Waar denk je op dit moment aan? [4]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]
Arja heeft zich hier niet veilig gevoeld om haar eigen mening en ervaringen te geven.
Zijn de mods er niet om daarin ook te voorzien?
Zijn de mods er niet om daarin ook te voorzien?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ze moet dat niet via haar blog doen. En wie eigen mening en ervaringen deelt, maakt zich kwetsbaar. Dat moet je incalculeren als je dat doet.
Dat kan je wel vergeten. Als medeforummers iemand een onveilig gevoel geven, kan je daar als moderator weinig tegen doen.
Hooguit wat sancties uitdelen en in moderatie zetten; of dat in deze casus gebeurd is, daar doe ik geen mededelingen over aan derden.
En vergeet niet dat de 'zich niet veilig voelen' subjectief is. De ene mens heeft een kleinere sociale buffer dan de ander. Hierdoor zal feedback over bijvoorbeeld de wijze van communiceren en discussiëren, harder binnen komen. Wat ik zelf jammer vind is dat in dit specifieke geval wel her en der wat op internet wordt gesteld ( blog en profiel) maar een inhoudelijk gesprek niet mogelijk is. Dat lokt wel een reactie uit en veelal niet positief.
Een inhoudelijk gesprek had er vast wel gekomen, als de eerste reacties deze week niet direct weer zo negatief waren geweest…
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
En waarom zou een positieve reactie een redelijke voorwaarde zijn voor een zinnig gesprek?
Ik heb dit helemaal gemist en niet gelezen, maar op haar blog refereert ze toch vooral aan de berichten van GGL en mijzelf in de zomer, lijkt het.Groot Blankenstein schreef: ↑26 okt 2024, 11:26 Een inhoudelijk gesprek had er vast wel gekomen, als de eerste reacties deze week niet direct weer zo negatief waren geweest…
Daar wil ik wel een streepje onder zetten. Tiberius heeft helemaal gelijk. Nu lijkt het of we daar hier ook weer verder gaan, dat is niet de bedoeling. Heb je behoefte aan het geven van een reactie, dat kan via andere kanalen.
Voor mijn duidelijkheid: als een willekeurig ander een blog schrijft, dan mogen we daar wel over praten? De blogs van ds. P. de Vries kwamen hier geregeld aan de orde?
Het gaat er als ik het goed begrijp om, dat we er niet over mogen spreken als een ander medium commentaar geeft op ontwikkelingen op Refoforum. Snap ik dat goed?
Het gaat er als ik het goed begrijp om, dat we er niet over mogen spreken als een ander medium commentaar geeft op ontwikkelingen op Refoforum. Snap ik dat goed?
Ik bedoel een positief gesprek. En daarvoor hoef je het niet met elkaar eens te zijn.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Hier wordt nu gewoon niet meer over de blogschrijfster en de kruisbestuiving met dit forum gesproken. Hier gaat het over RF, onder de blog kan het gaan over de blog.DDD schreef: ↑26 okt 2024, 12:01 Voor mijn duidelijkheid: als een willekeurig ander een blog schrijft, dan mogen we daar wel over praten? De blogs van ds. P. de Vries kwamen hier geregeld aan de orde?
Ik denk dat dat pas speelt als ds. De Vries hier op het forum deel zou nemen (misschien doet hij dat welDDD schreef: ↑26 okt 2024, 12:01 Voor mijn duidelijkheid: als een willekeurig ander een blog schrijft, dan mogen we daar wel over praten? De blogs van ds. P. de Vries kwamen hier geregeld aan de orde?

Dat er hier en daar gezellige humor is op het forum, daar word ik blij van!
Als humor niet meer kan wordt het erg moeilijk...
En een kwinkslag of knipoogje kan soms heel wat uit een naar een somber slop halen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Vandaag een Syrier gesproken die zes maanden in die meest gruwelijke gevangenis heeft doorgebracht. Ik moet mijn beeld van hem even bijstellen. Ik werk al een paar jaar met hem samen, maar hij had er nooit zoveel over losgelaten. In het werk is hij traag, snapt niks, spreekt na minstens vier jaar Nederland nog geen tien woorden Nederlands en weet nogal eens op mijn irritatie te werken. Maar als je dan over die mishandelingen hoort, snap ik ook wel weer dat er van opbouwen en ontwikkelen niet zoveel komt.