Precies. Het afstappen van de dollar is een groot gevaar voor de VS. Dus dat Trump alles wil doen om dat te voorkomen is niet onlogisch en zelfs zijn taak als president. Het dreigen met sancties is zo'n beetje zijn stijl. Dat vind ik zachtjes gezegd geen chique wijze, maar dit afdoen als "onzin uitkramen" of "chaos creëren" vind ik dan zelf weer onzinnige praat. Het is (in dit geval) behoorlijk logisch wat hij doet, al keur ik de wijze waarop hij dit nu doet wel af.KDD schreef: ↑31 jan 2025, 23:18Het is gewoon een stok dat hij gebruikt om landen te doen wat hij wil. Toen Colombia de illegale aliens die Trump terugstuurde niet wilde accepteren, dreigde hij met tarieven en ze gaven het op. Hij voerde campagne op 'America First' en zet door, ondanks wat andere landen denken. We zullen moeten afwachten hoe het allemaal afloopt. Ik vind het nog steeds absurd dat iemand op die leeftijd nog president kan worden, maar dat is Amerika.ZWP schreef: ↑31 jan 2025, 13:46 "De Amerikaanse president Trump heeft opnieuw gedreigd een invoerheffing van 100 procent voor de BRICS-landen te hanteren als zij overgaan tot het gebruik van een eigen munt als vervanging van de Amerikaanse dollar in de internationale handel. Eerder deed hij dat een paar weken na zijn verkiezing, in november."
We kunnen dit topic vol krijgen met alle onzin die deze man uitkraamt. Dit is geen regeren meer. Dit is chaos creëren. Dit is maar wat roepen en hopen dat er wat blijft hangen. Dit is misschien grappig als het een klein obscuur land betreft, maar wordt gevaarlijk als het de VS betreft als land met de grootste militaire macht ter wereld.
In het geval van de BRICS landen is machtsvertoon ook weer niet de meest onlogische keuze, gelet op wie er tegenover je zit. Daar zitten nu eenmaal types tussen die dat nodig hebben. Sommigen doen hier net alsof Trump een soort van idioot is die niet weet wat hij aan het doen is, ik denk dat je dan Trump schromelijk onderschat.