Wat doen we vandaag?

Ad Anker
Moderator

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

HersteldHervormd schreef: 20 sep 2024, 07:12 Zonder een intersubjectieve waarheid word het zo’n rommeltje en dat weet je best wel. Jij neemt jezelf als referentiekader voor andere. Dat is jouw grootste probleem. Heb je misschien een gedragsprobleem of stoornis waar dit vandaan komt?
Als de argumenten op zijn gaan we op deze toer. Ga je schamen, HersteldHervormd!

Wim snijdt een terecht punt aan waar door sommigen een prima antwoord op komt. En inderdaad, je kunt je afvragen of de vragen van Wim op het juiste moment kwamen, maar dan gaan schermen met stoornissen haalt het slechtste in me boven. Ik neem aan dat het gewoon verwijderd zal worden maar ik maak graag publiekelijk mijn punt op deze gestoorde reactie.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef: 19 sep 2024, 10:21
Zeeuw schreef: 19 sep 2024, 09:17 Afscheid nemen komt voor dat dood gaan toch? .....
Deze zinssnede betekent hier dat het diertje dood is toch? Tenminste, dit is hoe dit in het algemeen wordt opgevat.
Of is het, dat kan natuurlijk ook, naar de slacht gebracht of via marktplaats verkocht?
Ja, dat bedoel ik toch ook?
MGG

Bericht door MGG »

Wim Anker schreef: 19 sep 2024, 10:55 Wat mij - o.a. - wel bezig houdt is de kosten van z'n beest. Een hond kost best wel wat, aanschaf, inentingen, (soms) dierenarts, voer.
In hoeverre is het gelegitimeerd om hieraan geld uit te geven als er zoveel nood is in de wereld?
Op basis van de gesprekken over het coronavaccin dacht ik dat jij tegen vaccineren bent. Als dit zo is, dan is mijn vraag waarom niet bezwaard tegen het vaccineren van dieren?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

MGG schreef: 20 sep 2024, 08:11
Wim Anker schreef: 19 sep 2024, 10:55 Wat mij - o.a. - wel bezig houdt is de kosten van z'n beest. Een hond kost best wel wat, aanschaf, inentingen, (soms) dierenarts, voer.
In hoeverre is het gelegitimeerd om hieraan geld uit te geven als er zoveel nood is in de wereld?
Op basis van de gesprekken over het coronavaccin dacht ik dat jij tegen vaccineren bent. Als dit zo is, dan is mijn vraag waarom niet bezwaard tegen het vaccineren van dieren?
Ik ben nooit tegen vaccineren geweest dus deze vraag is niet aan de orde voor mij.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jij hebt zelf een hond lees ik hierboven. Wat is jouw antwoord?

Voor mij is het argument 'zoveel nood in de wereld' een beetje een drogreden. Die kun je overal tegenaan plakken. Uit eten gaan, naar de dierentuin gaan, kleding kopen die je wellicht ook 20% goedkoper had kunnen kopen, een kleinere auto, een goedkopere schutting in je tuin etc.

Wij hebben voor het eerst een hond en ik kan volmondig zeggen dat zo een beest echt iets toevoegt in het gezin. Een stuk gezelligheid. Bv in de ochtend komen de norse pubers naar beneden, maar op het moment dat de hond er kwispelend op afloopt, dan veranderd er toch iets. Als je laat thuiskomt en het beest komt je vrolijk tegemoet etc. Als je het bovenstaande argument al wilt gebruiken, dan geldt dit voor mij veel meer voor materiele zaken dan voor een huisdier.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef: 20 sep 2024, 07:35
HersteldHervormd schreef: 20 sep 2024, 07:12 Zonder een intersubjectieve waarheid word het zo’n rommeltje en dat weet je best wel. Jij neemt jezelf als referentiekader voor andere. Dat is jouw grootste probleem. Heb je misschien een gedragsprobleem of stoornis waar dit vandaan komt?
Als de argumenten op zijn gaan we op deze toer. Ga je schamen, HersteldHervormd!

Wim snijdt een terecht punt aan waar door sommigen een prima antwoord op komt. En inderdaad, je kunt je afvragen of de vragen van Wim op het juiste moment kwamen, maar dan gaan schermen met stoornissen haalt het slechtste in me boven. Ik neem aan dat het gewoon verwijderd zal worden maar ik maak graag publiekelijk mijn punt op deze gestoorde reactie.
Is dat dan weer jouw stoornis? :).

On-topic: me verbazen over al die grote woorden in verschillende topics. Pfff, HH: have a break, have a Kitkat (ah, dat kat is eigenlijk wel off-topic on-topic weer).
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef: 20 sep 2024, 08:53 Is dat dan weer jouw stoornis? :).
Haha. Ja. :super
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Men springt hier als een bok op de haverkist.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef: 20 sep 2024, 07:12
Wim Anker schreef: 19 sep 2024, 19:05
DDD schreef: 19 sep 2024, 18:48 Natuurlijk zijn die mensen er wel. En je hebt hierboven gelezen dat een hoop andere mensen vinden dat je de fatsoensnormen overschreed. Ik geef daarover mijn opinie. En die is noodzakelijkerwijs arbitrair.

Maar het is niet netjes om dat dan alleen op de persoon te interpreteren.
Er zijn vele mensen - helaas - die niet op merites beoordelen maar op "het aantal die ook vinden wat ik vind". Dat is dan het bewijs van juistheid.

Sommigen beweren dat een stoplicht altijd op rood staat. Als iemand aangeeft dat het ding ook wel eens op groen springt komt er een tsumani aan foto's van stoplichten die op rood staan. Dat is beetje de redeneertrant van @DDD.
Zonder een intersubjectieve waarheid word het zo’n rommeltje en dat weet je best wel. Jij neemt jezelf als referentiekader voor andere. Dat is jouw grootste probleem. Heb je misschien een gedragsprobleem of stoornis waar dit vandaan komt?
Prachtig HersteldHervormd :super, je moet er maar op komen!
Dit soort doorgesnoven flauwekul is waarom ik zo van dit forum houd. :love
En dan de reacties erop: meesterlijk.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wim heeft gewoon een punt. Ik hoorde toevallig (?) vanmorgen nog op Radio 1 een meneer die ontstemd was dat hij in de regionale krant geen overlijdensadvertentie mocht plaatsen van zijn kat, omdat men dat ongepast vond.

Waar gaat het heen met Nederland, vraag je je dan af.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef: 20 sep 2024, 09:09 Wim heeft gewoon een punt. Ik hoorde toevallig (?) vanmorgen nog op Radio 1 een meneer die ontstemd was dat hij in de regionale krant geen overlijdensadvertentie mocht plaatsen van zijn kat, omdat men dat ongepast vond.

Ik vraag me af, waarom jij je dan direct afvraagt 'waar het heen gaat met Nederland'. Dat soort grote bewoordingen. Je kan er toch gewoon smakelijk om lachen en verder gaan met je dag?
Denk je nou echt dat er 100 jaar geleden alleen maar weldenkende mensen in ons land woonden?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 20 sep 2024, 09:02 Men springt hier als een bok op de haverkist.
Een Bok die gaat sich op de haver-kist vertoornen | Om dat het decksel hem wat hart viel op sijn hoornen, | Terwijl de snoeper eet soo valt het decksel toe, - De kop raakt in de klem, en springht 'k en weet niet hoe | Flok aarselt hy te rugh (de kiste sal 't bekoopen.) | En komt met groot gewelt en kracht daar tegen loopen.
Dodo

Bericht door Dodo »

GerefGemeente-lid schreef: 20 sep 2024, 09:09 Wim heeft gewoon een punt. Ik hoorde toevallig (?) vanmorgen nog op Radio 1 een meneer die ontstemd was dat hij in de regionale krant geen overlijdensadvertentie mocht plaatsen van zijn kat, omdat men dat ongepast vond.

Dat gaat toch juist goed? De krant is verstandig en weigert een ongepaste advertentie. Prima opgelost.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Herman schreef: 20 sep 2024, 09:02 Men springt hier als een bok op de haverkist.
Een Bok die gaat sich op de haver-kist vertoornen | Om dat het decksel hem wat hart viel op sijn hoornen, | Terwijl de snoeper eet soo valt het decksel toe, - De kop raakt in de klem, en springht 'k en weet niet hoe | Flok aarselt hy te rugh (de kiste sal 't bekoopen.) | En komt met groot gewelt en kracht daar tegen loopen.
Een pareltje!

Vooral omdat ik mij onze geit herinner, die ‘t allerliefst zich de inhoud van haverkist van menig buurman of dorpeling liet smaken (‘t mochten ook de rozen in de keurige tuintjes zijn).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Kan dat trouwens wel, een geit hebben, of nu in ons geval wat schapen?

Die kosten, om ze door de blauwtong heen te helpen, ook het nodige.

En kippen? Parkieten? Cavia’s? Om over de hond en katten dan nog maar niet te spreken.

Maar om naar het onderwerp terug te keren: ik durf best te bekennen dat ik een traan laat om een trouwe hond die dood gaat. Vorig jaar onze Jack Russel van 17 jaar. Toch best lang een karaktervol onderdeel geweest van het gezin. Of onze oude Boerenfox, die door blindheid onder een trekker liep, en ik zelf de definitieve klap moest geven. Ik ben daar niet onbewogen onder.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie