Wie wordt de nieuwe premier?

HHR
Berichten: 1072
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door HHR »

huisman schreef: 25 mei 2024, 00:14
HHR schreef: 24 mei 2024, 22:16
MGG schreef: 24 mei 2024, 21:32
CvD schreef: 24 mei 2024, 19:28 Als ik dan lees dat Denk Amsterdam. Martin Bosma als ongewenst vreemdeling wil verklaren. Allen omdat hij volgens hen racist en fascist is een Pvv er. Dan heb ik oprecht het idee dat die mensen hele ontspoord zijn. Zelf schelden en joelen ze iedereen uit. Maar kom je ze te na dan discrimineert iemand gelijk en zijn ze beledigt.
Het hoeft ons niks te verbazen. Mensen als Pim Fortuyn hebben tientallen jaren terug al geprobeerd ons wakker te maken.
De Islamisering zet door. Dat merk je op steeds meer terreinen. Nu ook weer de hetze tegen Mona Keijzer.
Door struisvogelpolitiek heeft men het zover laten komen.
Aan de ene kant eens. Maar ik ontmoet moslims. Vriendelijk, beschaafd en op veel vlakken delen ze mijn waarden zeker op ethisch gebied. Vergeet nooit meer dat moslim meisje die na een ongeluk die ik veroorzaakte hulp verleende (gelukkig liep het af met kleine verwondingen) en haar arm om mij heensloeg en zei: U bent ook geschrokken, u kon er niets aan doen en het komt wel goed met deze mevrouw.
M.a.w. ik kan niets met vijanddenken tegenover een groep.
Ik denk dat je persoon en inhoud moet scheiden, net als individu en groep.
Een individuele Russische militair kan vriendelijk zijn. Een keurige vader. En meelevend mens. In de groep wordt het anders.

Het is een paar jaar geleden dat ik het boekje "Heilige Identiteiten, Op weg naar een shariastaat?" heb gelezen van Machteld Zee. Een dame met D66 achtergrond die onderzoek ging doen naar sharia in Europa en zich rot geschrokken is. In dit boekje wordt beschreven hoe het proces gaat van Islamisering.
Eerst vriendelijk. Op de achtergrond, maar meer en meer posities in de maatschappij proberen te verwerven om zo grotere invloed te verkrijgen.
Hoe zij het beschrijft zie je voor je ogen gebeuren.
HHR
Berichten: 1072
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door HHR »

merel schreef: 25 mei 2024, 09:02 Daar heb je ook gelijk in.

Ik word momenteel meer beïnvloed door de negatieve ervaringen met moslims/ allochtonen in regio Rotterdam.
-- mijn dochter die onderweg naar de bakker uitgescholden wordt voor kech en hoer,.
- mijn jongste zoon die vorige jaar gemolesteerd werd door Syrische jongens die net uit het AZC kwamen.
- zelf ben ik ook vorig jaar terwijl ik door Rotterdam fietste door een paar moslim meiden continue uitgescholden voor hoer.
- Mijn buurmeisje zat op een middelbare school in Rotterdam en durfde vanwege de vele moslims op die school niet meer met een korte broek/ korte rok en korte mouwen naar school. Zij werd dan continu beschimpt.
enz. enz. enz.

Mijn kinderen hebben wij zo neutraal mogelijk proberen op te voeden en zij zijn door deze negatieve ervaringen enorm racistisch geworden.
Hoe je ook probeert dit soort gedachten tegen te gaan , je wordt er gewoon steeds weer mee geconfronteerd.
Gisteren is op de Driestar in Leiden ook een leerling afgeranseld door een paar Marokkaanse leerlingen van een nabijgelegen school
En we kunnen blijven vergoelijken en nuanceren, maar op een gegeven moment zie je de trend, dat er gewoon heel veel geweld, narigheid, haat etc vanuit die hoek komt. En dat heeft niets met racisme te maken. Wel met het feit dat culturen vermengen blijkbaar een heel lastige is.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 25 mei 2024, 09:02 Daar heb je ook gelijk in.

Ik word momenteel meer beïnvloed door de negatieve ervaringen met moslims/ allochtonen in regio Rotterdam.
-- mijn dochter die onderweg naar de bakker uitgescholden wordt voor kech en hoer,.
- mijn jongste zoon die vorige jaar gemolesteerd werd door Syrische jongens die net uit het AZC kwamen.
- zelf ben ik ook vorig jaar terwijl ik door Rotterdam fietste door een paar moslim meiden continue uitgescholden voor hoer.
- Mijn buurmeisje zat op een middelbare school in Rotterdam en durfde vanwege de vele moslims op die school niet meer met een korte broek/ korte rok en korte mouwen naar school. Zij werd dan continu beschimpt.
enz. enz. enz.

Mijn kinderen hebben wij zo neutraal mogelijk proberen op te voeden en zij zijn door deze negatieve ervaringen enorm racistisch geworden.
Je zegt door deze ervaringen. Hoe spreken de leeftijdsgenootjes er over?

Heb je ook zelfde ervaringen met blanke Nederlanders gehad?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door HersteldHervormd »

HHR schreef: 25 mei 2024, 09:19
merel schreef: 25 mei 2024, 09:02 Daar heb je ook gelijk in.

Ik word momenteel meer beïnvloed door de negatieve ervaringen met moslims/ allochtonen in regio Rotterdam.
-- mijn dochter die onderweg naar de bakker uitgescholden wordt voor kech en hoer,.
- mijn jongste zoon die vorige jaar gemolesteerd werd door Syrische jongens die net uit het AZC kwamen.
- zelf ben ik ook vorig jaar terwijl ik door Rotterdam fietste door een paar moslim meiden continue uitgescholden voor hoer.
- Mijn buurmeisje zat op een middelbare school in Rotterdam en durfde vanwege de vele moslims op die school niet meer met een korte broek/ korte rok en korte mouwen naar school. Zij werd dan continu beschimpt.
enz. enz. enz.

Mijn kinderen hebben wij zo neutraal mogelijk proberen op te voeden en zij zijn door deze negatieve ervaringen enorm racistisch geworden.
Hoe je ook probeert dit soort gedachten tegen te gaan , je wordt er gewoon steeds weer mee geconfronteerd.
Gisteren is op de Driestar in Leiden ook een leerling afgeranseld door een paar Marokkaanse leerlingen van een nabijgelegen school
En we kunnen blijven vergoelijken en nuanceren, maar op een gegeven moment zie je de trend, dat er gewoon heel veel geweld, narigheid, haat etc vanuit die hoek komt. En dat heeft niets met racisme te maken. Wel met het feit dat culturen vermengen blijkbaar een heel lastige is.
Jij snapt hem, culturen vermengen is een van de grote missers van divers Nederland.

Je moet wel oppassen dat het niet uitloopt in racisme. Alsof het gedrag inherent is aan een bepaalde etniciteit. Dat is het namelijk niet. Andersom is het ook zo dat je niet alle blanke Nederlanders verantwoordelijk moet houden voor het slavernijverleden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door parsifal »

Het is inderdaad een probleem als de migratieproblemen niet benoemd worden. Die problemen zijn groot. De menselijkheid naar vluchtelingen toe is ook belangrijk.
Wilders heeft m.i. te veel gegeneraliseerd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 25 mei 2024, 10:42 Het is inderdaad een probleem als de migratieproblemen niet benoemd worden. Die problemen zijn groot. De menselijkheid naar vluchtelingen toe is ook belangrijk.
Wilders heeft m.i. te veel gegeneraliseerd.
Dat heeft hij absoluut, dat neemt echter niet weg dat de genoemde problemen wel serieus zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 25 mei 2024, 09:50
merel schreef: 25 mei 2024, 09:02 Daar heb je ook gelijk in.

Ik word momenteel meer beïnvloed door de negatieve ervaringen met moslims/ allochtonen in regio Rotterdam.
-- mijn dochter die onderweg naar de bakker uitgescholden wordt voor kech en hoer,.
- mijn jongste zoon die vorige jaar gemolesteerd werd door Syrische jongens die net uit het AZC kwamen.
- zelf ben ik ook vorig jaar terwijl ik door Rotterdam fietste door een paar moslim meiden continue uitgescholden voor hoer.
- Mijn buurmeisje zat op een middelbare school in Rotterdam en durfde vanwege de vele moslims op die school niet meer met een korte broek/ korte rok en korte mouwen naar school. Zij werd dan continu beschimpt.
enz. enz. enz.

Mijn kinderen hebben wij zo neutraal mogelijk proberen op te voeden en zij zijn door deze negatieve ervaringen enorm racistisch geworden.
Je zegt door deze ervaringen. Hoe spreken de leeftijdsgenootjes er over?

Heb je ook zelfde ervaringen met blanke Nederlanders gehad?
Nee, niet in die mate van agressie.

De leeftijdsgenoten wonen ook in/ nabij Rotterdam en hebben dezelfde ervaringen.
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Henk J »

Het lijkt dus Dick Schoof te worden. Ben benieuwd, ken de man verder niet.
Eerste woordgrapje is er ook al natuurlijk: 'Toen men hem vroeg moest hij even nadenken maar Dick Schoof zijn bezwaren snel aan de kant'.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Tiberius »

Een woordgrapje? :bobo
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Herman »

De laatste regeringsleider die van de veiligheidsdiensten naar de regering is doorgeschoven heeft niet zo'n goede trackrecord. :bobo
TSD
Berichten: 2198
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door TSD »

Herman schreef: 28 mei 2024, 13:30 De laatste regeringsleider die van de veiligheidsdiensten naar de regering is doorgeschoven heeft niet zo'n goede trackrecord. :bobo
Ik weet niet over welke MP je het nu hebt, maar ik zou er geen weten, of het moet in een heel ver verleden zijn.

Daarbij, om nu de huidige keuze af te meten aan iemand met toevallig dezelfde achtergrond is nogal ernstig kort door de bocht natuurlijk.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4237
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Maanenschijn »

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1631
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Bourdon16 »

TSD schreef: 28 mei 2024, 13:52
Herman schreef: 28 mei 2024, 13:30 De laatste regeringsleider die van de veiligheidsdiensten naar de regering is doorgeschoven heeft niet zo'n goede trackrecord. :bobo
Ik weet niet over welke MP je het nu hebt, maar ik zou er geen weten, of het moet in een heel ver verleden zijn.

Daarbij, om nu de huidige keuze af te meten aan iemand met toevallig dezelfde achtergrond is nogal ernstig kort door de bocht natuurlijk.
Wellicht Poetin..
TSD
Berichten: 2198
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door TSD »

Bourdon16 schreef: 28 mei 2024, 14:32
TSD schreef: 28 mei 2024, 13:52
Herman schreef: 28 mei 2024, 13:30 De laatste regeringsleider die van de veiligheidsdiensten naar de regering is doorgeschoven heeft niet zo'n goede trackrecord. :bobo
Ik weet niet over welke MP je het nu hebt, maar ik zou er geen weten, of het moet in een heel ver verleden zijn.

Daarbij, om nu de huidige keuze af te meten aan iemand met toevallig dezelfde achtergrond is nogal ernstig kort door de bocht natuurlijk.
Wellicht Poetin..
Als Herman dat bedoelt begrijp ik zijn reactie al helemaal niet. Mr. Schoof vergelijken met Poetin :bobo
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door parsifal »

iemand met lange staat van dienst. Is vast in zijn huidige functie al goed doorgelicht op onaangename dingen uit verleden en is van rond pensioenleeftijd dus heeft geen carrière meer te verpesten als premier van avontuurlijk kabinet. Lijkt ideaal wat dat betreft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie