Daar heb ik ooit nog eens gefietst (ja, zelfs in die tunnel). Was leuk, vooral om de (best wel oude) fietsen te 'parkeren' tussen de Ferrari's en Lambo's. Was ook een soort statement: leuk hoor, die 'sportieve' auto's, maar wat is nou echt sportief..?Maanenschijn schreef: ↑30 mei 2024, 20:37 De beste autospot is de ‘tunnel’ in Monaco. Zelden zijn onze jongens enthousiast geworden van een eindje door een stad sjokken behalve in Monaco (Monte Carlo).
Vraag (algemeen)
Re: Vraag (algemeen)
Dat is inderdaad wel dé plek! Overigens is Monaco ook de place to be als je van superjachten houdt. (Ik vind de meesten overigens een prima voorbeeld dat veel geld geen goede smaak kan kopen, maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.)Maanenschijn schreef: ↑30 mei 2024, 20:37 De beste autospot is de ‘tunnel’ in Monaco. Zelden zijn onze jongens enthousiast geworden van een eindje door een stad sjokken behalve in Monaco (Monte Carlo).
Ook hier in Zwitserland kun je op een aantal plekken bijzondere auto's spotten. Zug doet het altijd goed, en op een zonnige dag is de Bahnhofstrasse in Zürich een goede plek. Alle Italiaanse raspaarden komen wel een keer voorbij.
Een collega van mijn man heeft recent een limited edition Bugatti Chiron gekocht, voor 3,8 miljoen CHF. Ik weet dat de financiele verhoudingen hier anders liggen, maar ik zou toch in geen 3 miljoen jaar zo'n auto aanschaffen.
Wij hébben overigens niet eens een auto.
Nooit daar kopen!merel schreef:https://bestbuytest.org/robotstofzuiger ... 9cQAvD_BwE
Ik kwam deze link tegen. De Litroux schijnt een een groot oppervlak te zuigen en relatief goedkoop te zijn.
Dezelfde is bij Bol 106€ goedkoper!
Terugsturen is een drama (lees: bijna niet te doen/kost je véél geld want je moet het terugsturen naar China, naar het opgegeven adres door hun verstrekt)
Dus kies je er vanzelf voor om het product dan maar te houden

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Dramablok toch, een hoop olieproblemen en problemen aan de distributie als ik het goed heb? Dat hadden een hoop van die 1.6 blokken volgens mij.refo schreef: ↑31 mei 2024, 08:45De Zafira 1.6 die we ooit hadden reed in de bergen een stuk slechter dan de 0.9 met 3 cilinders die we nu hebben.newton schreef: ↑30 mei 2024, 18:33Gemiddeld genomen wat zwaarder gemotoriseerd dan de 1.0 3 cylinder ecoblokjes met turbo’s die hier in NL moeten zorgen voor minder uitstoot. Verder is het mij niet opgevallen. Zal dit jaar voor je opletten.Mannetje schreef:Voor mensen die weleens in Oostenrijk komen: rijden er daar eigenlijk veel "bijzondere" auto's rond? Of is het autobeeld niet heel afwijkend van Nederland? Of is het verschillend per streek?
Die Zafira 1.6 was in Nederland populair. Hier heb je nu eenmaal weinig te maken met bergewegen. En als ze er zijn is de weg maar 500 meter lang.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-
Volgens mij gewoon vooral veel diesels. En dat is wel nodig, want de bergen op en neer is een zware opgave voor een auto.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Ik heb deze ook nog niet gekocht. Het viel mij op dat ik verder nergens reviews kon vinden over dit apparaat. Heb jij al een keuze gemaakt?Orchidee schreef: ↑01 jun 2024, 11:01Nooit daar kopen!merel schreef:https://bestbuytest.org/robotstofzuiger ... 9cQAvD_BwE
Ik kwam deze link tegen. De Litroux schijnt een een groot oppervlak te zuigen en relatief goedkoop te zijn.
Dezelfde is bij Bol 106€ goedkoper!
Terugsturen is een drama (lees: bijna niet te doen/kost je véél geld want je moet het terugsturen naar China, naar het opgegeven adres door hun verstrekt)
Dus kies je er vanzelf voor om het product dan maar te houden![]()
Klopt, onze Zafira was ook een kostenpost. Met onze oude Mazda hebben wij 0 problemen.HersteldHervormd schreef: ↑01 jun 2024, 11:21Dramablok toch, een hoop olieproblemen en problemen aan de distributie als ik het goed heb? Dat hadden een hoop van die 1.6 blokken volgens mij.refo schreef: ↑31 mei 2024, 08:45De Zafira 1.6 die we ooit hadden reed in de bergen een stuk slechter dan de 0.9 met 3 cilinders die we nu hebben.newton schreef: ↑30 mei 2024, 18:33Gemiddeld genomen wat zwaarder gemotoriseerd dan de 1.0 3 cylinder ecoblokjes met turbo’s die hier in NL moeten zorgen voor minder uitstoot. Verder is het mij niet opgevallen. Zal dit jaar voor je opletten.Mannetje schreef:Voor mensen die weleens in Oostenrijk komen: rijden er daar eigenlijk veel "bijzondere" auto's rond? Of is het autobeeld niet heel afwijkend van Nederland? Of is het verschillend per streek?
Die Zafira 1.6 was in Nederland populair. Hier heb je nu eenmaal weinig te maken met bergewegen. En als ze er zijn is de weg maar 500 meter lang.
Nooit problemen gehad. Was een leaseauto die na 180.000 km weg moest. Het enige probleem was inderdaad met olie. Het niveau-lichtje ging op weg naar Zwitserland steevast branden, terwijl er niets aan de hand was. Alleen controleren was genoeg.HersteldHervormd schreef: ↑01 jun 2024, 11:21Dramablok toch, een hoop olieproblemen en problemen aan de distributie als ik het goed heb? Dat hadden een hoop van die 1.6 blokken volgens mij.refo schreef: ↑31 mei 2024, 08:45De Zafira 1.6 die we ooit hadden reed in de bergen een stuk slechter dan de 0.9 met 3 cilinders die we nu hebben.newton schreef: ↑30 mei 2024, 18:33Gemiddeld genomen wat zwaarder gemotoriseerd dan de 1.0 3 cylinder ecoblokjes met turbo’s die hier in NL moeten zorgen voor minder uitstoot. Verder is het mij niet opgevallen. Zal dit jaar voor je opletten.Mannetje schreef:Voor mensen die weleens in Oostenrijk komen: rijden er daar eigenlijk veel "bijzondere" auto's rond? Of is het autobeeld niet heel afwijkend van Nederland? Of is het verschillend per streek?
Nu hebben we een Dacia Logan van 2018. Die heeft ook zoiets: op dezelfde p lange ritten gaat het bandenspanningslampje branden. Maar ook dan niets aan de hand.
-
Logisch als je schuin de berg op gaat. Dan gaat het olie in het carter ook schuin haha.refo schreef: ↑01 jun 2024, 20:03Nooit problemen gehad. Was een leaseauto die na 180.000 km weg moest. Het enige probleem was inderdaad met olie. Het niveau-lichtje ging op weg naar Zwitserland steevast branden, terwijl er niets aan de hand was. Alleen controleren was genoeg.HersteldHervormd schreef: ↑01 jun 2024, 11:21Dramablok toch, een hoop olieproblemen en problemen aan de distributie als ik het goed heb? Dat hadden een hoop van die 1.6 blokken volgens mij.
Nu hebben we een Dacia Logan van 2018. Die heeft ook zoiets: op dezelfde p lange ritten gaat het bandenspanningslampje branden. Maar ook dan niets aan de hand.
Maar goed om te horen dat ie het goed deed. Opzich word er beweert dat een Opel altijd blijft rijden, wat er ook aan de hand is.
-
Een auto is natuurlijk altijd een kostenpost.merel schreef: ↑01 jun 2024, 19:29Klopt, onze Zafira was ook een kostenpost. Met onze oude Mazda hebben wij 0 problemen.HersteldHervormd schreef: ↑01 jun 2024, 11:21Dramablok toch, een hoop olieproblemen en problemen aan de distributie als ik het goed heb? Dat hadden een hoop van die 1.6 blokken volgens mij.
Klopt, maar met de Zafira en Espace liepen de kosten de spuigaten uit.
-
Dan moet je het gat dichtlassen

Nee maar ik snap het hoor, flink balen als je aldoor wat hebt aan je auto. Japanners doen het altijd een stuk beter dan Europese auto's. Die zijn echt gebouwd om niet gerepareerd te worden. Ik vind het altijd wel grappig hoelang ze totaal geen turbo's bij hun motoren toegepast hebben, gewoon atmosferische motoren.
Voor sommigen is een auto een prestige item. Wij geven beiden niets om auto's en vinden deze kosten daarom al snel zonde van het geld.HersteldHervormd schreef: ↑01 jun 2024, 20:45Dan moet je het gat dichtlassen![]()
Nee maar ik snap het hoor, flink balen als je aldoor wat hebt aan je auto. Japanners doen het altijd een stuk beter dan Europese auto's. Die zijn echt gebouwd om niet gerepareerd te worden. Ik vind het altijd wel grappig hoelang ze totaal geen turbo's bij hun motoren toegepast hebben, gewoon atmosferische motoren.
Dochter-Ararat hoopt een appartement te gaan betrekken in een bekende studentenstad. Ze vertelde dat het inpandig stallen van een eventueel autootje 100+ euro/mnd gaat kosten. In het deel van de omgeving waar parkeren toegestaan is, is het dik betaald parkeren of vergunninghouders.
Dat zou ik ook onder een kostenpost scharen.
-
Is het OV geen optie?Ararat schreef: ↑01 jun 2024, 21:44 Dochter-Ararat hoopt een appartement te gaan betrekken in een bekende studentenstad. Ze vertelde dat het inpandig stallen van een eventueel autootje 100+ euro/mnd gaat kosten. In het deel van de omgeving waar parkeren toegestaan is, is het dik betaald parkeren of vergunninghouders.