Presidentsverkiezingen USA 2024

DDD

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door DDD »

Maar is het niet naïef om het altijd maar als een overdrijving te zien? Mensen kunnen ook in waarheid idiote dingen zeggen terwijl bijna iedereen denkt dat ze niet bedoelen wat ze zeggen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Bij Trump is eerder gebleken dat hij precies bedoelt wat hij zegt.
Dus is dit een uitspraak die serieus genomen moet worden. Het zegt iets over de plannen die Trump heeft, namelijk de macht in handen houden. De eerste tekenen daarvan waren op 6 januari 2021 al te zien en nu horen we het hem opnieuw zeggen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Profesto schreef: 27 jul 2024, 17:16 Bij Trump is eerder gebleken dat hij precies bedoelt wat hij zegt.
Dus is dit een uitspraak die serieus genomen moet worden. Het zegt iets over de plannen die Trump heeft, namelijk de macht in handen houden. De eerste tekenen daarvan waren op 6 januari 2021 al te zien en nu horen we het hem opnieuw zeggen.
Ik ben met je eens dat op 6 januari 2021 duidelijk is gebleken dat Trump niet al te veel waarde hecht aan democratie. Maar bij de uitspraken over laatste keer stemmen in 2024 heb ik echt geen idee wat hij bedoelt. Het kan op zoveel slaan (geen enkele uitleg kan ik een positieve draai geven, maar sommige wel een iets minder negatieve dan de aankondiging van een dictatuur. Dat laatste zou hij ook best wel echt kunnen bedoelen trouwens.).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP

Bericht door ZWP »

Wat je ook van de Democrats vindt, ze hebben heel snel de focus weten te verleggen van (de aanslag op) Trump naar hun nieuwe voorvrouw Harris.
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 27 jul 2024, 20:33 Wat je ook van de Democrats vindt, ze hebben heel snel de focus weten te verleggen van (de aanslag op) Trump naar hun nieuwe voorvrouw Harris.
Inderdaad knap gedaan. Het is voor de Republikeinen te hopen dat de aanslagpleger interessante dingen gaat zeggen.
parsifal

Bericht door parsifal »

MGG schreef: 27 jul 2024, 20:40
ZWP schreef: 27 jul 2024, 20:33 Wat je ook van de Democrats vindt, ze hebben heel snel de focus weten te verleggen van (de aanslag op) Trump naar hun nieuwe voorvrouw Harris.
Inderdaad knap gedaan. Het is voor de Republikeinen te hopen dat de aanslagpleger interessante dingen gaat zeggen.
Hij leeft niet meer. Lijkt wel gezocht te hebben naar schoolshootings. Mogelijkheid die geopperd is, is iemand die de geschiedenisboeken in wil gaan, zoals schoolshooter maar dan met meer impact.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 27 jul 2024, 20:43
MGG schreef: 27 jul 2024, 20:40
Hij leeft niet meer. Lijkt wel gezocht te hebben naar schoolshootings. Mogelijkheid die geopperd is, is iemand die de geschiedenisboeken in wil gaan, zoals schoolshooter maar dan met meer impact.
Het onderzoek interessante inzichten biedt* de dader zal inderdaad niks meer zeggen. Blijf het merkwaardig vinden dat wij nog zo weinig weten.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

TSD schreef: 27 jul 2024, 12:37 Elbert,

Ik vind dergelijke woorden ook niet kunnen en ze zijn ook voor hemzelf onverstandig omdat ze de democraten munitie geven.

Maar jij weet ook dat Trump voortdurend gebruik maakt van hyper-hyperbolen. Dat is dé stijlfiguur die hij voortdurend gebruikt, ik kan me niet voorstellen dat dit niet ook hier het geval is.

Door het gebruik van (soms extreme) hyperbolen is het makkelijk om Trump te framen en hem te betichten van leugens, en ik ga niet ontkennen dat er nogal wat leugens uit zijn mond zijn gekomen, maar bij Trump worden vaak zijn hyperbolen, ook over zijn eigen presidentschap (bewust) verward met leugens.
Trump gebruikt soms hyperbolen, maar hij gebruikt vaker gewoon regelrechte leugens. Zoals: "we hebben een inflatie die erger is dan we ooit gehad hebben". Dat is een leugen: in de jaren 70 was de inflatie 23%, nu is dat 3.4%.
Andere leugen: "ik heb de verkiezingen in 2020 gewonnen maar de Democraten hebben de uitslagen vervalst". Dat is geen hyperbool, dat is een leugen en een buitengewoon ernstige, want dit komt neer op het ondermijnen van de democratie.
Wat Trump doet, komt feitelijk neer op continu liegen.
De Duits-Amerikaanse filosofe Hannah Ahrend heeft behartenswaardige dingen geschreven over politici die liegen (mede door haar ervaringen met de leugens van Hitler-Duitsland): “Het resultaat van een consistente en totale vervanging van feitelijke waarheid door leugens is niet dat de leugen nu als waarheid wordt geaccepteerd en de waarheid als leugen wordt belasterd, maar dat het gevoel waarmee we ons in de echte wereld oriënteren – en de categorie waarheid versus onwaarheid is een van de mentale middelen om dit doel te bereiken – wordt vernietigd.” Kortom: als er constant tegen je wordt gelogen, geloof je op het laatst niets meer en kan een liegende politicus overal mee wegkomen. Dat precies is wat Trump nu bij zijn aanhangers heeft bewerkstelligd: het maakt niet meer uit wat hij zegt of doet, ze volgen hem toch wel want ze zijn niet meer voor rede en feiten vatbaar. Daarom zie ik de MAGA beweging als iets sektarisch: de leider is onaantastbaar en men hangt aan zijn lippen, ondanks dat er een hoop onzin over die lippen komt.
parsifal schreef:Ik ben met je eens dat op 6 januari 2021 duidelijk is gebleken dat Trump niet al te veel waarde hecht aan democratie. Maar bij de uitspraken over laatste keer stemmen in 2024 heb ik echt geen idee wat hij bedoelt. Het kan op zoveel slaan (geen enkele uitleg kan ik een positieve draai geven, maar sommige wel een iets minder negatieve dan de aankondiging van een dictatuur. Dat laatste zou hij ook best wel echt kunnen bedoelen trouwens.).
De minst negatieve uitleg die ik gehoord heb, is dat hij het hier heeft tegen christelijke stemmers die anders nooit stemmen en dat hij tegen ze zegt: "stem nu toch maar 1 keertje, dan hoef je het daarna nooit meer te doen". Dat zou kunnen, maar dan nog is het geen positieve uitleg. Dit is dan een aansporing van een man die wil dat het stemvolk hem nog een keertje aan de macht gaat helpen. Het draait zoals altijd dan om hem en kiezers zijn dan niet meer dan een middel om aan de macht te komen. Dat is wel typisch Trump.
DDD

Bericht door DDD »

Wat een verheugend nieuws:

https://beta.rd.nl/artikel/1074266-groe ... -op-harris

Trumps voormalige stafchef John Kelly gaat nog een stap verder en verwijt Trump „minachting van de democratische instellingen”. Oud-minister van Defensie Mark Esper ziet in zijn vroegere chef Trump „een veiligheidsbedreiging”.

Het is dan ook onbegrijpelijk dat er mensen zijn op dit forum (toch naar ik aanneem overwegend weldenkende mensen) die op Trump zouden willen stemmen.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 15 aug 2024, 22:26 Wat een verheugend nieuws:

Trumps voormalige stafchef John Kelly gaat nog een stap verder en verwijt Trump „minachting van de democratische instellingen”. Oud-minister van Defensie Mark Esper ziet in zijn vroegere chef Trump „een veiligheidsbedreiging”.

Het is dan ook onbegrijpelijk dat er mensen zijn op dit forum (toch naar ik aanneem overwegend weldenkende mensen) die op Trump zouden willen stemmen.
Het alternatief vind ik nog slechter. Onbegrijpelijk dat naar ik aanneem een weldenkend mens niet begrijpt dat andere christenen het alternatief nog minder goed vinden.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef: 15 aug 2024, 22:37

Het alternatief vind ik nog slechter. Onbegrijpelijk dat naar ik aanneem een weldenkend mens niet begrijpt dat andere christenen het alternatief nog minder goed vinden.
Enkel en alleen om de abortusstandpunt? Uiteindelijk zijn het de vrouwen die zelf gaan he, niet een partij die vrouwen ophitst dit te doen ofzo.
MGG

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef: 15 aug 2024, 22:54
MGG schreef: 15 aug 2024, 22:37

Enkel en alleen om de abortusstandpunt? Uiteindelijk zijn het de vrouwen die zelf gaan he, niet een partij die vrouwen ophitst dit te doen ofzo.
Enkel en alleen om miljoenen zielen voor de eeuwigheid! Ik weet dat sommige dit als een van de vele punten zien, maar ik vind een mensenleven zonder stem heel wat kostbaarder dan dat.

Los daarvan heeft zij Biden zijn gang laten gaan. Zover wij weten heeft zij weinig tot niks gedaan om te voorkomen dat een incapabel iemand mee wou doen en later daadwerkelijk meedeed. Het bevestigt mijn beeld van een zwakke leider die voor een baantje gaat. Op het gebied van migratie heeft zij bij mijn weten ook weinig gepresteerd. Argumenten als huidskleur en gender overtuigen mij absoluut niet om op iemand te stemmen.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef: 15 aug 2024, 23:04

Enkel en alleen om miljoenen zielen voor de eeuwigheid! Ik weet dat sommige dit als een van de vele punten zien, maar ik vind een mensenleven zonder stem heel wat kostbaarder dan dat.

Los daarvan heeft zij Biden zijn gang laten gaan. Zover wij weten heeft zij weinig tot niks gedaan om te voorkomen dat een incapabel iemand mee wou doen en later daadwerkelijk meedeed. Het bevestigt mijn beeld van een zwakke leider die voor een baantje gaat. Op het gebied van migratie heeft zij bij mijn weten ook weinig gepresteerd. Argumenten als huidskleur en gender overtuigen mij absoluut niet om op iemand te stemmen.
De Republikeinen worden ook liberaler op dit punt waardoor je bij allebei niet meer de garanties krijgt voor een conservatieve kijk op dingen, dat is het grote nadeel van maar 2 partijen.
Door meer een basis te kunnen bieden zal je ook minder abortussen krijgen, 0 is en zal altijd utopie zijn.
MGG

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef: 15 aug 2024, 23:32
MGG schreef: 15 aug 2024, 23:04

De Republikeinen worden ook liberaler op dit punt waardoor je bij allebei niet meer de garanties krijgt voor een conservatieve kijk op dingen, dat is het grote nadeel van maar 2 partijen.
Door meer een basis te kunnen bieden zal je ook minder abortussen krijgen, 0 is en zal altijd utopie zijn.
Helaas klopt dit. Trump heeft 3 conservatieve rechters benoemd. Aan dit feit hecht ik meer waarde dan aan zijn persoonlijke overtuiging of de koers van de partij. Op beide is genoeg aan te merken.
DDD

Bericht door DDD »

Als hij een dictatuur vestigt, doen die rechters er ook niet meer toe.
Plaats reactie