MGG schreef: ↑09 okt 2024, 12:22Jammer dat je alleen met het losse punt verder gaat.
Dat heeft een duidelijke reden: dit topic gaat over de presidentsverkiezingen in de VS en wie daar wel of niet geschikt voor is. Het gaat er niet om of ik wel of niet miljonair of miljardair zou kunnen zijn. Dat wil ik niet eens.
Wim Anker schreef:Enig uitzoekwerk leert ons dat voor 2014 de regio vooral russich georiënteerd was.
Net zoals Vlaanderen Nederlands georiënteerd is, Wallonie Frans georiënteerd is, Oostenrijk Duits georiënteerd is enzovoorts?
Dat rechtvaardigt op geen enkele manier een annexatie door middel van een agressieoorlog zoals Rusland die voert.
Je beseft hopelijk dat de claim van Poetin op dit soort "Russisch georiënteerde gebieden" precies dezelfde is als die Hitler in de jaren 30 op "Duits georiënteerde gebieden" had? Zoals het Sudetenland, Oostenrijk, de Danzig corridor enzovoorts?
We trappen in het westen weer massaal in dit soort Blut und Boden verhalen.
Wim Anker schreef:De westerse hetze is net zo leugenachtig als de Poetin retoriek. En de NAVO is vooral een oorlogshitzer.
Nee, het westen is niet net zo leugenachtig als Poetin en een verdedigingsorganisatie als de NAVO is niet uit op oorlog.
Wist je dat Winston Churchill in de jaren 30 ook als oorlogshitser werd gezien omdat hij op het gevaar wees van de Duitse agressieve plannen?
Achteraf bleek hij dubbel en dwars gelijk te hebben.
Wim Anker schreef:Geef de donbas aan Rusland en maak oekraine lid van de NAVO. Problem solved..
Dat is wat Trump gaat doen. Terecht.
Trump zal proberen om Donbas aan Rusland te geven, maar ik weet vrij zeker dat de Oekraieners door willen vechten. Bovendien wil Trump de NAVO opheffen als het aan hem ligt. Dan is er geen probleem opgelost, maar dan begint de ellende pas goed.
refo schreef:Dan zou je als Amerikaanse kiezer Trump kiezen, omdat:
a) Hij helemaal geen gevaar voor de democratie is. Het enige gevaar voor de democratie is de wijze waarop deze is ingericht en de democratie is zelf een gevaar. ('want het parlement maakt de wetten')
Heb je het
document van 165 pagina's van Jack Smith gelezen?
Korte samenvatting in 1 zin: "‘When the defendant lost the 2020 presidential election, he resorted to
crimes to try to stay in office."
Als je na het lezen nog vindt dat Trump geen gevaar voor de democratie is, dan spreek ik graag met je verder. Ondertussen is hij degene die nog steeds ontkent dat hij de verkiezingen van 2020 heeft verloren en hij heeft alles gedaan om desondanks toch aan de macht te blijven.
refo schreef:b) Hij in de kwestie Oekraïne een wat pragmatischer standpunt heeft dan de gemiddelde Europeaan, wat niet wil zeggen dat hij in de zak van Poetin is.
Trump heeft sinds 2021
7 keer in het geheim met Poetin gesproken en hem bovendien in het geheim een coronatest gestuurd toen hij nog president was. Trump heeft nog nooit 1 woord van kritiek op Poetin geuit. Bovendien is hij wel denigrerend als hij het over Zelensky heeft. Waar haal je het vandaan dat hij niet in de zak van Poetin zit?