Dat doe ik niet, lees mijn reactie nog maar eens.ZWP schreef: ↑16 jul 2024, 13:05 Overigens vind ik de vergelijking tussen de toon van Biden en van Trump alsof een gelijkwaardige vergelijking is niet kunnen. Die enige die altijd echt iedereen uitscheldt is Trump en niet Biden. Het is dat we het van hem gewend zijn (helaas), maar dit is geen geval van 'both sides'...
Biden is de president die na de moordaanslag een algemene oproep heeft gedaan om de toon te matigen. Als hij dan alleen Trump en Co. bedoelde had hij dat moeten zeggen, maar hij probeerde natuurlijk "verbindend" te zijn. Als je dan vervolgens zelf helemaal niets veranderd, dan vind ik daar wat van ja. Dat heeft niets met 'both sides' te maken.
En ja, Trump heeft inderdaad voor iedereen (lelijke) bijnamen, zulk soort dingen doet Biden niet. Maar de democraten schilderen Trump wel voortdurend af als het existentiële gevaar voor de democratie. Met Trump als president eindigt de democratie. Trump wordt afgeschilderd als zeer gevaarlijk enz. Je bent er niet door nu gewoon te roepen: ze hebben een punt.
Joe Biden de bijnaam 'crooked' geven is natuurlijk totaal ongepast en zulk soort dingen doet Biden inderdaad niet. Iemand voortdurend als een (groot) gevaar voor de democratie afschilderen is echter van een heel andere orde. Dan krijg je echt het gevaar dat mensen het heft in eigen handen nemen.
Hier, zomaar een vrouw die bang is voor politiek geweld maar er van baalt dat de schutter miste ('want Trump is zo'n groot gevaar voor de democratie dat het beter was dat hij nu dood was'):
https://www.realclearpolitics.com/video ... _miss.html
Is er dan totaal geen aanleiding toe om Trump een gevaar voor de democratie te noemen? Er zijn zeker wel zorgen over het respecteren van de rechtstaat door Trump, zeker wel. Maar die zorgen kan je ook benoemen en tegelijkertijd je toon matigen. Biden roept daartoe op en doet het vervolgens zelf geheel niet. Daar is een term voor.