We hebben voor dit karweitje een zeer geschikte speechschrijver in de kerkenraad.Maanenschijn schreef: ↑02 jan 2025, 09:00 Ik heb me aan de toespraak die bij ons is gehouden in het geheel niet gestoord. Kort, eenvoudig en welgemeend.
Kerst- en nieuwjaarswensen 2025
Re: Kerst- en nieuwjaarswensen 2025
- Maanenschijn
Je maakt me nieuwsgierig. Mocht hij zijn speech ook zelf voordragen deze keer?Herman schreef:We hebben voor dit karweitje een zeer geschikte speechschrijver in de kerkenraad.Maanenschijn schreef: ↑02 jan 2025, 09:00 Ik heb me aan de toespraak die bij ons is gehouden in het geheel niet gestoord. Kort, eenvoudig en welgemeend.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Bij ons ook een niet al te lange toespraak waarin een ouderling de dominee Gods zegen toewenste, daarna kort (misschien een minuut) stil stond bij de gebeurtenissen in 2024 in zowel land als kerkelijke gemeente en daarna de colleges, koster, organisten, vrijwilligers en allen die leiding geven in verenigingen/zondagsschool dankte voor hun diensten en tot slot de gehele gemeente Gods zegen toewenste voor het nieuwe jaar. De dominee hield verder geen toespraak. Ik heb er geen moeite mee en vind het wel goed om als gemeente het jaar te starten met het elkaar toewensen van Gods zegen. Daarnaast is het ook goed als er wat aandacht is voor de velen die geheel vrijwillig helpen om het kerkelijke leven draaiend te houden.
En dat moet wat zeggen? Je kunt het ook typeren als een voor hun taak ontoereikende kerkenraden of predikanten met een hoge dunk van zichzelf of predikanten met een overheersend karakter.