Het is volgens mij prima om te begrijpen hoe de Denen hier over denken. En dan rapporteren de kranten over 'crisismodus' en de Denen die ik ken zijn elke dag enorm verbolgen over wat zich hier afspeelt. Het is doorgaans niet de ratio die iemand in een oorlog stort, maar de emotie en ik ga toch van een gemeenschappelijk standpunt uit dat niemand op een gewapend conflict zit te wachten. Behalve dan diegene die daar wel mee dreigt, want anders zijn zijn dreigementen niets anders dan een papieren tijger.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Er wordt wat warrig geschakeld tussen illegalen uitzetten en de kwestie Groenland maar afijn.Herman schreef: ↑30 jan 2025, 19:42Het is volgens mij prima om te begrijpen hoe de Denen hier over denken. En dan rapporteren de kranten over 'crisismodus' en de Denen die ik ken zijn elke dag enorm verbolgen over wat zich hier afspeelt. Het is doorgaans niet de ratio die iemand in een oorlog stort, maar de emotie en ik ga toch van een gemeenschappelijk standpunt uit dat niemand op een gewapend conflict zit te wachten. Behalve dan diegene die daar wel mee dreigt, want anders zijn zijn dreigementen niets anders dan een papieren tijger.
Eerst roepen dat alleen Groenland erover gaat en nu zeggen dat de Denen boos zijn is wat inconsequent. De Denen zijn gewoon beledigd. Op hun tenen getrapt. En hun emoties maken hun wat blind voor de werkelijkheid.
Gaan de Denen, als eeuwenlange kolonisator, nu de moraalridder uithangen?
Overigens, is er met een gewapend conflict gedreigd? Of is dat een connotatie?
Hier:
Toen Trump nog niet was geïnstalleerd sloot hij desgevraagd militaire actie niet uit om controle over Groenland te krijgen, omwille van de 'nationale veiligheid'. Hij twijfelde toen openlijk of Groenland wel rechtmatig onderdeel van Denemarken is.
De Denen zijn een tamelijk fatsoenlijke omgang met Groenland gewend. Onze voormalige koloniën mochten wensen dat ze nog zo bestuurd werden.
Dat hele gemekker over kolonisatie nu vind ik dus onterecht. Natuurlijk zijn er veel dingen misgegaan in het verleden. Maar dat is natuurlijk geen reden voor landjepik nu. Hooguit voor een fatsoenlijke raadpleging van de bevolking.
Je weet nooit of je mensen zo gek krijgt om onder Trump te willen vallen. De wereld wil bedrogen worden, zei mijn opa altijd. Daar is de verkiezing van Trump een levend bewijs van, mijns inziens.
Dat hele gemekker over kolonisatie nu vind ik dus onterecht. Natuurlijk zijn er veel dingen misgegaan in het verleden. Maar dat is natuurlijk geen reden voor landjepik nu. Hooguit voor een fatsoenlijke raadpleging van de bevolking.
Je weet nooit of je mensen zo gek krijgt om onder Trump te willen vallen. De wereld wil bedrogen worden, zei mijn opa altijd. Daar is de verkiezing van Trump een levend bewijs van, mijns inziens.
Tja. Dreigen met is toch heel wat anders dan iets niet uitsluiten. Ook weer een connotatie die kant nog wal raakt.
(En zo'n vragensteller zou gecanceld moeten worden overigens, die is enkel uit op polarisatie waar Trump terecht niet intrapt in zijn antwoord.)
We kunnen van alles vinden, wensen, redenen, willen enz. En er een levendige fantasie op na houden waarom iedereen niet ziet wat jij ziet. (De wereld wil .... maar ik wil niet.... constructies). En denken dat wij even uitmaken wat fatsoenlijk is en wat de spelregels zijn.DDD schreef: ↑30 jan 2025, 20:11 De Denen zijn een tamelijk fatsoenlijke omgang met Groenland gewend. Onze voormalige koloniën mochten wensen dat ze nog zo bestuurd werden.
Kijk gewoon naar de feiten. En dan heeft Trump, door luiheid en hoogmoed van Europa, gewoon alle troeven in handen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 30 jan 2025, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben ook nooit onder de indruk geweest van de wijsheid van de gemiddelde mens. Dus dat doet verder aan wat ik vind niet af.
1. Je zult dit in het licht moeten zien van de informatie uit het gesprek met de premier van Denemarken, waar hij direct met economische sancties dreigde. Dat kan je afdoen als onderhandelingstactiek. Zo kan je deze vraag ook afdoen, maar ik ben meer van het gegeven 'laten we hem om zijn woorden serieus nemen'.
2. Als ik me goed in jouw verplaatst, dan is Trump een effectief bestuurder die zeer besluitvaardig is én die zijn opvattingen in de praktijk weet om te zetten in beleid. Dat beeld strook niet met wat je nu hier zegt, namelijk dat Trump een tamelijk onnozele hals is die een verkeerd antwoord geeft op een arglistige journalist. Ik krijg dat niet bij elkaar. Dus ja, als hij is en allemaal doet wat hij beweerd, dan kan je dus nagaan dat als hij militaire actie niet uitsluit, hij dat ook gewoon gaat doen. En je, dat vind ik een scenario waar ik af en toe zo mijn ernstige zorgen heb over de toekomst van de wereld.
Ik vind het vooral allemaal veel woorden horen van Trump en daar een eigen associatie bij maken en vooral een niet luisteren naar Trump.Herman schreef: ↑30 jan 2025, 21:031. Je zult dit in het licht moeten zien van de informatie uit het gesprek met de premier van Denemarken, waar hij direct met economische sancties dreigde. Dat kan je afdoen als onderhandelingstactiek. Zo kan je deze vraag ook afdoen, maar ik ben meer van het gegeven 'laten we hem om zijn woorden serieus nemen'.
2. Als ik me goed in jouw verplaatst, dan is Trump een effectief bestuurder die zeer besluitvaardig is én die zijn opvattingen in de praktijk weet om te zetten in beleid. Dat beeld strook niet met wat je nu hier zegt, namelijk dat Trump een tamelijk onnozele hals is die een verkeerd antwoord geeft op een arglistige journalist. Ik krijg dat niet bij elkaar. Dus ja, als hij is en allemaal doet wat hij beweerd, dan kan je dus nagaan dat als hij militaire actie niet uitsluit, hij dat ook gewoon gaat doen. En je, dat vind ik een scenario waar ik af en toe zo mijn ernstige zorgen heb over de toekomst van de wereld.
Terecht geeft Trump geen antwoord op dit soort onzinnige vragen. (Dat was m.
I. geen onnozelheid, ook dat is een associatie van jouw omdat je het niet begrijpt)
Trump is - vooralsnog - de president die geen oorlogen begon en wel oorlogen beëindigde. En meer vrede bracht op vele plekken, waaronder het MO. Het staakt het vuren nu in Gaza is zijn verdienste. Dat zijn de feiten.
Trump is de enige die militaire actie niet uitsluit en het daardoor niet hoeft in te zetten.
Ik verbaas me altijd over dat er zorgen zijn over Trump maar dat de EU het hele continent met een sneltrein vaart richting afgrond stuurt wordt niet opgemerkt.
(De EU gaat weer overigens weer onderhandelen om russisch gas te importeren las ik net).
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 30 jan 2025, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is 'het antwoord':
Wat zit je nu eigenlijk te doen?Toen Trump nog niet was geïnstalleerd sloot hij desgevraagd militaire actie niet uit om controle over Groenland te krijgen, omwille van de 'nationale veiligheid'. Hij twijfelde toen openlijk of Groenland wel rechtmatig onderdeel van Denemarken is.
-
Dat wissselt nogal per onderwerp. Ik vind het wel een domme vraag, als je het niet erg vindt.
Dat hij geen ja en geen nee zegt. Dus geen antwoord geeft. Dit is toch glashelder?Herman schreef: ↑30 jan 2025, 21:20Dit is 'het antwoord':
Wat zit je nu eigenlijk te doen?Toen Trump nog niet was geïnstalleerd sloot hij desgevraagd militaire actie niet uit om controle over Groenland te krijgen, omwille van de 'nationale veiligheid'. Hij twijfelde toen openlijk of Groenland wel rechtmatig onderdeel van Denemarken is.
Hij zegt niet dat hij militairen in gaat zetten en hij zegt ook niet dat hij ze niet in gaat zetten.
Lijkt me het enige logische antwoord als er nog over gepraat moet gaan worden.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 30 jan 2025, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
In Europa gaat het langzaam de goede kant op. In Duitsland is het einde van het kinderachtige gedrag in gang gezet. Ook in Italië, Oostenrijk en Nederland zie ik positieve ontwikkelingen.Wim Anker schreef: ↑30 jan 2025, 21:16Ik vind het vooral allemaal veel woorden horen van Trump en daar een eigen associatie bij maken en vooral een niet luisteren naar Trump.Herman schreef: ↑30 jan 2025, 21:031. Je zult dit in het licht moeten zien van de informatie uit het gesprek met de premier van Denemarken, waar hij direct met economische sancties dreigde. Dat kan je afdoen als onderhandelingstactiek. Zo kan je deze vraag ook afdoen, maar ik ben meer van het gegeven 'laten we hem om zijn woorden serieus nemen'.
Terecht geeft Trump geen antwoord op dit soort onzinnige vragen. (Dat was m.
I. geen onnozelheid, ook dat is een associatie van jouw omdat je het niet begrijpt)
Trump is - vooralsnog - de president die geen oorlogen begon en wel oorlogen beëindigde. En meer vrede bracht op vele plekken, waaronder het MO. Het staakt het vuren nu in Gaza is zijn verdienste. Dat zijn de feiten.
Trump is de enige die militaire actie niet uitsluit en het daardoor niet hoeft in te zetten.
Ik verbaas me altijd over dat er zorgen zijn over Trump maar dat de EU het hele continent met een sneltrein vaart richting afgrond stuurt wordt niet opgemerkt.
(De EU gaat weer overigens weer onderhandelen om russisch gas te importeren las ik net).
In Duitsland is de christelijke invloed van Merkel helaas steeds minder geworden. Al denk ik dat ze tegenover Rusland wel een fout beleid heeft gevoerd.