Dank voor je goedbedoelde adviezen. Ik ben na mijn afscheid een tijdje actief geweest onder een andere nickname, maar om 1 of andere reden lijkt die verdwenen te zijn. En om nóg weer een andere aan te nemen lijkt me niet gewenst en niet nodig.huisman schreef: ↑19 aug 2024, 17:06Framing? Beste Forummer je hebt een verleden op dit forum. Je hebt ook met redenen omkleed en best openhartig afscheid genomen van dit forum maar ook van de reformatorische gezindte.Forummer schreef: ↑19 aug 2024, 15:20Duidelijk, dank dat je mijn post framed door het framing te noemen. Niet erg sterk. Je kunt ook opnieuw kijken zonder vooringenomenheid. Daar daag ik je toe uit.
Is kritisch kijken naar (onder andere) jouw kerkverband nou echt zo erg? Durf nou eens in de spiegel te kijken!
Nu kom je terug wat natuurlijk toegestaan is en je slaat direct weer op dezelfde trom. Dat wordt niet zo serieus genomen en inderdaad gezien als framing.
Mijn advies zou zijn om aan de moderators te vragen of je met een andere nickname mag terugkomen. In jouw geval zou ik dat toestaan. Maar als je op de wijze van deze dag blijft posten heeft dat ook weinig zin. Als je de eerste woorden typt weet iedereen al dat dit ‘former’ Forummer is.
Ik heb trouwens vanmorgen nog wel een poging gedaan om serieus te antwoorden maar daar reageer je dan weer niet op.
Toch blijft ik erbij dat het prima mogelijk moet zijn om onbevooroordeeld naar iemands post te kijken, verleden of niet. De 'frame' kaart wordt mij te gemakkelijk getrokken (niet alleen door jou overigens).
Ik heb geen afscheid genomen van de reformatorische wereld. Wel heb ik afscheid genomen van bepaalde ongereformeerde standpunten die helaas in de reformatorische wereld vanuit een bepaalde hoek geleerd en verdedigd worden (wat je nu in een ander topic ook weer ziet gebeuren).
Ik besef dat ik me niet perse populair maak door bepaalde uitspraken. Maar daar gaat het ook niet om.
Durf jij in de spiegel te kijken? Of roep je vooral dat het een frame is om maar níét in de spiegel te hoeven kijken?
Ik denk oprecht dat jij het wel (aan)kunt, al lijkt nuanceren voor jou soms wat lastig. Toch denk ik dat als je je oprecht verdiept in anderen dat je een heel eind komt. Je posts op dit forum laten namelijk een persoon zien die weliswaar wat zwart-wit denkt, maar zeker wel tot reflectie en nuance in staat moet zijn.
Dus ik zou zeggen laat het verleden rusten en probeer door mijn onbeholpen manier van verwoorden heen te lezen.
Ik lees overigens meer mee dan dat ik reageer.