Vakantie
Re: Vakantie
Dat hadden wij vorig jaar na de huttentocht met bergwandelingen in bewoond gebied
Een normale werknemer heeft 25-30 vakantiedagen.
Ik hoor veel over vakantie. Hoe komen jullie aan zoveel dagen?
Ik hoor veel over vakantie. Hoe komen jullie aan zoveel dagen?
Papadag in 1e jaar. Kost geen dagen, worden wel dagen voor opgebouwd.
Nu 4 dagen opgenomen voor 10 dagen vrij.
Hemelvaart kost mij 3 dagen voor een week vrij
Nu 4 dagen opgenomen voor 10 dagen vrij.
Hemelvaart kost mij 3 dagen voor een week vrij
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bij mij ook.
Dinsdag pappadag
Woensdag 1
Donderdag Hemelvaart
Vrijdag 1
Maandag 1
dinsdag pappadag
Dinsdag pappadag
Woensdag 1
Donderdag Hemelvaart
Vrijdag 1
Maandag 1
dinsdag pappadag
Voor het eerst in bijna 3 jaar ruim 2 weken vakantie ingepland.
Dus zoveel dagen heb ik niet...

Dat is niet goed voor je denk ikMartijn schreef:Voor het eerst in bijna 3 jaar ruim 2 weken vakantie ingepland.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Ik heb 25 vakantiedagen. Geen adv ofzo.
Ik vind het net te weinig maar ik maak regelmatig overuren die ik als tijd voor tijd kan inzetten.
Ik vind het net te weinig maar ik maak regelmatig overuren die ik als tijd voor tijd kan inzetten.
- J.C. Philpot
Zo doe ik het ook. Ik had vanmiddag een verplichting buiten het werk, maar dan werk ik van 6:00 tot 13:00 (7 uur), en van 16:15 tot 17:15. Dan hoef ik geen uren op te nemen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Bij mij dringt zich de vraag op of er nog wel gewerkt wordt.
Uit het begin van mijn werkzame periode herinner ik me inderdaad een fulltime baan. Maar in de opbouw van de carrière, zeg tot je 40ste, waren de gewone werkweken wel 60 tot 65 uur. En op locatie. Niet lui onderuit de eigen woning.
Rariteiten zoals rouwverlof, menstruatieverlof, papa-dagen waren echt niet aan de orde. Te veel ‘ziek’ of herhaald langdurig op vakantie betekende einde dienstverband. Urencompensatie, het kwam gewoon niet bij je op. De arbeidstrots en de loyaliteit stonden voorop.
En dat allemaal bij die torenhoge beloningen, werk vanuit de luie stoel thuis onder het geklaag van werkdruk? Het is toch om je te schamen!
Uit het begin van mijn werkzame periode herinner ik me inderdaad een fulltime baan. Maar in de opbouw van de carrière, zeg tot je 40ste, waren de gewone werkweken wel 60 tot 65 uur. En op locatie. Niet lui onderuit de eigen woning.
Rariteiten zoals rouwverlof, menstruatieverlof, papa-dagen waren echt niet aan de orde. Te veel ‘ziek’ of herhaald langdurig op vakantie betekende einde dienstverband. Urencompensatie, het kwam gewoon niet bij je op. De arbeidstrots en de loyaliteit stonden voorop.
En dat allemaal bij die torenhoge beloningen, werk vanuit de luie stoel thuis onder het geklaag van werkdruk? Het is toch om je te schamen!
Zeker. Om zo te veroordelen.
Het gaat om resultaat. En als je daar 60 uur voor nodig hebt dan zit je een paar stapjes te hoog.
Het gaat om resultaat. En als je daar 60 uur voor nodig hebt dan zit je een paar stapjes te hoog.