Nou nee, zo is dat niet bedoeld: hier kun je aangeven dat je de dienst graag wil terugluisteren. Die mogelijkheid is er dan ook.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 15:33Heel erg flauw en zuur.Inwoner schreef: ↑29 aug 2024, 15:08Zeker: https://gergembenthuizen.nl/contact/GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 15:03 Is er ergens de intrededienst van ds. Clements in Benthuizen terug te luisteren?![]()
Afscheid en intrede [2]
Re: Afscheid en intrede [2]
-
- Verbannen
Het zal binnenkort wel op GerGemInfo komen. Ik was meer benieuwd of iemand een linkje had.Inwoner schreef: ↑29 aug 2024, 16:10Nou nee, zo is dat niet bedoeld: hier kun je aangeven dat je de dienst graag wil terugluisteren. Die mogelijkheid is er dan ook.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 15:33Heel erg flauw en zuur.Inwoner schreef: ↑29 aug 2024, 15:08Zeker: https://gergembenthuizen.nl/contact/GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 15:03 Is er ergens de intrededienst van ds. Clements in Benthuizen terug te luisteren?![]()
Je zult toch enig geduld moeten betrachten...GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 16:13Het zal binnenkort wel op GerGemInfo komen. Ik was meer benieuwd of iemand een linkje had.Inwoner schreef: ↑29 aug 2024, 16:10Nou nee, zo is dat niet bedoeld: hier kun je aangeven dat je de dienst graag wil terugluisteren. Die mogelijkheid is er dan ook.

-
- Verbannen
... enen schoone zaak.Mister schreef: ↑29 aug 2024, 18:48Je zult toch enig geduld moeten betrachten...GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 16:13Het zal binnenkort wel op GerGemInfo komen. Ik was meer benieuwd of iemand een linkje had.![]()
Ik vraag me af of die openbaar komt. Van ds C is niet zoveel te vinden op internet.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 16:13Het zal binnenkort wel op GerGemInfo komen. Ik was meer benieuwd of iemand een linkje had.Inwoner schreef: ↑29 aug 2024, 16:10Nou nee, zo is dat niet bedoeld: hier kun je aangeven dat je de dienst graag wil terugluisteren. Die mogelijkheid is er dan ook.
Preek staat wel op gergeminfo, maar kan niet gedownload worden. Jammer, ik download graag preken om onderweg te kunnen beluisteren.refo schreef: ↑31 aug 2024, 10:28Ik vraag me af of die openbaar komt. Van ds C is niet zoveel te vinden op internet.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 16:13Het zal binnenkort wel op GerGemInfo komen. Ik was meer benieuwd of iemand een linkje had.
-
- Verbannen
D.V. dinsdag 10 september vindt de bevestiging (door ds. J. Roos) en intrede van kand. G.M. van Putten plaats in de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden; aanvang: 14.00 uur en 19.00 uur. Beide diensten worden gehouden in het eigen kerkgebouw.
D.V. woensdag 2 oktober vindt de bevestiging (door ds. A. Kort) en intrede van ds. G. Gerritsen plaats in de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland te Bergambacht; aanvang: 14.00 uur en 19.00 uur. Beiden diensten worden gehouden in de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland te Krimpen aan den IJssel.
D.V. woensdag 2 oktober vindt de bevestiging (door ds. A. Kort) en intrede van ds. G. Gerritsen plaats in de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland te Bergambacht; aanvang: 14.00 uur en 19.00 uur. Beiden diensten worden gehouden in de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland te Krimpen aan den IJssel.
-
- Ds. J. J. ten Brinke zal op zondag 15 september in een dienst die om 15.00 begint in de Dorpskerk afscheid nemen van de Hervormde gemeente van Oud Beijerland.
Op zondag 29 september zal ds. E. v/d Noort uit Nijkerk hem in de morgendienst om 10.00 bevestigen in Capelle a/d IJssel, Westerkerk.
In de middagdienst om 14.30 zal ds. ten Brinke dan intrede preken.
- Ds. A.L. v. Zwet zal op zondag 29 september om 18.45 afscheid nemen van Hervormd Putten. Hij hoopt met emeritaat te gaan.
- Ds. H. Russcher neemt op zondag 6 oktober om 14.30 in de Julianakerk afscheid van Hervormd Veenendaal.
Op zondag 29 september zal ds. E. v/d Noort uit Nijkerk hem in de morgendienst om 10.00 bevestigen in Capelle a/d IJssel, Westerkerk.
In de middagdienst om 14.30 zal ds. ten Brinke dan intrede preken.
- Ds. A.L. v. Zwet zal op zondag 29 september om 18.45 afscheid nemen van Hervormd Putten. Hij hoopt met emeritaat te gaan.
- Ds. H. Russcher neemt op zondag 6 oktober om 14.30 in de Julianakerk afscheid van Hervormd Veenendaal.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-
- Verbannen
Hij staat er inmiddels op. En de afscheidsdienst ook. Ik ben benieuwd hoe het jou de komende maanden zal vergaan, gelet op het zeer brede uitnodigingsbeleid in je gemeente.refo schreef: ↑31 aug 2024, 10:28Ik vraag me af of die openbaar komt. Van ds C is niet zoveel te vinden op internet.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 16:13Het zal binnenkort wel op GerGemInfo komen. Ik was meer benieuwd of iemand een linkje had.
Overigens zingen jullie behoorlijk langzaam.
Een breed uitnodigingsbeleid vind ik goed.
GerefGemeente-lid schreef: ↑31 aug 2024, 21:52Hij staat er inmiddels op. En de afscheidsdienst ook. Ik ben benieuwd hoe het jou de komende maanden zal vergaan, gelet op het zeer brede uitnodigingsbeleid in je gemeente.refo schreef: ↑31 aug 2024, 10:28Ik vraag me af of die openbaar komt. Van ds C is niet zoveel te vinden op internet.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 16:13Het zal binnenkort wel op GerGemInfo komen. Ik was meer benieuwd of iemand een linkje had.
Waar?
-
- Verbannen
Dat kan ook aan de organist liggen. Deze organist speelt ook voorafgaand aan de kerkdienst met zijn linkerhand later dan met zijn rechterhand. Misschien ervaart hij of zij dat als stichtelijk, maar het kan ook een lichamelijke beperking zijn.GerefGemeente-lid schreef: ↑31 aug 2024, 21:52Hij staat er inmiddels op. En de afscheidsdienst ook. Ik ben benieuwd hoe het jou de komende maanden zal vergaan, gelet op het zeer brede uitnodigingsbeleid in je gemeente.refo schreef: ↑31 aug 2024, 10:28Ik vraag me af of die openbaar komt. Van ds C is niet zoveel te vinden op internet.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2024, 16:13Het zal binnenkort wel op GerGemInfo komen. Ik was meer benieuwd of iemand een linkje had.
Dat gebrom bij een lofpsalm helpt ook om de gemeente te vertragen. Hij of zij gebruikt allerlei trucjes om de gemeente (die over het algemeen toch een redelijke verwerkingssnelheid heeft) traag te laten zingen. Zo gaat hij/zij in het voorspel ook steeds langzamer spelen.
Het truckje bij 35.35 (een soort hikje in het orgel) vind ik wel alles slaan. Een goed akkoord aanslaan en dan een fractie van een seconde een fout akkoord) en dan weer verder. Daar raakt de gemeente van in verwarring, en zo kan ook bij de verhoging in de melodie het tempo alsnog vertraagd worden.
Ik vind dat laatste echt heel oneerbiedig en ook erg ongepast in een kerkdienst. Ik weet niet of dit soort gedrag op verzoek van de kerkenraad is, maar het is erg vreemd, op zijn minst.
-
Zijn er hier mensen die van plan zijn om naar de bevestiging en/of intrede van kand van Putten te gaan?
Nee.. Maar een vraag: Zijn de diensten online mee te luisteren?Geytenbeekje schreef: ↑09 sep 2024, 09:34 Zijn er hier mensen die van plan zijn om naar de bevestiging en/of intrede van kand van Putten te gaan?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«