Wist je dat...

refo

Re: Wist je dat...

Bericht door refo »

FlyingEagle schreef: 27 nov 2024, 15:49 ... ik nu best de ongezouten mening van Gergem-lid op het nieuwe logo mis ;)
Ik denk niet dat hij het logo ziet.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Als je niet inlogt kun je het toch ook zien? En de tijd van ipban is volgens mij allang voorbij.
- Niet meer zo actief -
Job

Bericht door Job »

refo schreef: 27 nov 2024, 16:09
FlyingEagle schreef: 27 nov 2024, 15:49 ... ik nu best de ongezouten mening van Gergem-lid op het nieuwe logo mis ;)
Ik denk niet dat hij het logo ziet.
Ik twijfel er niet over of GGL volgt alles hier op de voet.
DDD

Bericht door DDD »

Ik zie helemaal geen nieuw logo. Bijzonder.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Op m'n mobiel ook niet, weet ook niet hoe ik in Chrome m'n cache moet refreshen.
- Niet meer zo actief -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef: 27 nov 2024, 18:24 Op m'n mobiel ook niet, weet ook niet hoe ik in Chrome m'n cache moet refreshen.
Rechtsboven op de drie puntjes klikken en dan ‘ Browsergegevens wissen’ kiezen.
windorgel

Bericht door windorgel »

In Tapatalk zie ik nog steeds het oude logo. Is dat niet vernieuwd?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef: 27 nov 2024, 18:38
Mannetje schreef: 27 nov 2024, 18:24 Op m'n mobiel ook niet, weet ook niet hoe ik in Chrome m'n cache moet refreshen.
Rechtsboven op de drie puntjes klikken en dan ‘ Browsergegevens wissen’ kiezen.
Is dat alleen voor deze pagina of voor alles?
- Niet meer zo actief -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Volgens mij voor alles.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef: 27 nov 2024, 19:10 Volgens mij voor alles.
Dan is het geen optie
- Niet meer zo actief -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef: 27 nov 2024, 19:12
Tiberius schreef: 27 nov 2024, 19:10 Volgens mij voor alles.
Dan is het geen optie
:quoi
Kan over het algemeen geen kwaad. Zeker als je alleen voor het laatste uur selecteert.
Het siert je wel trouwens.
newton

Bericht door newton »

windorgel schreef:In Tapatalk zie ik nog steeds het oude logo. Is dat niet vernieuwd?
Kan zijn dat ik voor tapatalk nog ergens wat moet wijzigen. Komt voor elkaar, maar geef het even tijd.
helma

Bericht door helma »

Job schreef:
helma schreef: 27 nov 2024, 07:30 Ik denk dat het voor het Joodse volk belangrijk is dat ze zíen dat er mensen zijn die achter hen staan. Juist nu.
Ik moet denken aan vader ten Boom. Jaar in jaar uit was hij een trouwe voorbidder voor het Joodse volk.
In de oorlog ging ook hij een gele ster dragen. Uit solidariteit met hen. Liet hij het ook aan de buitenwereld zien dat hij zich verbonden voelde aan de broederen om der vaderen wil.

Ook is het voor bezoekers zelf een bijeenkomst die wellicht verootmoedigt. Maar ook bemoedigt en aanspoort.

Gebed is het allerbelangrijkst maar dat sluit andere dingen zeker niet uit. Dat denken we in heel veel andere situaties ook niet.

Demonsteren om op te komen voor jezelf; dat zou ik werelds noemen. Maar opkomen voor anderen die groot onrecht worden aangedaan vind ik van een heel andere orde.
Hoop jij te gaan, Helma? Als Joden zich er inderdaad gesteund door weten, dan zou het 't overwegen wel waard zijn, dat vind ik ook. Om de één of andere reden heb ik dat gevoel niet zo, mogelijk onterecht hoor. Een snelle inlog op X leert me dat (het verplaatsen van) deze demo inmiddels ook alweer onderwerp is van scherpe polarisatie. Op die manier ben ik bang dat het alleen maar een pijnlijke gebeurtenis voor Joodse mensen wordt.
Ik ben momenteel niet in de gelegenheid. Al heb ik wel geaarzeld. Ik vind het wel belangrijk om een signaal af te geven.

En @Scheepsbel deze demonstratie is niet om te betonen dat je achter deze oorlog staat of alles goed vindt wat er gebeurt.
Maar om de Joodse gemeenschap in Nederland te steunen.
Job

Bericht door Job »

Hoi Helma.
Ik waardeer het dat je je nek zou willen uitsteken (kan wellicht niet vanwege je gezondheid?). Weet niet of je de berichtgeving volgt over de demonstratie maar het is helaas alweer ernstig gepolitiseerd. Het wordt een demonstratie waarnaar met argusogen gekeken gaat worden door voor- en tegenstanders, alleen al door de commotie over de verplaatsing ervan. Ik ben bang dat het uit beide groepen mensen gaat aantrekken die je tot de flanken ervan kunt rekenen. Dan wordt het bij voorbaat niet gezellig. Als ik tot de GG van Poederoijen zou behoren zou ik m'n al wat oudere dominee met zorg naar Amsterdam zien vertrekken.

Ik vraag me in zo'n geval toch af of het de Joden echt steunt of dat ze door dit alles nog eens extra met hun neus op de feiten gedrukt worden over hun positie. Alleen de discussie die nu weer in alle heftigheid gaande is over de verplaatsing vd demo is alweer pijnlijk. Daar kunnen de vredige demonstranten die van goede wil zijn natuurlijk niets aan doen. Maar schiet het dan niet z'n doel voorbij?

Ik heb vandaag nog eens na zitten denken over wat we naast bidden verder nog concreet zouden kunnen doen voor de Joodse gemeenschap. Zouden we als christenen de krachten niet kunnen bundelen en concreet bij Joodse organisaties aankloppen: op welke wijze kunnen we jullie terzijde staan?
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

…Groot Blankenstein hier niet meer bestaat maar dat Vrouwke daarvoor in de plaats is gekomen?

:amour
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Plaats reactie