Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Ik ben jaloers. Hier is het de hele dag al grijs. Ik moet straks naar Brabant, en daar zou volgens de voorspellingen vanavond de zon gaan schijnen. Ik ben benieuwd.
Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.
Fides Quaerens Intellectum
Mooi om te horen! Kan jij daarna wel goed in slaap komen? Als ik zoiets doe dan heb ik meestal een hele slechte nacht voor de boeg.Anselmus schreef: ↑30 mei 2024, 22:42 Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.
Dat klinkt als een hele mooie avond!Anselmus schreef: ↑30 mei 2024, 22:42 Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.
Begrijp ik het goed dat je het anderen zou aanbevelen?Anselmus schreef: ↑30 mei 2024, 22:42 Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.

Ik slaap dan prima. Nu is het over het algemeen zo dat als ik mijn hoofd neerleg dat ik snel slaap, zelfs vijf minuten na een kop koffie. In het verleden was dat anders, zeker met veel wisselende diensten, dan kwam ik moeilijker om slaap en was ik in de ochtend niet goed uitgerust. Een geregeld leven is goed voor mij een mijn nachtrust.Bourdon16 schreef: ↑31 mei 2024, 11:03Mooi om te horen! Kan jij daarna wel goed in slaap komen? Als ik zoiets doe dan heb ik meestal een hele slechte nacht voor de boeg.Anselmus schreef: ↑30 mei 2024, 22:42 Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.
Zeker! Het mooie vond ik ook dat iedereen goed was voorbereid waardoor je wat dieper kon gaan en antwoorden kon vergelijken en ik was daardoor benieuwd wat anderen hadden gevonden. Ook grappig hoe iedereen vragen verschillend kan lezen of interpreteren. De vragen waren een goede mix van inhoud van de Bijbeltekst en de relatie met het eigen persoonlijk leven. Kwetsbaarheid en openheid kwamen naar voren in het gesprek. Het was een rijke avond en toen iemand nog spontaan voorstelde te zingen uit de hele bundel bleef een groot gedeelte van de groep nog even meezingen. Als je hart dan vol is is het zo heerlijk om te zingen!Ararat schreef: ↑31 mei 2024, 13:30Begrijp ik het goed dat je het anderen zou aanbevelen?Anselmus schreef: ↑30 mei 2024, 22:42 Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.![]()
Goed om te lezen! Dit nodigt me uit om dit komend seizoen in mijn gemeente te ervaren!Anselmus schreef: ↑31 mei 2024, 21:49Zeker! Het mooie vond ik ook dat iedereen goed was voorbereid waardoor je wat dieper kon gaan en antwoorden kon vergelijken en ik was daardoor benieuwd wat anderen hadden gevonden. Ook grappig hoe iedereen vragen verschillend kan lezen of interpreteren. De vragen waren een goede mix van inhoud van de Bijbeltekst en de relatie met het eigen persoonlijk leven. Kwetsbaarheid en openheid kwamen naar voren in het gesprek. Het was een rijke avond en toen iemand nog spontaan voorstelde te zingen uit de hele bundel bleef een groot gedeelte van de groep nog even meezingen. Als je hart dan vol is is het zo heerlijk om te zingen!Ararat schreef: ↑31 mei 2024, 13:30Begrijp ik het goed dat je het anderen zou aanbevelen?Anselmus schreef: ↑30 mei 2024, 22:42 Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.![]()
Dat lijkt me zo mooi. Ik heb gistereavond nog zitten googelen of er een geode bijbelstudiegroep is in mijn buurt. Maar nee. ze zijn allemaal verbonden aan een kerk, waar je dus niet inkomt. Koester wat je hebt!Anselmus schreef: ↑30 mei 2024, 22:42 Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.
Dat zegt niets hoor. Je kunt er dan nog steeds vaak wel bij. Los daarvan zullen er ook bijbelstudiegroepen zijn die niet aan een kerk gebonden zijn. Alleen vind je die niet op internet.
Welke regio is jouw buurt?Arja schreef: ↑03 jun 2024, 11:08Dat lijkt me zo mooi. Ik heb gistereavond nog zitten googelen of er een geode bijbelstudiegroep is in mijn buurt. Maar nee. ze zijn allemaal verbonden aan een kerk, waar je dus niet inkomt. Koester wat je hebt!Anselmus schreef: ↑30 mei 2024, 22:42 Vandaag een heerlijke Bijbelstudie-avond gehad. Wat is een gemeente een enorm geschenk van de Heere om samen de Heere te dienen. Aan het eind nog een kwartiertje met elkaar psalmen en gezangen gezongen bij het orgel. Heer' ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. Laat ook van die milde regen dropp'len vallen, ook op mij. Om vanuit die volheid van de Heilige Geest ons dagelijkse leven te leven op de plaats waar de Heere roept, in de kracht van Christus' opstanding.
Die van de kerk staan op internet

@Hoopvol ik woon in Veenendaal
Op een halfuur afstand van jou zijn er sowieso 8 groepjes.
Dat kan ik bijna niet geloven. Mail zeHoopvol schreef: ↑03 jun 2024, 11:19Op een halfuur afstand van jou zijn er sowieso 8 groepjes.