Harinckiaanse (on)zekerheid
Precies zo denk ik ook dat het is. We leren dat er geen afval der heiligen is!Corydoras schreef:Volgens mij is het alleen maar begripsverwarring/verdraaiing.Hoewel ds. Harinck de zekerheid des geloofs onderschrijft, hield hij de jongeren voor dat Asaf op een zeker moment de zekerheid des geloofs miste. Hiermee leidt Harinck de jongeren op het spoor naar Rome. Te zeggen dat een gelovige de zekerheid des geloofs mist, is hetzelfde te zeggen dat hij het geloof mist. Gods kinderen zijn nooit verstoken van het geloof en nooit verstoken van de zekerheid des geloofs. Daar staat de voorbidding van Christus garant voor: "Ik heb voor u gebeden, dat uw geloof niet ophoude."
Asaf miste de zekerheid des geloofs niet. Op een zeker moment miste hij de beoefening des geloofs en liep in de gestalte van ongeloof. Dat is echter heel wat anders. De zekerheid des geloofs staat of valt niet met de toestand van de gelovige, maar met het geloof zelf. Als gave Gods verliest Gods kind het geloof nooit en ook niet de zekerheid des geloofs. Als Gods kinderen in de hoogste aanvechting weleens ongeloofstaal uitslaan, wil dat niet zeggen dat zij om die wangestalte de zekerheid des geloofs missen
Burggraaf doet het net voorkomen alsof ds. Harinck zegt dat bij het missen het van de zekerheid van het geloof, het van Gods kant ook onzeker is. Maar dat bedoelt Harinck natuurlijk helemaal niet.
Als ds. Harinck het heeft over het missen van de zekerheid bedoelt hij de 'gestalte van het ongeloof' zoals Burggraaf dat noemt.
Tenminste, zo lees ik het...
Zo ik heb eens op die site zitten rondneuzen! Het is gewoon schokkend wat die mand schrijft! Zou er nog wel 1 bekeerde persoon in Nederland zijn? Op hem zelf na dan? Het is gewoon God onterend hoe hij redeneert! Alsof God maar in een paar mensen werkt die precies volgens B zijn regeltjes tot zaligheid komen! sorry dit moest er even uit!
Reageer maar niet op de artikelen die op de site staan. Deze man gooit gelijk een hoop bagger naar je hoofd.
Lees het artikel maar over housemuziek, met name de laatste regel. Als je zo op Gods troon durft te gaan zitten.
Lees het artikel maar over housemuziek, met name de laatste regel. Als je zo op Gods troon durft te gaan zitten.
- Miscanthus
dat is waar. Toch heeft hij daar wel een punt (als het werkelijk zo is als hij voorstelt, nl dat johan zijn apparatuur meeneemt om het te laten horen en voelen.Mister schreef:Reageer maar niet op de artikelen die op de site staan. Deze man gooit gelijk een hoop bagger naar je hoofd.
.
En dat doet ie... Ik heb het altijd vreemd gevonden waarom hij zijn spul niet heeft verkocht of weggegooit.
Maar je moet ook niet te hyper zijn over zijn korte house-creaties. Een beat en een melodie op zichzelf zijn niet slecht omdat ze onder het kopje house vallen. Het zijn de makers, de teksten in de muziek en de scene die housemuziek verderverlijk maken. En aangezien hij geen duivelse housemuziekmaker is en dat zijn creaties geen duivelse teksten bevatten en dat hij je niet lokt tot die scene, moet je niet al te overdrijven.
Maar je moet ook niet te hyper zijn over zijn korte house-creaties. Een beat en een melodie op zichzelf zijn niet slecht omdat ze onder het kopje house vallen. Het zijn de makers, de teksten in de muziek en de scene die housemuziek verderverlijk maken. En aangezien hij geen duivelse housemuziekmaker is en dat zijn creaties geen duivelse teksten bevatten en dat hij je niet lokt tot die scene, moet je niet al te overdrijven.
Het spul is weinig meer waard, het stamt nog uit de tijd dat men de muziek nog niet op de computer bewerkte.Kaw schreef:En dat doet ie... Ik heb het altijd vreemd gevonden waarom hij zijn spul niet heeft verkocht of weggegooit.
Ik moet trouwens wel zeggen, dat ik hem op een districtsavond voor de jeugd op heb zien treden, waarbij de jeugd zeer onder de indruk was. Het valt niet altijd mee om goede argumenten tegen pop- en housemuziek te geven, maar hij geeft ze achter elkaar.
Het feit dat hij die muziek daar draait is discutabel, maar we moeten niet uit het oog verliezen met welk doel hij dat doet. Hij draait het niet om een avondje 'stevig te stampen'.
Hij laat iedereen er even aan snuffelen, maar zet daarna wel een vurig betoog neer over wat er allemaal aan schort aan deze muziek (en de hele wereldse muziek scene).
En hij waarschuwt een ieder zich verre van deze verwerpelijke troep te houden.
Maar feitelijk zou hij die troep helemaal niet hoeven te draaien, want tegenwoordig weet iedereen heus wel wat voor muziek dat is.. je hoeft maar een middagje de stad in te gaan.. in (vrijwel) iedere winkel wordt je er mee overspoeld.
Hij laat iedereen er even aan snuffelen, maar zet daarna wel een vurig betoog neer over wat er allemaal aan schort aan deze muziek (en de hele wereldse muziek scene).
En hij waarschuwt een ieder zich verre van deze verwerpelijke troep te houden.
Maar feitelijk zou hij die troep helemaal niet hoeven te draaien, want tegenwoordig weet iedereen heus wel wat voor muziek dat is.. je hoeft maar een middagje de stad in te gaan.. in (vrijwel) iedere winkel wordt je er mee overspoeld.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Zou jij dan even een of meerder positieve uitzonderingen willen noemen met een reden waarom dat die muziek of artiest dan niet verkeerd is?Hendrikus schreef:Ach ja, gooi alles even op één grote hoop, dan ben je er snel mee klaar :roll:olfie schreef:tegenwoordig weet iedereen heus wel wat voor muziek dat is.. je hoeft maar een middagje de stad in te gaan.. in (vrijwel) iedere winkel wordt je er mee overspoeld.
Alles wat niet voor Hem is, is tegen Hem.
Er zijn slechts twee wegen.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Het lijkt me tamelijk off-topic om onder "Harinckiaanse (on)zekerheid" te gaan kissebissen over achtergrondmuziek in winkels. Zoals het me ook tamelijk ongenuanceerd lijkt om al die muziek maar op een grote hoop te gooien en impliciet te zeggen dat al die muziek en al die artiesten verkeerd zijn.olfie schreef:Zou jij dan even een of meerder positieve uitzonderingen willen noemen met een reden waarom dat die muziek of artiest dan niet verkeerd is?Hendrikus schreef:Ach ja, gooi alles even op één grote hoop, dan ben je er snel mee klaar :roll:olfie schreef:tegenwoordig weet iedereen heus wel wat voor muziek dat is.. je hoeft maar een middagje de stad in te gaan.. in (vrijwel) iedere winkel wordt je er mee overspoeld.
Alles wat niet voor Hem is, is tegen Hem.
Er zijn slechts twee wegen.
Maar goed, als je over muziek wilt doorgaan, open dan daarvoor een nieuw topic, zou ik zeggen. Hier gaat het over Harinck