Ik ben niet zo zeker van de alternatieve realiteiten en oorzakelijke verbanden hier.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik hoorde deze week ergens de naam van zijn vrouw vallen. Geen idee of dat in de verste verte realistisch is.parsifal schreef: ↑18 jul 2024, 09:18Maar Obama mag niet meer na 8 jaar. Misschien Newsom, Shapiro of Whitmer of KlobucharCvD schreef: ↑18 jul 2024, 08:17Ik bedoel niet dat Obama macht belust juist helemaal. Ik bedoel de eigenlijk dat Biden net zo op macht uit is als Trump. Een Obama zeker een goede vervanger zou zijn,ondanks zijn gebreken die we allemaal hebben.
Dat zou heel goed kunnen. Ik hoorde zaterdag daar een interessante lezing op bij de ochtenden show van Nos. Toen bekroop die gedachte mij ook. Maar goed dat is speculeren, maar zeker mogelijk. Vooral omdat hij door zijn familie een vrienden aangezt wordt om te blijven terwijl hij het dus eigenlijk helemaal niet meer kan. We moeten niet vergeten dat hij de leeftijd van de sterke heeft,maar hij net zo als wij ook gewoon Alzheimer of wat dan ook kan krijgen. En ook sterfelijk is.Ararat schreef: ↑18 jul 2024, 10:38Ik hoorde deze week ergens de naam van zijn vrouw vallen. Geen idee of dat in de verste verte realistisch is.parsifal schreef: ↑18 jul 2024, 09:18Maar Obama mag niet meer na 8 jaar. Misschien Newsom, Shapiro of Whitmer of Klobuchar
Ik denk dat je gelijk hebt, Biden kan niet plotsklaps aftreden nadat hij zich zo heeft ingegraven.
Dus moet er een “nieuw” feit komen. Het zou me niet verbazen dat in de komende dagen/weken naar buiten komt dat Parkinson is vastgesteld o.i.d. wat Biden de ruimte geeft om met opgeheven hoofd te stoppen. Er komt natuurlijk een soort van politiek circus waardoor het lijkt dat het aftreden vrijwillig is op basis van nieuwe feiten.
Er komt geen goede exitstrategie want de Democraten zijn bijna net zo verdeeld of het Harris moet worden of iemand van buiten het kabinet. Dus de strijd is dan nog niet gestreden. De vraag is hoe snel de Democraten de gelederen kunnen sluiten.
De Republikeinen hebben dat overduidelijk nu gedaan, dat zal ze geen windeieren leggen.
Bronnen binnen de Democratische partij verwachten dat Biden dit weekend (mogelijk zaterdag) zal aankondigen zijn kandidatuur in te trekken. Dat zal niet vanwege een ziekte zijn, vermoed ik, maar wel omdat steeds meer hooggeplaatste Democraten (Pelosi, Schumer en nog een paar anderen) hem de afgelopen dagen duidelijk hebben gemaakt dat hij beter niet door kan gaan.TSD schreef: ↑18 jul 2024, 16:53Ik denk dat je gelijk hebt, Biden kan niet plotsklaps aftreden nadat hij zich zo heeft ingegraven.
Dus moet er een “nieuw” feit komen. Het zou me niet verbazen dat in de komende dagen/weken naar buiten komt dat Parkinson is vastgesteld o.i.d. wat Biden de ruimte geeft om met opgeheven hoofd te stoppen. Er komt natuurlijk een soort van politiek circus waardoor het lijkt dat het aftreden vrijwillig is op basis van nieuwe feiten.
Er komt geen goede exitstrategie want de Democraten zijn bijna net zo verdeeld of het Harris moet worden of iemand van buiten het kabinet. Dus de strijd is dan nog niet gestreden. De vraag is hoe snel de Democraten de gelederen kunnen sluiten.
De Republikeinen hebben dat overduidelijk nu gedaan, dat zal ze geen windeieren leggen.
De Democratische conventie is van 19 tot 22 augustus, dus er is nog ruim de tijd om met een nieuwe kandidaat op de proppen te komen. De geschiedenis leert dat de verkiezingsstrijd meestal pas in september echt vorm krijgt. Dan zie je vaak nog verschuivingen in de peilingen.
De vraag is wel of de Democraten een nieuwe kandidaat zo in de markt kunnen zetten dat hij/zij een goede kans maakt om van Trump te winnen. 1 ding zal wel duidelijk zijn: ze zullen erop mikken om die kandidaat als fris, jong, vernieuwend en niet besmet door schandalen te presenteren.
De liberale media logen voor Biden totdat duidelijk werd dat hij niet kon winnen. Nu willen ze krediet krijgen voor het vertellen van de waarheid.
https://www.wsj.com/articles/the-media- ... _permalink
https://www.wsj.com/articles/the-media- ... _permalink
Het 22ste amendment van de grondwet van de VS stelt dat iemand niet gestemd kan worden tot president als hij of zij al twee keer eerder tot president gekozen is. Dus Jimmy Carter zou in principe nog een keer mee kunnen doen. George Bush Jr, Bill Clinton en Barack Obama niet, want die zijn alle 3 al twee keer gekozen. Dan is er nog een Donald J. Trump die steevast beweert al twee keer gekozen te zijn, maar toch maar weer meedoet.CvD schreef: ↑18 jul 2024, 09:22Oké dat wist ik niet,ik dacht dat het gewoon kon. Weer wat geleerd, we gaan het zien.parsifal schreef: ↑18 jul 2024, 09:18Maar Obama mag niet meer na 8 jaar. Misschien Newsom, Shapiro of Whitmer of Klobuchar
Er zou zomaar verschil kunnen zijn tussen de werkelijke reden en de reden die naar buiten wordt gebracht. Biden heeft zich ingegraven dus zal hier ook met opgeheven hoofd uit willen komen.elbert schreef: ↑18 jul 2024, 17:38Bronnen binnen de Democratische partij verwachten dat Biden dit weekend (mogelijk zaterdag) zal aankondigen zijn kandidatuur in te trekken. Dat zal niet vanwege een ziekte zijn, vermoed ik, maar wel omdat steeds meer hooggeplaatste Democraten (Pelosi, Schumer en nog een paar anderen) hem de afgelopen dagen duidelijk hebben gemaakt dat hij beter niet door kan gaan.TSD schreef: ↑18 jul 2024, 16:53Ik denk dat je gelijk hebt, Biden kan niet plotsklaps aftreden nadat hij zich zo heeft ingegraven.
De Democratische conventie is van 19 tot 22 augustus, dus er is nog ruim de tijd om met een nieuwe kandidaat op de proppen te komen. De geschiedenis leert dat de verkiezingsstrijd meestal pas in september echt vorm krijgt. Dan zie je vaak nog verschuivingen in de peilingen.
De vraag is wel of de Democraten een nieuwe kandidaat zo in de markt kunnen zetten dat hij/zij een goede kans maakt om van Trump te winnen. 1 ding zal wel duidelijk zijn: ze zullen erop mikken om die kandidaat als fris, jong, vernieuwend en niet besmet door schandalen te presenteren.
Verder ben ik niet zo zeker van je analyse. Wat wij logisch vinden gebeurt niet altijd, was het zo eenvoudig, dan had Biden nu al geen kandidaat meer geweest.
- J.C. Philpot
Verschillende mensen in de omgeving van de Amerikaanse president Joe Biden geloven dat hij begint te accepteren dat hij de verkiezingen in november misschien niet kan winnen en misschien zijn kandidatuur moet opgeven. Dat schrijft The New York Times op basis van gesprekken met vier naaste medewerkers van de president, die anoniem willen blijven.
https://wnl.tv/2024/07/19/ny-times-bide ... oet-maken/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Geld speelt ook een rol. Verschillende grote donors hebben het ondertussen ook al duidelijk gemaakt dat de geldkraan dicht gaat als Biden zijn kandidatuur niet intrekt.J.C. Philpot schreef: ↑19 jul 2024, 15:56 Verschillende mensen in de omgeving van de Amerikaanse president Joe Biden geloven dat hij begint te accepteren dat hij de verkiezingen in november misschien niet kan winnen en misschien zijn kandidatuur moet opgeven. Dat schrijft The New York Times op basis van gesprekken met vier naaste medewerkers van de president, die anoniem willen blijven.
Oké hartelijk bedankt voor de uitleg.gallio schreef: ↑18 jul 2024, 19:06Het 22ste amendment van de grondwet van de VS stelt dat iemand niet gestemd kan worden tot president als hij of zij al twee keer eerder tot president gekozen is. Dus Jimmy Carter zou in principe nog een keer mee kunnen doen. George Bush Jr, Bill Clinton en Barack Obama niet, want die zijn alle 3 al twee keer gekozen. Dan is er nog een Donald J. Trump die steevast beweert al twee keer gekozen te zijn, maar toch maar weer meedoet.
-
Helaas voor de republikeinen en gelukkig voor de democraten en hemzelf kan Sleepy Joe eindelijk over een paar maanden van zijn oude dag genieten. Ik hoop op een spectaculaire geweldloze strijd voor de nominatie. Ik denk dat bij gebrek aan betere kandidaten het toch maar Harris wordt. Opvallend dat Obama haar nog niet gesteund heeft. Wie weet komt er een serieuze uitdager.
-
Jim Clyburn de voorzitter van de zwarte fractie in het Congres zegt nu al waag het niet om Harris over te slaan.
Weet iemand waarom er überhaupt een Commissie van Afro-Amerikaanse Congresleden is? Het klinkt vrij racistisch om afkomst leidend te laten zijn voor een commissie.
Weet iemand waarom er überhaupt een Commissie van Afro-Amerikaanse Congresleden is? Het klinkt vrij racistisch om afkomst leidend te laten zijn voor een commissie.
Het is Amerika. De democratie bestaat daar niet echt.MGG schreef: ↑22 jul 2024, 06:27 Jim Clyburn de voorzitter van de zwarte fractie in het Congres zegt nu al waag het niet om Harris over te slaan.