Ik ga altijd naar de dichtstbijzijnde lokale kerk. Meestal is dat een Rooms-Katholieke. Iedere keer zie je vooral oude mensen die verrast zijn dat er een jonge toerist de dienst bijwoont. Heel vriendelijke mensen in het algemeen.
Vakantie
Re: Vakantie
Ik bedoelde meer dat ze dicht waren toen we wat dorpjes en stadjes bezochten.
De RK-kerken zijn bijna altijd wel open tot ergernis van mijn kinderen.
En papa schuifelt dan naar binnen? Protestantse kerken zijn natuurlijk wel saai van binnen. In RK-kerken is altijd wat te zien.
Ja en het gevolg ook wel hoor. Als ze binnen zijn gaat het prima. Er is inderdaad van alles te zien en daar kan je dan over doorpraten.
In de laatste een degelijke psalmenpomp met daarboven een heiligenbeeld.
Ik hief dan nog wel eens aan:
Voor beeldendienst zult gij u wachten:
Ik ben de HEER, een ijv'rig God;
'k Straf dien in drie en vier geslachten;
Maar schenk Mijn dienaars 't zaligst lot.'
Klonk als een klok. Tot zeer grote ergenis van mijn kinderen.

De ergernis gaat 'm er bij mij steeds wat meer inzitten dat de protestante kerken - ik heb het nu nadrukkelijk ook even over Nederland - op doordeweekse dagen zo hermetisch op slot zitten, overdag althans. Gelukkig komt er steeds meer bewustwording op dit punt. Ik vind het onjuist als we buitenkerkelijken alleen de hal en zalen van onze kerkgebouwen binnenkrijgen bij verkopingen en wanneer het gebouw als stembureau fungeert.Bourdon16 schreef: ↑25 jul 2024, 08:14Ik bedoelde meer dat ze dicht waren toen we wat dorpjes en stadjes bezochten.
@Ad Anker Wij zijn ons aan het orienteren op een vakantie naar Schotland. Zijn jullie met een reis mee geweest of hebben zelf een reis uitgestippeld? Geldt voor het boeken van een boot naar Schotland ook dat een vroegboeking goedkoper is?
Anderen die naar Schotland zijn geweest mogen uiteraard ook reageren.
Anderen die naar Schotland zijn geweest mogen uiteraard ook reageren.
Laatst gewijzigd door merel op 19 aug 2024, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Helemaal eens. Maar het is wel wat afhankelijk waar je kerk staat. Wij hebben de kerk geruime tijd wat open gesteld, maar als je geen prachtige, monumentale kerk in een centrum hebt, is het niet eenvoudig mensen naar binnen te krijgen.Job schreef: ↑25 jul 2024, 09:28De ergernis gaat 'm er bij mij steeds wat meer inzitten dat de protestante kerken - ik heb het nu nadrukkelijk ook even over Nederland - op doordeweekse dagen zo hermetisch op slot zitten, overdag althans. Gelukkig komt er steeds meer bewustwording op dit punt. Ik vind het onjuist als we buitenkerkelijken alleen de hal en zalen van onze kerkgebouwen binnenkrijgen bij verkopingen en wanneer het gebouw als stembureau fungeert.Bourdon16 schreef: ↑25 jul 2024, 08:14Ik bedoelde meer dat ze dicht waren toen we wat dorpjes en stadjes bezochten.
Bij ons is de kerk inloophuis voor Oekraïense vluchtelingen. Kinderen hebben daar meer ruimte om te spelen en met name tijdens warme dagen is het koeler dan in het opvanghuis.
De zomervakantie volgend jaar is nog ver
Maar om niet al te laat op zoek te gaan naar een mogelijk onderkomen voor volgende zomer, een vraag:
Weet iemand een site waar je huisjes in Luxemburg (het land, niet de Belgische provincie) kun vinden. En dan meer de particuliere huisjes, niet de huizen die via hometogo te vinden zijn (want daar zit niets betaalbaars tussen voor ons gezin).

Weet iemand een site waar je huisjes in Luxemburg (het land, niet de Belgische provincie) kun vinden. En dan meer de particuliere huisjes, niet de huizen die via hometogo te vinden zijn (want daar zit niets betaalbaars tussen voor ons gezin).
- Niet meer zo actief -
Iedere site die huisjes aanbiedt, wil daaraan verdienen. Het beste kun je daarom zelf op zoek gaan.Mannetje schreef: ↑19 aug 2024, 15:22 De zomervakantie volgend jaar is nog verMaar om niet al te laat op zoek te gaan naar een mogelijk onderkomen voor volgende zomer, een vraag:
Jaren geleden via deze site wel eens wat gevonden. Was toen niet duur. Wij wilden een groot familiehuis. En kwamen in de ardennen maar dan in Luxemburg uit. https://www.ardennes-etape.nl/?utm_t ... Lw_wcBMannetje schreef: ↑19 aug 2024, 15:22 De zomervakantie volgend jaar is nog verMaar om niet al te laat op zoek te gaan naar een mogelijk onderkomen voor volgende zomer, een vraag:
Of via natuurhuisje.nl ?
Ik denk als je vroeg zoekt. Er best keus is in huisjes die niet uitgaan van een topinkomens.
@refo: Helemaal eens. Maar wat is een handige tactiek dan? Luxemburg spreekt hoofdzakelijk Frans, toch? Helpt het dan om ket Franstalige zoektermen te werken, bijvoorbeeld?
- Niet meer zo actief -
De meeste mensen spreken er Letzeburgs.
Begin gewoon ergens. Je hebt toch zeeën van tijd nog?
Wij hebben ooit net over de grens in Duitsland gezeten, aan de andere kant van de Our.