Gezocht: Nieuw logo voor Refoforum

Herman
Moderator

Re: Gezocht: Nieuw logo voor Refoforum

Bericht door Herman »

Zita schreef: 23 nov 2024, 16:10 Daar zie je toch een soort kathedraal in het logo? En ook nog vier kerkvaders/puriteinen (die ik niet zozeer herken als concrete personen, maar dat ligt aan mijn kerkhistorische ontwikkeling) wat lager op de homepage? Die vind ik eerlijk gezegd wat rommelig.
Dat is de beroemde muur van reformatoren in Genevé.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

KDD schreef: 23 nov 2024, 16:22Het lijkt wel bij sommigen dat er persé een kruis en/of een open bijbel op de logo moet wezen. Ik ben niet een voorstander van een oppervlakkig gebruik van die symbols.
Nou, persoonlijk vind ik de Bijbel en het kruis toch wel zeer relevant voor inhoud en grondslag van dit forum.
KDD

Bericht door KDD »

Voor de grondslag misschien wel. Dat is de beroemde muur van reformatoren in Genevé ook. Maar de inhoud gaat het ook vaak over andere dingen. Dan kun je politieke symbolen, of automerken, of fotos van vakantiebestemmingen, of zoiets bijv. er ook bij doen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

[/quote]
Hij lijkt alweer weg. Uiteindelijk was het een kruis, met een spraakwolkje. Na een paar keer opnieuwe genereren komt er iets uit wat leek op de eerste versie, maar eerst zat het spraakwolkje volgens mij linksboven.
[/quote]
Discussies onder het kruis. Ik vind het nog wel mooier dan een spraakwolkje boven/op het kruis.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

newton schreef: 23 nov 2024, 15:23 Afbeelding
Zita schreef: 23 nov 2024, 14:55 Helaas, ook deze kan ik (in twee verschillende browsers) niet zien.
Hij lijkt alweer weg. Uiteindelijk was het een kruis, met een spraakwolkje. Na een paar keer opnieuwe genereren komt er iets uit wat leek op de eerste versie, maar eerst zat het spraakwolkje volgens mij linksboven.refoforum-logo.jpg
Mooi, doen!
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Of gewoon een mooie foto bovenaan de pagina met net zoals nu de naam / simpel logo erin verwerkt..

https://www.jhsg.nl/wp-content/uploads/ ... lding2.jpg

Afbeelding van het Forum in Rome
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Eerlijk gezegd vind ik dat nu niet echt het voorbeeld van een mooie foto, GBS.
En zeker geen afbeelding passend bij Refoforum. De associaties die ik er bij heb zijn: antiek, Rome, enz.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Mocht je gerust zeggen hoor…smaken verschillen hè!

Ik dacht juist aan de link met een openbare ontmoetingsplaats. En ook onze roots gaan naar Rome terug. Maar misschien zijn er wel betere afbeeldingen van te vinden. En misschien is iid het hele idee wel minder geschikt.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef: 25 nov 2024, 09:33 Eerlijk gezegd vind ik dat nu niet echt het voorbeeld van een mooie foto, GBS.
En zeker geen afbeelding passend bij Refoforum. De associaties die ik er bij heb zijn: antiek, Rome, enz.
Ik denk dat je toch dan weer uitkomt bij de dorpskerk. ;)
Heel veel andere afbeeldingen om RF te representeren zijn er denk ik niet.

Ik denk dat met 500 jaar reformatie RF wel een update had kunnen maken rondom Maarten Luther.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Toch deze zonder de onderste regel dan: http://www.ejvl.nl/logo5png.png

Met een foto krijg je zoiets als Kerktijden.nl heeft.
‭‭
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik heb eventjes wat geknutseld. Misschien niet te serieus, misschien wat te plomp, te pompeus?
Afbeelding

https://ibb.co/3cSYx2w
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik vind de Bijbel met het licht wel een mooi beeld. De letters qua kleur en lettertype weer niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bourdon16 schreef: 25 nov 2024, 13:44 Ik vind de Bijbel met het licht wel een mooi beeld. De letters qua kleur en lettertype weer niet.
Helemaal eens! Het ontbreekt me aan materiaal. Slechts wat internet me geeft (zonder copyright) en Word Art.
Meer heb ik niet om te gebruiken.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Iedereen bedankt voor de bijdrage, maar we zijn al een heel eind naar een nieuwe logo op weg als moderatorteam. Laat u plezierig verrassen.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Vol verwachting klopt ons hart..
‭‭
Gesloten