Oppervlakkige prediking --> inzegenen homoseksuele relaties
Re: Oppervlakkige prediking --> inzegenen homoseksuele relaties
Alle gewone protestantse gemeenten, het overgrote deel van de Gereformeerde kerken en confessionele gemeenten binnen de PKN (daar zit een overlap in natuurlijk), alle evangelische gemeenten, pg-gemeenten rondom het Evangelisch Werkverband, pg-gemeenten rondom OGG, NGK, GK, Refobaptisten, Kerk van de Nazarener, Leger des Heils, de Anglicaanse, Oud-Katholieke, Rooms-Katholieke Kerk.
-
Kom op he…
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Gevraagd werd wie er volgens jou niet onder vallen.DDD schreef: ↑04 okt 2024, 19:19 Alle gewone protestantse gemeenten, het overgrote deel van de Gereformeerde kerken en confessionele gemeenten binnen de PKN (daar zit een overlap in natuurlijk), alle evangelische gemeenten, pg-gemeenten rondom het Evangelisch Werkverband, pg-gemeenten rondom OGG, NGK, GK, Refobaptisten, Kerk van de Nazarener, Leger des Heils, de Anglicaanse, Oud-Katholieke, Rooms-Katholieke Kerk.
Deze dus.Posthoorn schreef: ↑04 okt 2024, 20:30Gevraagd werd wie er volgens jou niet onder vallen.DDD schreef: ↑04 okt 2024, 19:19 Alle gewone protestantse gemeenten, het overgrote deel van de Gereformeerde kerken en confessionele gemeenten binnen de PKN (daar zit een overlap in natuurlijk), alle evangelische gemeenten, pg-gemeenten rondom het Evangelisch Werkverband, pg-gemeenten rondom OGG, NGK, GK, Refobaptisten, Kerk van de Nazarener, Leger des Heils, de Anglicaanse, Oud-Katholieke, Rooms-Katholieke Kerk.
Ik vind het wel wat jammer dat een forumlid 25 minuten naar een preek gaat luisteren en dan vervolgens alleen meldt 'het is nog erger dan ik dacht'. Een uitgebreid commentaar voegt veel meer toe.
Eens. Het ontstijgt de laster niet. Ik heb er geen probleem mee als iemand helder zegt waar het op staat. Mijns inziens deed Jezus dat ook, al moeten we niet te snel menen dat ons dezelfde oordelen toekomen.
Maar duidelijk zijn over wat je vindt, is niet hetzelfde als suggestief veroordelend zijn.
Eenheid in het nodige, vrijheid in het niet-nodige, en in alles de liefde. Dat was ooit een remonstrants spreekwoord, maar het is ook heel bijbels.
Maar duidelijk zijn over wat je vindt, is niet hetzelfde als suggestief veroordelend zijn.
Eenheid in het nodige, vrijheid in het niet-nodige, en in alles de liefde. Dat was ooit een remonstrants spreekwoord, maar het is ook heel bijbels.
Wat zijn pg-gemeenten rondom OGG?
Op goed gerucht denk ik
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wat een oppervlakkige reactie zeg. En wat respectloos naar de mensen die in deze gemeente van Christus hun plek in de Kerk innemen.Johann Gottfried Walther schreef: ↑04 okt 2024, 15:20 Speciaal voor de mensen die hier ook duidelijk blijk geven van graag oppervlakkige preken te horen,
nog eens geluisterd, en ik denk dat ik zelfs nog te mild ben geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=DMPGxkWe3RE
Kerkdienst van afgelopen zondag in Protestantse gemeente Jacobikerk in Utrecht.
Doopdienst.
Ik heb er geen goed woord voor over, voor dit soort lage reacties.
Deze toon is ook niet nodig
.
Ik kan mij namelijk ook best voorstellen dat de liturgie in deze kerk erg ver bij een reformatorisch christen afstaat. Alleen ishet de vraag of dit oppervlakkig genoemd kan worden.

Ik kan mij namelijk ook best voorstellen dat de liturgie in deze kerk erg ver bij een reformatorisch christen afstaat. Alleen ishet de vraag of dit oppervlakkig genoemd kan worden.
De liturgie is tamelijk sober en typisch gereformeerd. Dus daar kan ik me dan weer helemaal niets bij voorstellen.
Afgezien van gezangen en een psalmgebed is dit toch gewoon een gereformeerde traditionele liturgie?
Ik denk dat je te mild bent.
Afgezien van gezangen en een psalmgebed is dit toch gewoon een gereformeerde traditionele liturgie?
Ik denk dat je te mild bent.
Wat gebiedt God in het negende gebod?
Dat ik in een rechtszaak geen leugens over iemand vertel. a
Ook dat ik niemand zijn woorden verdraai, b
dat ik niet roddel of kwaadspreek c
en niemand zomaar veroordeel of laat veroordelen,
zonder die persoon zelf te spreken. d
Alle vormen van liegen en bedriegen moet ik vermijden
omdat dit het werk van de duivel is. e
Anders roep ik de toorn van God over mij af. f
In de rechtszaal en in alle andere situaties
moet ik de waarheid liefhebben
en oprecht de waarheid spreken en ervoor uitkomen. g
Ook moet ik zoveel mogelijk de eer en reputatie van mijn naaste
verdedigen en positief bevorderen. h
Een muziekgroep is natuurlijk in veel reformatorische kerken niet gewoon. Daarnaast worden ook andere liederen dan psalmen of gezangen gezongen. Verder zag ik dat een doopmoeder een broek aanhad. Als iemand dat niet gewend is, kan dat vervreemdend zijn. Dat geldt evens voor de bloemen. De dienst is anders, maar niet perse oppervlakkig.
Er zijn natuurlijk wel meer reformatorische kerken waarin vrouwen met broek naar de kerk komen. Zoals de Sint Jan in Gouda. En trouwens veel gematigde bondsgemeenten.
Maar goed. Al was het een Arminiaanse dienst, dan nog geldt, dat laster goddeloos is.
Maar goed. Al was het een Arminiaanse dienst, dan nog geldt, dat laster goddeloos is.
Denk dat jij de betekenis van laster moet opzoeken. Denk dat wat jij JGW aanwrijft dichter bij laster komt dan de eerste post van JGW in dit topic.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.