Ik heb het niet over hoe jij (of anderen) je stemkeuze bepaalt.Wim Anker schreef: ↑17 jun 2024, 12:57Net als bij iedereen (iedereen heeft 1 stem) wordt mijn keuze bepaald door opleiding, ervaring, context, lezen, naar argumenten luisteren. Dat is m.i. de kern van de democratie. Iedereen mag stemmen en daarmee de koers (mede) bepalen. Maar dat geld toch gewoon voor iedereen? Die vraag kan ik ook jouw stellen.ZWP schreef: ↑17 jun 2024, 12:47
Op basis waarvan heb jij vertrouwen in de aanpak die nu wordt voorgesteld (voor zover we dat al weten)? Op basis van welke deskundigheid, politieke en bestuurlijke ervaring verwacht jij dat het er nu anders aan toe gaat dan eerder?
Migratie afstoppen: weet je hoeveel grensovergangen Nederland heeft?
Boeren: die moeten duidelijkheid krijgen inderdaad, voor de langere termijn. Maar ook een eerlijk verhaal en niet naar de mond praten. Lastig dossier voor Wiersma.
Maar waarom je inschat dat het met de toekomstige regering een stuk beter zal gaan dan eerder?
De eerste aanwijzingen over de bewindspersonen (qua publieke uitlatingen en ervaring) laten een niet al te rooskeurig beeld zien, met name die bij de BBB en PVV.
Een andere politieke wind is prima, al vraag ik me af of het doorschuiven van problemen, het proberen om met symboolpolitiek electoraal te scoren etc. niet in dezelfde vaart doorgaat. Ook de VVD had daar een handje van.