Maar je kan Godslastering en ruw taalgebruik wel duidelijker classificeren. Racisme niet.parsifal schreef: ↑20 nov 2024, 14:18Punt is dat het in samenwerkingen (maar ook marketing) al vervelend is als iemand het idee heeft racistische te worden behandeld en niet voor vol aangezien. Vergelijk het met Godslastering of ruw taalgebruik, wat bij ons wel eens hard kan aankomen.HersteldHervormd schreef: ↑20 nov 2024, 13:50Precies. De vraag is dus, wanneer ervaart iemand racisme? Wanneer is racisme strafbaar? Of is alle racisme strafbaar en wat je daarbuiten dan noemt is geen racisme? Maar als het geen racisme is, wat is het dan wel?parsifal schreef: ↑20 nov 2024, 13:47Ik denk dat er meer aan zoiets gedacht wordt: https://en.wikipedia.org/wiki/Jacco_Macacco
Er was ooit een rel met H&M waar bij kinderkleding met de tekst "coolest monkey in the jungle" (of iets dergelijks) door een model van Afrikaanse afkomst werd getoond. Ik vermoed dat er hier echt geen racisme speelde, maar zo werd het wel opgevat door sommigen (vooral in VS trouwens).
Het word dan echt een ongelofelijk moeilijk thema. Ik denk dat dit bij de NSC'ers ook speelt. Zij vinden bepaalde dingen racistisch, maar is dat het wel? Toch gaat het blijkbaar hun grenzen over.
Kabinet is gevallen, of toch nog niet.
-
Re: Kabinet is gevallen, of toch nog niet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Natuurlijk kan dat wel. Er zijn zelfs voorbeelden te over.HersteldHervormd schreef: ↑20 nov 2024, 14:22Maar je kan Godslastering en ruw taalgebruik wel duidelijker classificeren. Racisme niet.parsifal schreef: ↑20 nov 2024, 14:18Punt is dat het in samenwerkingen (maar ook marketing) al vervelend is als iemand het idee heeft racistische te worden behandeld en niet voor vol aangezien. Vergelijk het met Godslastering of ruw taalgebruik, wat bij ons wel eens hard kan aankomen.HersteldHervormd schreef: ↑20 nov 2024, 13:50Precies. De vraag is dus, wanneer ervaart iemand racisme? Wanneer is racisme strafbaar? Of is alle racisme strafbaar en wat je daarbuiten dan noemt is geen racisme? Maar als het geen racisme is, wat is het dan wel?parsifal schreef: ↑20 nov 2024, 13:47
Ik denk dat er meer aan zoiets gedacht wordt: https://en.wikipedia.org/wiki/Jacco_Macacco
Er was ooit een rel met H&M waar bij kinderkleding met de tekst "coolest monkey in the jungle" (of iets dergelijks) door een model van Afrikaanse afkomst werd getoond. Ik vermoed dat er hier echt geen racisme speelde, maar zo werd het wel opgevat door sommigen (vooral in VS trouwens).
Het word dan echt een ongelofelijk moeilijk thema. Ik denk dat dit bij de NSC'ers ook speelt. Zij vinden bepaalde dingen racistisch, maar is dat het wel? Toch gaat het blijkbaar hun grenzen over.
Ben ik de enige die de keuze van kamerleden en kabinetsleden om na moeilijke vragen/ momenten zo snel op te stappen onbegrijpelijk vind? Dat doe je toch een normale baan ook niet? Blijkbaar is het landsbelang makkelijk inwisselbaar.
-
Helemaal eens, het is op z'n minst heel erg naïef als je hier mee begint.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Van Kamerleden zou ik liever zien dat ze blijven. Bij een minister of staatssecretaris is het werk in het team zo belangrijk dat opstappen het functioneren van de regering als geheel echt kan verbeteren. Het geeft ook aan dat er genoeg bescheidenheid is als je denkt dat het "team" of het gezag van het team verbetert als er iemand anders in jouw plaats komt.HersteldHervormd schreef: ↑20 nov 2024, 15:46Helemaal eens, het is op z'n minst heel erg naïef als je hier mee begint.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Als je als NSC-er eigenlijk al tegen wil en dank in een coalitie zit met radicaal-rechtse partijen en dito plannen, kan de situatie van de laatste weken zomaar een laatste druppel zijn.
Zeker als je als lid van de NSC staat voor de rechtsstaat en beter bestuur etc. en je ziet waar het nu op uitloopt...? Ze zitten met de nek in de strop. Wat mij betreft geen schande als je 'm er uittrekt.
Zeker wel, de betreffende staatssecretarissen wisten waar ze aan begonnen en hebben hiermee ingestemd. De betreffende staatsecretaris heeft overal verkondigd dat ze zich kon inleven in de slachtoffers, juist vanwege haar achtergrond. Zij ging de klus klaren. We zijn 5 maanden en geen steek verder.
De andere twee kamerleden hebben blijkbaar voor hun beurt gesproken. Het neerleggen van hun functie slaat achteraf bezien nergens op. Nu weet ik wel dat Rosanne Herzenberg altijd fel tegen Wilders is geweest. Ook zij had er dan niet aan moeten beginnen.
Daarnaast stoort het mij enorm dat deze personen nu wachtgeld kunnen krijgen terwijl dit voor ieder ander die ontslag neemt niet mogelijk is.
De andere twee kamerleden hebben blijkbaar voor hun beurt gesproken. Het neerleggen van hun functie slaat achteraf bezien nergens op. Nu weet ik wel dat Rosanne Herzenberg altijd fel tegen Wilders is geweest. Ook zij had er dan niet aan moeten beginnen.
Daarnaast stoort het mij enorm dat deze personen nu wachtgeld kunnen krijgen terwijl dit voor ieder ander die ontslag neemt niet mogelijk is.
Toen Herzenberg de Kamer in ging wist ze nog niet dat ze in een coalitiepartij zou komen terwijl PVV ook in de coalitie zou zitten. Misschien had het redelijker geweest om al te vertrekken toen de coalitie er kwam.merel schreef: ↑20 nov 2024, 17:19 Zeker wel, de betreffende staatssecretarissen wisten waar ze aan begonnen en hebben hiermee ingestemd. De betreffende staatsecretaris heeft overal verkondigd dat ze zich kon inleven in de slachtoffers, juist vanwege haar achtergrond. Zij ging de klus klaren. We zijn 5 maanden en geen steek verder.
Ik verwacht eigenlijk niet dat de nu opgestapte mensen lang van wachtgeld gebruik zullen maken en snel weer een baan hebben. (en een van de vertrekkende Kamerleden maakt plaats voor een andere wachtgeldvanger, die daar heel kort gebruik van heeft kunnen maken).
Ik ben niet blij met de wachtgeld-regeling in het algemeen, maar het is op zich wel goed om te weten dat mensen niet maar aanblijven om financiele redenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.