..of "GBS".
Hervormingsdag
Re: Hervormingsdag
Via https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/1124 ... Video=true kan meegekeken worden met de hervormingsavond in Gouda.
Aanbevolen. Wel spannend, om een rk-priester als hoofdspreker te hebben op een reformatieherdenking. Maar het was een waardige herdenking, wat mij betreft.
Ja, het zingen was beperkt. Maar goed. Zo lang waren de sprekers ook niet aan het woord. En alléén een priester is misschien ook een beetje raar;-)
Ik verbaas me er alleen over dat er geen schriftlezing was. Nu is het geen kerkdienst natuurlijk, maar een bijbellezing zou ik wel passend vinden.
Ik verbaas me er alleen over dat er geen schriftlezing was. Nu is het geen kerkdienst natuurlijk, maar een bijbellezing zou ik wel passend vinden.
Klopt inderdaad. Jammer dat het te laat was om af te spreken om even elkaar een hand te drukken…DDD schreef: ↑31 okt 2024, 22:28 Ja, het zingen was beperkt. Maar goed. Zo lang waren de sprekers ook niet aan het woord. En alléén een priester is misschien ook een beetje raar;-)
Heb @Zita ook niet gezien; heb gezocht naar een melkmeisje bij gebrek aan een betere omschrijving.

Ik was er met mijn ouders en een vriend die in Gouda woont. We waren niet heel vroeg, dus wel een goede kans dat je ons hebt zien binnenwandelen;-)
Maar ik had Zita zeker wel eens in het echt willen zien (en jou ook).
Maar ik had Zita zeker wel eens in het echt willen zien (en jou ook).
Ik vond het een mooie avond.
Baudet is wel een beetje de knuffelpriester van refonederland, en hij kent duidelijk de voorkeuren en gevoeligheden. Daar laveert hij met behendigheid en humor tussendoor. Hij had een mooi inhoudelijk verhaal en soms schuurde het. Mooi dat hij schuld beleed.
Kees was echt Kees. Het had in eerste instantie zo een bijdrage aan de algemene beschouwingen kunnen zijn (ik moest in het begin denken aan die over de verloren zoon van Rembrandt), maar in de tweede helft van zijn betoog trok hij steeds meer geestelijke lijnen.
Koor en orkest waren zeer goed. De sopraan vond ik echt fantastisch.
De meneer achter mij vond de organist ook prima, denk ik, want dat neuriede hij allemaal mee op de baslijn.
Halfuur eerder beginnen en dan had er idd prima een schriftlezing en iets meer samenzang bij gepast.
Baudet is wel een beetje de knuffelpriester van refonederland, en hij kent duidelijk de voorkeuren en gevoeligheden. Daar laveert hij met behendigheid en humor tussendoor. Hij had een mooi inhoudelijk verhaal en soms schuurde het. Mooi dat hij schuld beleed.
Kees was echt Kees. Het had in eerste instantie zo een bijdrage aan de algemene beschouwingen kunnen zijn (ik moest in het begin denken aan die over de verloren zoon van Rembrandt), maar in de tweede helft van zijn betoog trok hij steeds meer geestelijke lijnen.
De meneer achter mij vond de organist ook prima, denk ik, want dat neuriede hij allemaal mee op de baslijn.
Halfuur eerder beginnen en dan had er idd prima een schriftlezing en iets meer samenzang bij gepast.
Zita zat vanaf de kansel gezien in het vak rechtsvoor, rond de 10e bank van voren.
Geen melkmeisjeskostuum vandaag.
Ik denk dat het Bodar moet zijn i.p.v. Baudet.Zita schreef: ↑31 okt 2024, 22:39 Ik vond het een mooie avond.
Hola ja. Bodar idd. Baudet was er niet voor zover ik kon overzien.Refogast schreef: ↑31 okt 2024, 22:48Ik denk dat het Bodar moet zijn i.p.v. Baudet.Zita schreef: ↑31 okt 2024, 22:39 Ik vond het een mooie avond.
Inderdaad. Al weet je zoiets nooit. Ik las vandaag in het ND over een dance-bekendheid, die geregeld in kerken ter rechterzijde van het kerkelijk spectrum te vinden is (en in Katwijk wat verbaasd begroet werd door een jongere die iedereen welkom heette
)
En ik zat vanuit de kansel bezien ter linkerzijde (al was het in mijn perspectief de rechterzijde) in het midden van het schuine vak.

En ik zat vanuit de kansel bezien ter linkerzijde (al was het in mijn perspectief de rechterzijde) in het midden van het schuine vak.
Slapeloze nachten.
Ze kunnen lang zijn.
Maar ze geven ook wel eens wat te denken.
Kwam zo eens een leerzame rede voor.
Hier spreekt ds. D.J. Budding.
Hij heeft een woord aan ons.
Aan u en aan mij.
https://www.youtube.com/watch?v=-n1eKcv9XHQ
Ze kunnen lang zijn.
Maar ze geven ook wel eens wat te denken.
Kwam zo eens een leerzame rede voor.
Hier spreekt ds. D.J. Budding.
Hij heeft een woord aan ons.
Aan u en aan mij.
https://www.youtube.com/watch?v=-n1eKcv9XHQ
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dan zaten we ongeveer op dezelfde plek. Ook ik vond het een prachtige avond overigens!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
Moest je niet naar Krimpen? Dat had mij een mooie avond geleken.