ex-GerGem topic
Re: ex-GerGem topic
bij ons wordt er voor de CGK gebeden, voor de locale PKN, voor de naburige HHG met zorgen, etc.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- J.C. Philpot
Bij ons wordt met enige regelmaat zonder concrete denominatie-benamingen voor de andere kerken gebeden. Dat zijn in ons geval lokaal de PKN, GGiN en GG.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik moet denken aan de woorden die ds. Labee vaak in zijn gebed gebruikt(e): "Wilt U zorgen voor Uw kerk, zoveel groter dan ons land, zoveel groter dan ons kerkverband?"
- Niet meer zo actief -
Ook van onze kansel klinkt het gebed voor andere kerkverbanden die toch op dezelfde grond staan... Die één behoorden te zijn. We kunnen, zonder dat er namen worden genoemd, toch wel voelen om welke kerken het gaat, als over dezelfde grond wordt gesproken. We kunnen ook weten dat voor onze predikant kerkmuren niet zo hoog zijn. En wat ik ook wel mooi vond is wat ds. Budding zegt over zijn blijven in de PKN.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
als daar reden voor is dan zal er zeker voor gebeden worden.
CGK vanwege de regelmatige kanselruil waarschijnlijk en het verwantschap
CGK vanwege de regelmatige kanselruil waarschijnlijk en het verwantschap
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Als ex-Ger Gemmer kijk ik met dankbaarheid terug op heel veel wat de Heere me wilde leren en geven in de GG.
Dat is een vermelding in dit topic waard.
Dat is een vermelding in dit topic waard.
Wat zou er aan de GG (of aan u) minimaal moeten veranderen om te kunnen/moeten terugkeren naar de Gereformeerde Gemeenten?
Ik ben niet van plan om nog eens van kerk te veranderen. Ik weet nooit hoe de weg lopen zal natuurlijk.GGotK schreef:Wat zou er aan de GG (of aan u) minimaal moeten veranderen om te kunnen/moeten terugkeren naar de Gereformeerde Gemeenten?
Ik denk dat wij als mensen kerkmuren hoger achten dan God doet.
Ik heb ervaren dat de Heere in onze keus is meegegaan. Ik zie dat blijvers ervaren dat God met hen op die plaats blijft.
Misschien kun je een ex-ex-GerGem topic openen daarvoor.
Als ex-Ger.Gemmer. kan ik mij goed vinden in deze korte reactie van Scheepsbel en is ook de rede dat ik de Ger.Gem. verlaten heb. Het is een derde weg die er niet is.Scheepsbel schreef: ↑15 jan 2025, 18:59 Men preekte daar een levendmaking in de ellendekennis met een verborgen Christus, je deelt wel in de weldaden maar je zonden zijn nog niet vergeven.