Zangdienst in strijd met 4e gebod?
Ach ja, het is jammer dat zulke stichtingen, die opzich een doel nastreven wat binnen de christenheid in het algemeen best een breed draagvlak heeft, zó kortzichtig is. Hebben we niet meer aan een interkerkelijke stichting die daadwerkelijk strijdt voor de zondag als rustdag, ipv een 'praat-stichting' die zich ook met dingen gaat bezig houden, die helemaal niet met het doel van de stichting samenhangen?
De farizeeërs van de zondagsrust kunnen de printers weer laten rammelen hoor! (niet op zondag natuurlijk....)
30 april 2006 Tentdienst op het Havenplein in Genemuidendoor Stichting Gospel Evenementen aanvang 15.30 uur.
♫ 28 mei 2006 Openluchtdienst in het "van Stolpark" te Hasselt aanvang 19.00 uur
♫ 2 juli 2006 Optreden in het openluchttheater op Camping de Besthemerberg te Ommen aanvang 14.30 uur.
♫ 27 augustus 2006 Tentdienst in Giethoorn aanvang 11.00 uur
Alle data vallen op zondag!!!!!!!!!!!
30 april 2006 Tentdienst op het Havenplein in Genemuidendoor Stichting Gospel Evenementen aanvang 15.30 uur.
♫ 28 mei 2006 Openluchtdienst in het "van Stolpark" te Hasselt aanvang 19.00 uur
♫ 2 juli 2006 Optreden in het openluchttheater op Camping de Besthemerberg te Ommen aanvang 14.30 uur.
♫ 27 augustus 2006 Tentdienst in Giethoorn aanvang 11.00 uur
Alle data vallen op zondag!!!!!!!!!!!
Re: Zangdienst in strijd met 4e gebod?
Haha tuurlijk mag dat wel. Ga toch niet al te serieus op dit vrome farizeese gehuichel in.Q! schreef:Zie hier het verslag van de vereniging Zondagsrust: http://www.refdag.nl/artikel/1249181/%2 ... ijgen.html
Bij de opsomming van overtredingen zie ik een gospelzangdienst in de openlucht.
Ik zou dit zelf niet als overtreding van het zondagsgebod willen zien, maar hun blijkbaar wel.
Mag je op zondag niet zingen tot Gods eer?
In die tijd liepen ze te zeuren dat je niet mocht genezen op de sabbat, geen aren mocht plukken en niet me je matras mocht sjouwen... tegenwoordig mag je God niet eens meer loven op de rustdag. Triest dat dat doorgeslagen fanaticisme nog steeds niet is uitgestorven.
Dat gebeurt niet want degenen die een psalmdienst zouden willen organiseren, die doen dat in een kerk omdat daar de evangelisatie een totaal ander soort doelgroep kent... Degenen waarvan de mannen in een donkergekleurd pak aan en de vrouwen met een rok aan en met een hoed in de kerk komen.Hugo schreef:Ik ben benieuwd of ze ook zouden protesteren als er een psalmzangdienst werd georganiseerd.
Ik denk dat de bezwaren ongeveer om het volgende gaan:
Mijn schoonvader, die bij de brandweer heeft gezeten, moest op zondagochtend na een concert van Normaal, de feesttent in Hasselt laten schoonspuiten, zodat er op zondagavond een kerkdienst in kon worden gehouden.
Het bezwaar van de vereniging gaat vast in deze richting. Er moet zo ontzettend veel gedaan worden op zondag, voordat de tent van (de geur van) het feest van de afgelopen nacht ontdaan is.
Daarbij laat ik alle organisatorische en logistieke werkzaamheden m.b.t. de eigenlijke zangdienst even buiten beschouwing.
Ik ben niet bekend in hoeverre dit allemaal in Genemuiden heeft gespeeld, maar ik kan me niet voorstellen dat de Ver.v.b.v.d Zondagsrust inhoudelijke bezwaren heeft geuit, maar meer over alles er omheen.
Mijn schoonvader, die bij de brandweer heeft gezeten, moest op zondagochtend na een concert van Normaal, de feesttent in Hasselt laten schoonspuiten, zodat er op zondagavond een kerkdienst in kon worden gehouden.
Het bezwaar van de vereniging gaat vast in deze richting. Er moet zo ontzettend veel gedaan worden op zondag, voordat de tent van (de geur van) het feest van de afgelopen nacht ontdaan is.
Daarbij laat ik alle organisatorische en logistieke werkzaamheden m.b.t. de eigenlijke zangdienst even buiten beschouwing.
Ik ben niet bekend in hoeverre dit allemaal in Genemuiden heeft gespeeld, maar ik kan me niet voorstellen dat de Ver.v.b.v.d Zondagsrust inhoudelijke bezwaren heeft geuit, maar meer over alles er omheen.
Nou idd... Genemuiden is echt een plaats midden in de wereld. De kerk staan daar weg te teren.. Hoog tijd om te gaan evangeliseren door middel van gospelzangdiensten!!Breekijzertje schreef:
Inderdaad! En zeker niet - ik wil dat echt even benadrukken - zomaar in "de wereld". Stel je voor dat er iemand tot geloof komt....................
en trouwens.. Gospelmuziek.. Vaak engelstalig dus voor het gros niet te verstaan en laat staan te begrijpen!!
en wat valt er te zingen voor hen die de "verdoemenis in adam" deelachtig zijn??!!?