Wat doen we vandaag?

merel

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Soms kijk je gewoon nog een keertje om als je iemand passeert. Zo erg is dat m.i. niet. Ik kan dat ook rustig tegen mijn man zeggen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Christen schreef: 13 aug 2024, 21:24 Dia, zat je op refoforum toen je de parkeergarage inreed? :banghead
Dit begrijp ik niet zo... Misschien is een nadere verklaring gewenst?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

merel schreef: 13 aug 2024, 22:36 Soms kijk je gewoon nog een keertje om als je iemand passeert. Zo erg is dat m.i. niet. Ik kan dat ook rustig tegen mijn man zeggen.
Klopt. Dat is ook Bijbels: Maar ieder mens wordt verzocht, als hij door zijn eigen begeerte wordt meegesleurd en verlokt.
Als je daar niet door meegesleurd wordt, kan je er gerust van genieten.
De één wordt meegesleurd als hij/zij naar een dure sportauto kijkt, een ander door wat hij/zij op het strand ziet liggen of lopen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Psalm 119:37 ziet een veel nauwere relatie tussen de ogen (het zien) en de ijdelheid. Daar bidt de dichter om hulp om juist dingen niet te zien. Ik vind dat een verstandiger benadering die meer rekening houdt met de zwakte van de mens die vanuit zichzelf geen kracht heeft onderscheidt te maken tussen zien en begeren.
Daarbij komt dat de evolutiebiologie leert dat het bekijken van vrouwen onbewuste processen over voortplanting in gang zetten in de hersenen (van mannen). Sinds ik dat weet, kijk ik met andere ogen (om het zo maar uit te drukken).
helma

Bericht door helma »

"Daarbij komt dat de evolutiebiologie leert dat het bekijken van vrouwen onbewuste processen over voortplanting in gang zetten in de hersenen (van mannen)."

Dat is nieuw voor mij. Waar kan ik daar meer over lezen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Herman schreef: 14 aug 2024, 08:37 Psalm 119:37 ziet een veel nauwere relatie tussen de ogen (het zien) en de ijdelheid. Daar bidt de dichter om hulp om juist dingen niet te zien. Ik vind dat een verstandiger benadering die meer rekening houdt met de zwakte van de mens die vanuit zichzelf geen kracht heeft onderscheidt te maken tussen zien en begeren.
Daarbij komt dat de evolutiebiologie leert dat het bekijken van vrouwen onbewuste processen over voortplanting in gang zetten in de hersenen (van mannen). Sinds ik dat weet, kijk ik met andere ogen (om het zo maar uit te drukken).
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van die evolutietheorieën.
Bovendien heeft ook de reclame allerlei theorieën om mensen te verlokken, zodat ze door hun eigen begeerte meegesleurd worden.

Helemaal nergens naar kijken dat gaat gewoon niet in deze maatschappij. Zoals Huisman al zei: op de werkvloer zijn meer verleidingen dan op het strand. En je kan niet met je ogen dicht met je klanten of collega's praten.
Dus zal je linksom of rechtsom een verbond met je ogen moeten maken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

helma schreef: 14 aug 2024, 10:08 "Daarbij komt dat de evolutiebiologie leert dat het bekijken van vrouwen onbewuste processen over voortplanting in gang zetten in de hersenen (van mannen)."

Ik heb dat ook wel eens ergens gelezen, maar herken dat totaal niet. Alsof je iedere leuke vrouwelijke collega of kennis direct zou willen bevruchten, wanneer je haar ziet.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

wachten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef: 14 aug 2024, 10:08 "Daarbij komt dat de evolutiebiologie leert dat het bekijken van vrouwen onbewuste processen over voortplanting in gang zetten in de hersenen (van mannen)."

Even zoeken, en... we kwamen in "het boek des levens"...
Wat een pretentieuze naam!
https://www.youtube.com/watch?v=ANnRargKF3c&t=275s
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
merel

Bericht door merel »

Tiberius schreef: 14 aug 2024, 10:11
Herman schreef: 14 aug 2024, 08:37 Psalm 119:37 ziet een veel nauwere relatie tussen de ogen (het zien) en de ijdelheid. Daar bidt de dichter om hulp om juist dingen niet te zien. Ik vind dat een verstandiger benadering die meer rekening houdt met de zwakte van de mens die vanuit zichzelf geen kracht heeft onderscheidt te maken tussen zien en begeren.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van die evolutietheorieën.
Bovendien heeft ook de reclame allerlei theorieën om mensen te verlokken, zodat ze door hun eigen begeerte meegesleurd worden.

Helemaal nergens naar kijken dat gaat gewoon niet in deze maatschappij. Zoals Huisman al zei: op de werkvloer zijn meer verleidingen dan op het strand. En je kan niet met je ogen dicht met je klanten of collega's praten.
Dus zal je linksom of rechtsom een verbond met je ogen moeten maken.
Als ik ergens geen verleidingen ervaar is het wel op de werkvloer.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik denk dat op de werkvloer de gevaren meer in de relationele sfeer liggen, minder fysiek. Een collega die veel beter naar je luistert dan je partner, die je begrijpt, dat soort dingen gebeurt nog wel eens.
helma

Bericht door helma »

Gary Chapman zei eens in een lezing wat je moest doen als je verliefde gevoelens kreeg bij de collega die je elke dag even ontmoette bij het koffiezetapparaat. Ze zag er zo goed uit en altijd zo belangstellend! Dat miste je nou als je na een dag werken thuiskwam en je vrouw na een drukke dag te moe was om je speciale aandacht te geven.
"Don't drink coffee anymore!"
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Van oudsher was de oplossing hiervoor dat vrouwen zich dan maar geheel moesten bedekken. En dat wringt toch enigszins.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik vind het niet erg serieus om met het burka-argument aan te komen als het om een badkleding discussie gaat.
merel

Bericht door merel »

Ik vind het wel een valide opmerking. Het 'probleem' dat mannen zich mogelijk vanuit evolutionair opzicht niet kunnen beheersen wordt bij vrouwen neergelegd.
Plaats reactie