Gezocht: Nieuw logo voor Refoforum

Terri

Re: Gezocht: Nieuw logo voor Refoforum

Bericht door Terri »

blauw met okergeel is echt heel mooi!
nicob

Bericht door nicob »

Is deze banner groter dan de oude. Neemt een behoorlijk deel van mijn (laptop)scherm in beslag.
En persoonlijk vind ik het blauw te donker.
KDD

Bericht door KDD »

Net gemeten op mijn laptop en de ouwe was 56 mm breed en de nieuwe is 55 mm breed. Kleuren vind ik mooi. De kruis erbij zou niet mijn keus zijn maar dat heb ik al eerder geschreven.
refo

Bericht door refo »

Ik sta er gekleurd op
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

newton schreef:
Mannetje schreef: 26 nov 2024, 21:41 Is het bij de tweede gezichtsbedrog of staat refoforum.nl net niet verticaal gecentreerd?
Voor m'n gevoel staat hij net aan te hoog, maar het kan ook aan mij liggen.
Goed gezien. Ik had eerder wat uitgelijnd op hoogte van de dwarsbalk van het kruis om die lijn wat door te laten lopen. Is echt centraal beter denk je?
refoforum-header3.png
O is het een kruis? Ik zag die rechtopstaande lijn niet en dacht, wat doet die televisie in het logo.
De kleuren en tekst vind ik verder erg mooi.
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 27 nov 2024, 07:56
newton schreef:
Mannetje schreef: 26 nov 2024, 21:41 Is het bij de tweede gezichtsbedrog of staat refoforum.nl net niet verticaal gecentreerd?
Voor m'n gevoel staat hij net aan te hoog, maar het kan ook aan mij liggen.
Goed gezien. Ik had eerder wat uitgelijnd op hoogte van de dwarsbalk van het kruis om die lijn wat door te laten lopen. Is echt centraal beter denk je?refoforum-header3.png
O is het een kruis? Ik zag die rechtopstaande lijn niet en dacht, wat doet die televisie in het logo.
De kleuren en tekst vind ik verder erg mooi.
:haha ik had herzelfde
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik zou in plaats van het kruis bijvoorbeeld een opengeslagen boek aanhouden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Ik zal wel een hele vreemde refo zijn, maar ik vind een kruis juist het meest unieke symbool wat het Christen zijn weergeeft. Heeft niets te maken met de Roomse leer maar met wat we geloven. Wereldwijd wordt het begrepen waar het kruis voor staat.

Ik zag laatst foto’s van een protestantse kerk in het midden oosten. Die kerk was financieel geholpen door een zware refo kerk uit Nederland. Daardoor hadden ze allerlei verbeteringen aan het gebouw kunnen doen. En ook iets moois op het dak kunnen zetten: een enorm kruis wat als een lamp brandde als het donker was. En die mensen waren me toch dankbaar zoals bleek uit hun bedankbrief! Het was prachtig om te zien: hun vrijmoedig uitdragen van waar ze voor stonden o.a. door dat kruis. Maar ook de vrijmoedigheid waarmee men de HEERE loofde en dankte voor de giften die ze hier vandaan ontvangen hadden. Daar konden wij als refo’s nog wat van leren..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
merel

Bericht door merel »

Nee hoor, daar vind ik niets vreemds aan. Ik hoorde recent een preek waarin de predikant aangaf dat de verschillen tussen de verschillende kerken voor zoveel verdriet en ruzie hebben gezorgd en dat het hierin nodig is om elkaar te zoeken rondom het kruis. Daar ligt onze basis.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Nou, precies!

Zoiets staat ook zo mooi in dit oude interview:

Dat in de gezindte jaren geleden de aanduiding ”christelijk” is ingeruild voor die van ”reformatorisch”.

We hebben ons dat ”christelijke” laten afpakken.

Alsof we de Christus der Schriften hebben ingeruild voor de reformatoren.

Dat scholen naar een dominee worden genoemd..

https://www.rd.nl/artikel/741462-ds-c-s ... d-hervormd
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Groot Blankenstein schreef: 27 nov 2024, 09:30 Nou, precies!

Zoiets staat ook zo mooi in dit oude interview:

Dat in de gezindte jaren geleden de aanduiding ”christelijk” is ingeruild voor die van ”reformatorisch”.

We hebben ons dat ”christelijke” laten afpakken.

Alsof we de Christus der Schriften hebben ingeruild voor de reformatoren.

Dat scholen naar een dominee worden genoemd..

https://www.rd.nl/artikel/741462-ds-c-s ... d-hervormd
En een nickname op Refoforum :quoi :slurp
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Wat bedoel je hiermee te zeggen/vragen? Ik begrijp je niet goed denk ik.
‭‭
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik loop niet warm voor het nieuwe logo, maar het oude vond ik ook niet geweldig. Geeft niet, het zal wel wennen. De letters zijn mooi strak, maar het linkerdeel vind ik niet duidelijk.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Groot Blankenstein schreef: 27 nov 2024, 09:41 Wat bedoel je hiermee te zeggen/vragen? Ik begrijp je niet goed denk ik.
Het was een grapje...
Je vind het bezwaarlijk dat scholen naar dominees worden vernoemd. Maar jouw nickname is ook ergens naar vernoemd.
En dat vond ik wel grappig ja.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Ahh zo! Ik begrijp je! Heb je goed onthouden. Dat heb ik toen gedaan omdat ik zo snel niets wist te bedenken nadat Butterfly niet kon. Eigenlijk zou ik het best wel aan willen passen. Heb ik al wel eens naar gekeken. Maar volgens mij kan dat niet…

Of via een mailwisseling wel? Hoor ik graag!
‭‭
Gesloten