Bij mij inderdaad ook niet. Vorige week ook al dat de site het niet goed deed.
Gebruik zelf meestal liturgie.nu
Is het niet eenvoudiger om het stukje nog eens (opnieuw) op te nemen?-DIA- schreef: ↑08 okt 2024, 21:48 Vraag:
Kan ik iets uit een opgenomen muziekstukje van mezelf knippen? Het is opgenomen via de app MyRecorder, op mijn Samsung A20e.
Het is geen kwaliteitsopname, dat weet ik, maar wil er graag stukjes uitknippen. Heb wat geprobeerd,maar kom er niet uit. Een handleiding in het Nederlands kan ik ook niet vinden.
Nee eigenlijk niet. Het is namelijk zo dat ik de opname aanzet en dan op de orgelbank ga zitten. Dit geeft wat hinderlijke krakende geluiden. Ik zou daarom graag het begin en de staart van de opname af willen knippen. Dus de geluiden die niet bij de muziek horen. Ergens zou dat volgens mij moeten kunnen. Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.Inwoner schreef: ↑09 okt 2024, 08:44Is het niet eenvoudiger om het stukje nog eens (opnieuw) op te nemen?-DIA- schreef: ↑08 okt 2024, 21:48 Vraag:
Kan ik iets uit een opgenomen muziekstukje van mezelf knippen? Het is opgenomen via de app MyRecorder, op mijn Samsung A20e.
Het is geen kwaliteitsopname, dat weet ik, maar wil er graag stukjes uitknippen. Heb wat geprobeerd,maar kom er niet uit. Een handleiding in het Nederlands kan ik ook niet vinden.
Audacity (gratis programma) is daarvoor heel bruikbaar.-DIA- schreef: ↑09 okt 2024, 08:55Nee eigenlijk niet. Het is namelijk zo dat ik de opname aanzet en dan op de orgelbank ga zitten. Dit geeft wat hinderlijke krakende geluiden. Ik zou daarom graag het begin en de staart van de opname af willen knippen. Dus de geluiden die niet bij de muziek horen. Ergens zou dat volgens mij moeten kunnen. Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.Inwoner schreef: ↑09 okt 2024, 08:44Is het niet eenvoudiger om het stukje nog eens (opnieuw) op te nemen?-DIA- schreef: ↑08 okt 2024, 21:48 Vraag:
Bestaat er ook een handleiding in het Nederlands? Kan dit ook via een pc, of alleen voor Android?Hendrikus schreef: ↑09 okt 2024, 09:03Audacity (gratis programma) is daarvoor heel bruikbaar.-DIA- schreef: ↑09 okt 2024, 08:55Nee eigenlijk niet. Het is namelijk zo dat ik de opname aanzet en dan op de orgelbank ga zitten. Dit geeft wat hinderlijke krakende geluiden. Ik zou daarom graag het begin en de staart van de opname af willen knippen. Dus de geluiden die niet bij de muziek horen. Ergens zou dat volgens mij moeten kunnen. Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.Inwoner schreef: ↑09 okt 2024, 08:44Is het niet eenvoudiger om het stukje nog eens (opnieuw) op te nemen?-DIA- schreef: ↑08 okt 2024, 21:48 Vraag:
https://www.audacityteam.org/
Je mag 'm me ook wel mailen, dan doe ik het wel voor je.
https://audacity-handleiding.jouwweb.nl/-DIA- schreef: ↑09 okt 2024, 09:46Bestaat er ook een handleiding in het Nederlands? Kan dit ook via een pc, of alleen voor Android?Hendrikus schreef: ↑09 okt 2024, 09:03Audacity (gratis programma) is daarvoor heel bruikbaar.-DIA- schreef: ↑09 okt 2024, 08:55Nee eigenlijk niet. Het is namelijk zo dat ik de opname aanzet en dan op de orgelbank ga zitten. Dit geeft wat hinderlijke krakende geluiden. Ik zou daarom graag het begin en de staart van de opname af willen knippen. Dus de geluiden die niet bij de muziek horen. Ergens zou dat volgens mij moeten kunnen. Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
En natuurlijk is het mooi als je dat voor me wil doen, maar je bent ook geen officieel 'kop- en staartknipper', want dit probleem heb ik bij elke opname. Daar kan ik dus niet een 'kop- en staartknipper' voor in dienst nemen.![]()
Dit herken ik voor 100 %. Gebruiksaanwijzingen zijn vreselijk moeilijk gemaakt, en zelf proberen levert meer op! Tenminste... in veel gevallen wel...Hendrikus schreef: ↑09 okt 2024, 09:57https://audacity-handleiding.jouwweb.nl/-DIA- schreef: ↑09 okt 2024, 09:46Bestaat er ook een handleiding in het Nederlands? Kan dit ook via een pc, of alleen voor Android?Hendrikus schreef: ↑09 okt 2024, 09:03Audacity (gratis programma) is daarvoor heel bruikbaar.-DIA- schreef: ↑09 okt 2024, 08:55
Nee eigenlijk niet. Het is namelijk zo dat ik de opname aanzet en dan op de orgelbank ga zitten. Dit geeft wat hinderlijke krakende geluiden. Ik zou daarom graag het begin en de staart van de opname af willen knippen. Dus de geluiden die niet bij de muziek horen. Ergens zou dat volgens mij moeten kunnen. Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
En natuurlijk is het mooi als je dat voor me wil doen, maar je bent ook geen officieel 'kop- en staartknipper', want dit probleem heb ik bij elke opname. Daar kan ik dus niet een 'kop- en staartknipper' voor in dienst nemen.![]()
Ziehier. Alleen: niet schrikken, je krijgt hiermee veel méér informatie dan je nodig hebt om een paar koppen en staarten te knippen.
Ik gebruik Audacity op pc. Gebruiksaanwijzingen goed lezen is iets waar ik heel slecht in benGewoon proberen, als het mij lukt, lukt het jou ook.
Nog dank voor de reactie, maar Google translate gebruik ik altijd al voor vertalen uit het Hindi, Javaans, Haïtiaans creools, Bretons of Engels enz. enz... Je moet dan wel even de basiskennis van die talen hebben, want zo leert de praktijk, er wordt niet altijd correct vertaalt... Tja, bij Engels haal je de fouten er wel makkelijker uit dan bij bv, het Hindi... daarvoor ontbreekt me de basiskennis van die taal...