Hoed in eredienst?
Re: Hoed in eredienst?
Leerzame uitleg over hoofdbedekking.
Wordt ook ingegaan op tegenargumenten. (laatste deel)
https://youtu.be/M-oQbo4fFOk?si=jDdPNFgnb13xGF5P
Ik ben halverwege.HHR schreef: ↑17 jun 2024, 11:25 Leerzame uitleg over hoofdbedekking.
Oke. Meld je ook even als je op driekwart bent? 

Er word om de hete brij heen gedraaid volgens mij.
Het word juist vager ipv duidelijker.
Het word juist vager ipv duidelijker.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Jazeker
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Maar mee eens of niet? Is het Bijbels of is het een cultuurgebonden verzinsel... of wat anders?
Dat vind ik nu juist zo vaag in deze preek en hij lijkt eromheen te draaien.-DIA- schreef:Maar mee eens of niet? Is het Bijbels of is het een cultuurgebonden verzinsel... of wat anders?
Als het een cultuurdingetje zou zijn is het dragen van hoofdbedekking juist NIET westers maar een Oosterse cultuur lijkt het.
- Johann Gottfried Walther
Hij geeft duidelijk aan dat het niet cultuurgebonden is.
Of typisch voor de tijd van Paulus.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik denk zelf dat het zeer zeker een cultuur-iets was, en wel heel speciaal voor deze gemeente, die zo vlak naast de synagoge samenkwam, in het huis van de Titius Justus. Maar daar is niet alles mee gezegd.Johann Gottfried Walther schreef: ↑18 jun 2024, 16:54 Hij geeft duidelijk aan dat het niet cultuurgebonden is.
Degenen die eenmaal 'over' zijn zijn heel moeilijk te overtuigen. Zo gaat het ook net het gebruik van bv. een Bijbelvertaling. Wie eenmaal ergens overheen is, kan vaak heel moeilijk terug. Overtuigen is dan vaak nutteloos.
Waar leid je dat uit af en wat is daarvan de logische conclusie?