Wat doen we vandaag?

Job

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

Dodo schreef: 08 aug 2024, 11:18
Edelweiss schreef: 08 aug 2024, 10:50
Het is inderdaad duur - maar wellicht is een minder enorme replica een fijn project voor de wintermaanden. (Ik wilde bijna schrijven: als je ingesneeuwd zit, maar dat is denk ik meer op mij van toepassing.)
https://www.lego.com/nl-nl/product/lego-titanic-10294
Ksssst, wegwezen jij met je goeie ideeën ;)
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Job schreef: 08 aug 2024, 11:23
Het is inderdaad duur - maar wellicht is een minder enorme replica een fijn project voor de wintermaanden. (Ik wilde bijna schrijven: als je ingesneeuwd zit, maar dat is denk ik meer op mij van toepassing.)
Haha! Een leuke winterjob ;)

Maar oh, wat gaaf dat Lego dat heeft, ik had er geen idee van. Dank voor het delen, Dodo.
Ik wil je verder niet plagen Job, maar mijn broer maakte vroeger veel scheepsmodellen met de pakketten van Revell, en die hebben ook de Titanic zag ik zojuist. Dat valt qua prijs ook nog best mee.
Job

Bericht door Job »

Job schreef: 07 aug 2024, 23:04 Wat leuk om te horen! Al geeft deze fascinatie ook altijd wat dubbele gevoelens, gezien de doodsangsten die er moeten zijn uitgestaan en de vele levens die er ten einde kwamen. Juist dat maakt de fascinatie misschien wel uit. Hoe een keten aan menselijke beslissingen en handelingen tot zoiets groots kon leiden, door een mensenbril bekeken.
Helemaal met je eens; er ligt zo'n onbeschrijfelijk menselijk leed op de zeebodem. Mede daarom heb ik dan ook een onverholen bewondering voor de mannen en vrouwen van de KNRM, de RNLI, en alle andere SAR eenheden, die alles uit hun handen laten vallen en de zee op gaan om mensen op zee te redden en een catastrofe proberen te voorkomen. Die onbaatzuchtigheid vind ik zo bewonderenswaardig.
Job schreef: 07 aug 2024, 23:04Ik heb nooit begrepen dat er geen techniek werd gevonden om de Titanic boven water te krijgen, totdat ik dit filmpje zag: (kan het even niet meer vinden) en de rillingen liepen me over het lijf. Wat een afgrijselijke diepte.
Het is inderdaad onvoorstelbaar diep, en wat dat betreft begrijp ik de fascinatie wel van hen die er met submarines heen duiken - behalve dan de meneer van de Titan, de visie en de techniek van dat project waren werkelijk te zot voor woorden en we kennen allemaal de afloop.

Tegelijkertijd denk ik ook: stel dat de Titanic minder diep lag, zou ik willen dat ze gelicht wordt? Ik vind het laten rusten ook een mooie optie, het immers ook een graf.
Hoe denk jij hierover?
Job schreef: 07 aug 2024, 23:04Qua fascinatie: die hoeft inderdaad niet per se te verdwijnen, maar het is beter dat ik me niet in het bouwen van een enorme replica ga storten ofzo. ;-) Is een dure hobby ook.
Ja, de SAR-diensten treden weinig in de belangstelling maar doen groots werk.

Ja, en al lag het wrak minder diep: het is volledig poreus vanwege aantasting door een bacterie. Schijnt niet te bergen te zijn.
Maar inderdaad, vooral terecht dat je de grafrust benoemt. En verder, al lagen er menselijke beslissingen aan de ramp ten grondslag: Gods vinger schreef ook deze geschiedenis en ik denk (zeg ik dus vooral tegen mezelf) dat daarvoor ook een stuk terughoudend "heilig beven" op zijn plaats is. Wat mij betreft zette het imploderen van de Titan daar nog eens een extra streep onder. Ook daar speelde een stuk overmatig zelfvertrouwen een rol. God blaast erin.

Insneeuwen ligt hier niet in de lijn der verwachting inderdaad :langue
Job

Bericht door Job »

Edelweiss schreef: 08 aug 2024, 11:38
Job schreef: 08 aug 2024, 11:23
Haha! Een leuke winterjob ;)

Maar oh, wat gaaf dat Lego dat heeft, ik had er geen idee van. Dank voor het delen, Dodo.
Ik wil je verder niet plagen Job, maar mijn broer maakte vroeger veel scheepsmodellen met de pakketten van Revell, en die hebben ook de Titanic zag ik zojuist. Dat valt qua prijs ook nog best mee.
Ik heb dit niet gelezen! :hum
parsifal

Bericht door parsifal »

Job schreef: 08 aug 2024, 12:36
Job schreef: 07 aug 2024, 23:04 Wat leuk om te horen! Al geeft deze fascinatie ook altijd wat dubbele gevoelens, gezien de doodsangsten die er moeten zijn uitgestaan en de vele levens die er ten einde kwamen. Juist dat maakt de fascinatie misschien wel uit. Hoe een keten aan menselijke beslissingen en handelingen tot zoiets groots kon leiden, door een mensenbril bekeken.
Helemaal met je eens; er ligt zo'n onbeschrijfelijk menselijk leed op de zeebodem. Mede daarom heb ik dan ook een onverholen bewondering voor de mannen en vrouwen van de KNRM, de RNLI, en alle andere SAR eenheden, die alles uit hun handen laten vallen en de zee op gaan om mensen op zee te redden en een catastrofe proberen te voorkomen. Die onbaatzuchtigheid vind ik zo bewonderenswaardig.
Job schreef: 07 aug 2024, 23:04Ik heb nooit begrepen dat er geen techniek werd gevonden om de Titanic boven water te krijgen, totdat ik dit filmpje zag: (kan het even niet meer vinden) en de rillingen liepen me over het lijf. Wat een afgrijselijke diepte.
Het is inderdaad onvoorstelbaar diep, en wat dat betreft begrijp ik de fascinatie wel van hen die er met submarines heen duiken - behalve dan de meneer van de Titan, de visie en de techniek van dat project waren werkelijk te zot voor woorden en we kennen allemaal de afloop.

Tegelijkertijd denk ik ook: stel dat de Titanic minder diep lag, zou ik willen dat ze gelicht wordt? Ik vind het laten rusten ook een mooie optie, het immers ook een graf.
Hoe denk jij hierover?
Job schreef: 07 aug 2024, 23:04Qua fascinatie: die hoeft inderdaad niet per se te verdwijnen, maar het is beter dat ik me niet in het bouwen van een enorme replica ga storten ofzo. ;-) Is een dure hobby ook.
Ja, de SAR-diensten treden weinig in de belangstelling maar doen groots werk.

Ja, en al lag het wrak minder diep: het is volledig poreus vanwege aantasting door een bacterie. Schijnt niet te bergen te zijn.
Maar inderdaad, vooral terecht dat je de grafrust benoemt. En verder, al lagen er menselijke beslissingen aan de ramp ten grondslag: Gods vinger schreef ook deze geschiedenis en ik denk (zeg ik dus vooral tegen mezelf) dat daarvoor ook een stuk terughoudend "heilig beven" op zijn plaats is. Wat mij betreft zette het imploderen van de Titan daar nog eens een extra streep onder. Ook daar speelde een stuk overmatig zelfvertrouwen een rol. God blaast erin.

Insneeuwen ligt hier niet in de lijn der verwachting inderdaad :langue
Mocht je ooit in Stockholm zijn, dan is een bezoek aan het Vasa museum zeker de moeite waard. Ook een schip dat met veel hoogmoed uitvoer (in dit geval was er trouwens een Nederlandse scheepsbouwer) en al zonk terwijl het nog in zicht van haven was. In Oostzee bleef het schip wel lang bewaard en kon vorige eeuw wel boven water worden gehaald.

Over Titanic had "the Rest Is History" podcast eerder dit jaar een heel erg interessante serie. Veel aandacht voor mensen aan boord en mythes over hoe het schip verging.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
helma

Bericht door helma »

Wij zijn in Engeland ook wel eens naar een museum geweest waar een heel gedeelte over de Titanic ging. Ik vind het ook erg boeiend.

In Tsjechië op vakantie kwamen we ergens in een stad een luchtspringkussen van de Titanic tegen. Via een soort glijbaan konden kinderen dan naar beneden. Dat vond ik bizar.
huisman

Bericht door huisman »

Inpakken en daarna nog een keer uit eten aan de zee. Morgen vliegen we terug.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

De geboortegrond van Zwitserland bezocht. Rűtliwiese en Schwurplatz. Daartoe over de Vierwaldstättersee gevaren van Weggis naar Rütli. Terug in Beckenried uitgestapt, maar op Klewenalp was het nog bewolkt. Dan zie je niets. Toen maar verder gevaren naar Weggis. Dat was toevallig een raderboot op stoom. Dan heb je veel bekijks op de kades.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Zoeken naar de logeerhamster die ontsnapt was.

En inmiddels weer gevonden gelukkig. Hij had een prachtig verstopplekje gevonden.
Peentjes gezweet, dat wel.
Laatst gewijzigd door Bourdon16 op 08 aug 2024, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ararat

Bericht door Ararat »

Bourdon16 schreef: 08 aug 2024, 17:05 Zoeken naar de logeerhamster die ontsnap was.

En inmiddels weer gevonden gelukkig. Hij had een prachtig verstopplekje gevonden.
Tip: stofzuiger :)
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ararat schreef: 08 aug 2024, 21:02
Bourdon16 schreef: 08 aug 2024, 17:05 Zoeken naar de logeerhamster die ontsnap was.

Om hem te zoeken of om er afscheid van te nemen?
Ararat

Bericht door Ararat »

Bourdon16 schreef: 08 aug 2024, 21:57
Ararat schreef: 08 aug 2024, 21:02

Om hem te zoeken of om er afscheid van te nemen?
Om 'm uit z'n prachtige verstopplekje te slorpen :)
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Helaas niet veel geslapen vanwegende jankende hond van hiernaast. Nu tijd om op reis te gaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: 09 aug 2024, 02:05 Helaas niet veel geslapen vanwegende jankende hond van hiernaast. Nu tijd om op reis te gaan.
Goede reis.
helma

Bericht door helma »

Job schreef:
helma schreef: 07 aug 2024, 12:22 Met mijn moeder naar het reisbureau geweest. Nu nog een knoop doorhakken...

Een ticket is nog niet eerder zo voordelig geweest. Voor €282 zou ik naar Canada kunnen via IJsland.
Betekent dit dat de gezondheid van je moeder weer wat beter is?
Ze loopt weer iedere dag met de rollator naar het dorp voor de boodschapjes. Dan is ze toch bijna 2 uur totaal aan de wandel. Dus dat is super.

Maar vanmorgen heeft ze toch de knoop doorgehakt om niet naar Canada te gaan. Dus de reis is van de baan.
Plaats reactie