doorgaat is allemaal prima. Want Trump dit en Trump dat.

Maar praat vooral verder over mijn toon.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 01 mar 2025, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

ZWP schreef: 01 mar 2025, 19:21 Volgens mij zijn hier familiebanden aan de orde. Dan zou ik wel wat voorzichtig zijn in deze discussie over de toon.
Er zijn al heel wat opmerkingen gemaakt over de toon van de muziek (van Wim). Jammer dat het zo moet; inhoudelijk blijven is leuker.
Eens. Dank.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik merk een verharding op in dit topic. Laten we vanuit het oordeel der liefde van de beste intenties van een ieder uitgaan, hoe krom de ander zich ook uitdrukt. Sommigen willen met wapens gerechtigheid en vrede bewerkstelligen. Anderen willen met onderhandelingen en concessies het bloedvergieten stoppen. Dat zijn verschillende gezichtspunten, en daarnaast zijn er schakeringen tussen deze gezichtspunten.

Wij kennen allemaal ten dele. En ons vlees is snel klaar met de ander, terwijl we wel geduld hebben met onszelf. Ik heb een mening, maar niet de ilusie dat ik daarin onfeilbaar ben, of de wijsheid in pacht heb. En dat hebben we geen van allen.

Laten we dus inhoudelijk blijven, en niet uit irritatie of op de persoon spelen. En bidden voor hen die in hoogheid zijn gezeten, want op hen rust een zware verantwoording.

En sowieso doet onze mening er eigenlijk helemaal niet toe.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 01 mar 2025, 20:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

De telegraaf zegt nu:

NAVO-chef Rutte roept Zelenski op relatie met Trump te herstellen

NAVO-chef Mark Rutte roept de Oekraïense president Volodimir Zelenski op de banden met de Amerikaanse president Donald Trump weer aan te halen.

En ik erger me inderdaad aan de morele standpunten van o.a. @Huisman die verder enkel een bureaucratisch verhaaltje heeft maar de realiteit met geen vinger wil aanroeren.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 01 mar 2025, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
J.C. Philpot

Nu.nl schrijft er ook over:
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... ellen.html

Damage control lijkt me inderdaad het beste pad.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Wim Anker schreef: 01 mar 2025, 19:58 De telegraaf zegt nu:

NAVO-chef Mark Rutte roept de Oekraïense president Volodimir Zelenski op de banden met de Amerikaanse president Donald Trump weer aan te halen.
Ja, dat moet Rutte wel zeggen. Hij is nu afhankelijk van Trump, die de belangrijkste NAVO-partner is.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Posthoorn schreef: 01 mar 2025, 20:03
Wim Anker schreef: 01 mar 2025, 19:58 De telegraaf zegt nu:

Ja, dat moet Rutte wel zeggen. Hij is nu afhankelijk van Trump, die de belangrijkste NAVO-partner is.
Hier staat dat Zelenski - volgens Rutte - een sukkel is die heel snel sorry moet zeggen wil er nog iets te redden zijn.
En dat Rutte dit zegt betekent vooral dat hij zelfdestructie niet de beste optie vind.
J.C. Philpot

Wim Anker schreef: 01 mar 2025, 20:06 Hier staat dat Zelenski - volgens Rutte - een sukkel is die heel snel sorry moet zeggen wil er nog iets te redden zijn.
En dat Rutte dit zegt betekent vooral dat hij zelfdestructie niet de beste optie vind.
Rutte zegt vooral wat hij zegt. Niet wat jij hem nu laat zeggen.

Hij benadrukte meermaals dat de VS, Europa en Oekraïne elkaar moeten vasthouden. Niet tegen elkaar uitspelen dus.

George Whitefield
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Vrees dat we van Trump en co niet veel meer hoeven te verwachten maar is het nou echt zo dat we niet zonder Amerikaanse wapensteun kunnen? Die is nu 20%, tegenover Europa 25% zelf produceert Oekraïne nu voor 50%. Iemand enig idee?
Plaats reactie