Welk boek ben je nu aan het lezen? [2]
Laat zang en spel
Beschrijving: Een boek met interviews met min of meer bekende christelijke musici. De gesprekken die Adriaan van Belzen met hen voerde en verwerkte, geven de lezer volop kennis te maken met de musici met instrumenten zoals orgel, piano, klavecimbel, fluit, hobo, fagot, trompet en/of als vocalist, dirigent en muziekleraar.
een leuk boekje.
Beschrijving: Een boek met interviews met min of meer bekende christelijke musici. De gesprekken die Adriaan van Belzen met hen voerde en verwerkte, geven de lezer volop kennis te maken met de musici met instrumenten zoals orgel, piano, klavecimbel, fluit, hobo, fagot, trompet en/of als vocalist, dirigent en muziekleraar.
een leuk boekje.
Zoooooo Matthijs.........daar staat het dan maar.................Matthijs schreef:Juist onbekeerden geeft Alleine op indringende en directe wijze raad. „Knap uzelf niet op”, zegt hij. „Wanhoop eraan om in eigen kracht iets te doen wat God welbehaaglijk is.” Wie zo met lege, dode zondaarshanden staat en door het oordeel van de wet is neergeveld, roept hij toe: „Neem de Heere Jezus aan. Hij roept u om op Hem te zien en behouden te worden, tot Hem te komen, zich met Hem te laten verzoenen, Hem aan te nemen en met Hem te leven.”
Tja, Breekijzertje, het hangt er maar vanaf waar je de vetmarkering plaatst...Breekijzertje schreef:Zoooooo Matthijs.........daar staat het dan maar.................Matthijs schreef:Juist onbekeerden geeft Alleine op indringende en directe wijze raad. „Knap uzelf niet op”, zegt hij. „Wanhoop eraan om in eigen kracht iets te doen wat God welbehaaglijk is.” Wie zo met lege, dode zondaarshanden staat en door het oordeel van de wet is neergeveld, roept hij toe: „Neem de Heere Jezus aan. Hij roept u om op Hem te zien en behouden te worden, tot Hem te komen, zich met Hem te laten verzoenen, Hem aan te nemen en met Hem te leven.”
Al dan niet vet: Het staat er dan toch maar; Het aannemen van Jezus.Tiberius schreef:Tja, Breekijzertje, het hangt er maar vanaf waar je de vetmarkering plaatst...Breekijzertje schreef:Zoooooo Matthijs.........daar staat het dan maar.................Matthijs schreef:Juist onbekeerden geeft Alleine op indringende en directe wijze raad. „Knap uzelf niet op”, zegt hij. „Wanhoop eraan om in eigen kracht iets te doen wat God welbehaaglijk is.” Wie zo met lege, dode zondaarshanden staat en door het oordeel van de wet is neergeveld, roept hij toe: „Neem de Heere Jezus aan. Hij roept u om op Hem te zien en behouden te worden, tot Hem te komen, zich met Hem te laten verzoenen, Hem aan te nemen en met Hem te leven.”
- Miscanthus
Leg het verschil maar eens uit....memento schreef:Reformatorischen zijn niet tegen het aannemen van Jezus door het geloof. Wél zijn ze ertegen om dat begrip te gebruiken voor een verstandelijk 'kiezen voor Jezus', zonder dat het een zaak van het hart is.Al dan niet vet: Het staat er dan toch maar; Het aannemen van Jezus.
We moeten dus niet alleen hoorders van het Woord zijn, maar ook daders van het Woord. En als we dat criterium gaan gebruiken, dan blijken opeens heel veel rechtzinnigen niet aan het criterium te voldoen, en heel veel onrechtzinnigen wèl...
Ze zeggen dat ze Jezus wel moeten aannemen, maar doen het niet....
Het verstand blijft steken in beschouwingen over echt en onecht, maar vanuit een vernieuwd hart komen vruchten voort, waarvan naastenliefde de belangrijkste is.
zo is dat maar net. We oordelen wel erg makkelijk als het gaat om de evangelischen. Trouwens het is een goed gebruik onder ons om maar zoveel mogelijk vraagtekens te plaatsen.Unionist schreef:Gebeurt dat dan? Jezus aannemen met je verstand zonder dat het een zaak van het hart is?
Of is dat een karikatuur? Als ik iemand hoor zeggen: "Toen en toen heb ik Jezus aangenomen", dan kan ik niet in zijn hart kijken.
Jezus zocht niet de mensen die het zo goed wisten allemaal. Maar hij zocht tollenaren en zondaren.Miscanthus schreef:Leg het verschil maar eens uit....memento schreef:Reformatorischen zijn niet tegen het aannemen van Jezus door het geloof. Wél zijn ze ertegen om dat begrip te gebruiken voor een verstandelijk 'kiezen voor Jezus', zonder dat het een zaak van het hart is.Al dan niet vet: Het staat er dan toch maar; Het aannemen van Jezus.
We moeten dus niet alleen hoorders van het Woord zijn, maar ook daders van het Woord. En als we dat criterium gaan gebruiken, dan blijken opeens heel veel rechtzinnigen niet aan het criterium te voldoen, en heel veel onrechtzinnigen wèl...
Ze zeggen dat ze Jezus wel moeten aannemen, maar doen het niet....
Het verstand blijft steken in beschouwingen over echt en onecht, maar vanuit een vernieuwd hart komen vruchten voort, waarvan naastenliefde de belangrijkste is.
omdat ik het niet kan laten nog maar eens een link naar deze preek.
http://www.prekenweb.nl/preken/Vreugden ... 5v1-10.mp3
Nou.....noem dat maar een goed gebruik.....ik vind dat juist tekenend...........jacob schreef:zo is dat maar net. We oordelen wel erg makkelijk als het gaat om de evangelischen. Trouwens het is een goed gebruik onder ons om maar zoveel mogelijk vraagtekens te plaatsen.Unionist schreef:Gebeurt dat dan? Jezus aannemen met je verstand zonder dat het een zaak van het hart is?
Of is dat een karikatuur? Als ik iemand hoor zeggen: "Toen en toen heb ik Jezus aangenomen", dan kan ik niet in zijn hart kijken.
En zo zie je maar weer: men is alleen maar tolerant naar links, terwijl men alleen maar kritisch is naar rechts toe. Als ik de laatste tijd de reacties hier op t forum lees, vraag ik me af waarom sommigen van jullie niet evangelisch worden. Tenminste, als ik het goed lees is het daar fantastisch, en is het in refo-land alleen maar slecht...