Toch even dat ik het goed snap.Valcke schreef: ↑26 nov 2024, 09:53Ik maak helemaal geen bezwaar tegen het plaatsen van het artikel op zich. Ook niet als je dit op eigen initiatief doet.DDD schreef: ↑25 nov 2024, 23:39Ik zie dat de tekst gewijzigd is. Misschien lees ik te pietluttig, maar als je de tekst zo uitlegt, dan lijkt iedere bijdrage aan het forum een vorm van actief uitdragen. In zo'n geval hoef je het woord niet te gebruiken. Actief uitdragen staat mijns inziens naast gewoon en en niet-actief uitdragen. Of je zou moeten bedoelen dat het citeren van zo'n artikel wel mag, maar alleen op andermans verzoek.Valcke schreef: ↑25 nov 2024, 23:06Jawel, je nam meteen ook stelling, op zodanige wijze dat het tegen het klassiek belijden over homoseksuele relaties ingaat. Vervolgens deed je hetzelfde ten aanzien van de uitspraken van de Schrift. Of je het wel of niet onderbouwt, doet niet terzake. Je deed dit uit eigen beweging, dus actief.
Wat mij betreft, lees je het woord 'uitdragen' niet volgens de gewone betekenis.
Maar goed, je kunt dus zelfs met zo'n tekst klaarblijkelijk nog allerlei kanten op. Daar kan ik me op zichzelf genomen in vinden, al blijf ik dit een rare uitleg vinden. Jouw uitleg impliceert voor zover ik het begrijp, eigenlijk dat het woord actief geen betekenis toekomt. Omdat het uitgangspunt natuurlijk is dat iedereen slechts uit eigen beweging deelneemt aan het forum.
Mijn bezwaar gaat over het commentaar dat je bij het artikel geeft. Daarin kies je positie tegen de klassiek-gereformeerde leer en draag je dit standpunt actief uit.
Maar genoeg hierover. Het lijkt mij dat je dit echt wel begrijpt (misschien wil je het gewoon niet begrijpen).
Er is een kerk, de NGK, die een synodevoorstel heeft voorliggen om homoseksuele relaties volledig te accepteren. Een dominee stelt voor om -gezien de grote verschillen van mening hierover wereldwijd- een oordeel uit te stellen, en er geen synodaal besluit over te nemen.
En dan zeg jij dat ik daarmee positie kies tegenover de klassiek gereformeerde leer.
Mijns inziens is dat niet juist. Zelfs als je er vanuit gaat dat jouw positie de klassiek-gereformeerde is, is het nog steeds niet juist. Het voorstel is namelijk duidelijk een stap in de richting van die positie.